גפני על התקלות ברכבת: “עשיתם חשבון נפש? השבת תובעת עלבונה”

יו"ר ועדת הכספים הסביר הבוקר, במהלך דיון בוועדה - את הסיבה לרצף התקלות ברכבת החדשה לירושלים • "יש תקלות ברכבת לירושלים שאין להן אח ורע. תקלות לא ענייניות, פתאום הקטר בבעיה, פתאום הדלתות לא נפתחות, כל יום יש תקלה... אני מאמין שזה כתוצאה מהעבודות בשבת"
אריה ריבקינד
י"ז טבת התשע"ט / 25.12.2018 13:24

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, תקף הבוקר (שלישי) במהלך דיון בוועדה על העברות תקציביות למשרד התחבורה – את התנהלות המשרד ואמר כי מצא את הסיבה לתקלות ברכבת החדשה לירושלים.

“יש תקלות ברכבת לירושלים שאין להן אח ורע”, אמר גפני. “תקלות לא ענייניות, פתאום הקטר בבעיה, פתאום הדלתות לא נפתחות, כל יום יש תקלה”.

גפני הטיח: “האם עשיתם חשבון נפש במשרד התחבורה שהשבת תובעת את עלבונה?!”

הוא הוסיף: “אני מאמין שכתוצאה מהעבודות בשבת, יש תקלות שאי אפשר לתאר אותם…”

מאז נחנך קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב – קו ‘הדגל’ של משרד התחבורה, נתקלים הנוסעים ועובדי הרכבת ברצף תקלות בלתי נתפס. עד כה כבר היו קרוב ל-40 תקלות רק בקו זה – מאז הופעל לפני כשלושה חודשים.

שר התחבורה ישראל כץ אמר בשבוע שעבר ברשת ב’: “הוריתי להנהלת הרכבת לבחון לעומק האם זה קשור לוויכוחים וסכסוכים עם הוועדים, האם מישהו כאן משבית בכוונה דברים?”

כץ המשיך ואמר: “הוריתי לבדוק שאין כאן דבר שהוא מעבר (לתקלות טכניות). כולם צריכים לרכז את הכוחות כדי לתת שירות לתושבי ישראל. בזמנו, כאשר היו תופעות כאלה טיפלתי בהן ביד קשה ברכבת. אני לא אהסס לעשות את זה במידה ויתברר… אני לא יכול לקבוע שזה כך”.

ועד עובדי הרכבת דחה את הטענות ומסר בתגובה: “לעובדים אין דבר וחצי דבר עם התקלות בקו החדש. גם השר וגם הנהלת הרכבת ויו”ר הדריקטוריון יודעים זאת היטב. ההפך הוא הנכון העובדים נותנים את הנשמה כדי לחפות על החלטות פזיזות ותקלות גם כאלה של חברות אחרות. להפיל על העובדים את כל זה, זה הכי נמוך שיש.

“אנחנו דווקא כן ממליצים לקיים בדיקה מקיפה על ריבוי התקלות ועל איך קורה שציוד חדש שקונים נתקע כל הזמן, נשחק במהירות (כמו שחיקת גלגלים לקטר שבקושי נסע) ועוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אשריו
    25/12/2018 13:54
    חיין
  1. אני מקיים מצוות כי כך ציוותה התורה. אני מאמין שבעולם הבא ייפרעו ממני על מה שעשיתי רע ,ועל מה שיכולתי לעשות וטוב לא עשיתי, ואי”ה אקבל שכר על הדברים הטובים. אבל גפני יודע כבר בעולם הזה חשבונות שמיים. אשריו.