אלי ישי: דרעי מעדיף לסכן את ש”ס – העיקר של’יחד’ לא תהיה נציגות

אריה ריבקינד
|
י"ז טבת התשע"ט / 25.12.2018 12:02
יו”ר ‘יחד’ אלי ישי, מכריז כי יתמודד שוב לכנסת, למרות שנכשל בבחירות 2015, ומצהיר כי התנאי שלו לאחדות עם ש”ס הוא “על בסיס ריצ׳רץ'”: “אריה דרעי התנגד בתוקף להצעת השלום ובחר במחלוקת”

יו”ר ‘יחד’ אלי ישי כבר מחמם מנועים לקראת הבחירות לכנסת ה-21, ומתחיל לשגר איתותים לכיוון ש”ס.

בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, הוא מאשים את אריה דרעי, כי הוא מעדיף לסכן את קיומה של תנועת ש״ס – העיקר של׳יחד׳, לא תהיה נציגות בכנסת.

“לפני כשנתיים, בחול המועד סוכות, הגיע הרב יעקב בנו של חכם שלום כהן שליט״א, לביקור חג אצל מרן ראש הישיבה הגר״מ מאזוז שליט״א. במהלך הביקור, הביע מרן ראש הישיבה את רצונו להביא לאחדות בציבור הספרדי והציע הסכם שלום בצורת ריצה משותפת בין ש״ס ל׳יחד׳ על בסיס ריצ׳רץ׳”.

לדבריו, “המטרה בהצעה כזו היתה לנצל את כל האלקטורט שיש למפלגת ׳יחד׳ ולהביא כמה שיותר מצביעים עבור הרשימה המאוחדת”.

“לצערנו הרב”, כותב ישי, “ולמרות רצונו של הציבור הספרדי כולו, אריה דרעי התנגד בתוקף להצעת השלום ובחר במחלוקת על פני האחדות”.

ישי ממשיך: “כשרואים את מצבה של תנועת ש״ס בסקרים, כשהיא מתנדנדת סביב אחוז החסימה, הכאב גדול שבעתיים. הציבור החרדי עומד בפני האתגר – אולי הגדול ביותר שידע מימיו – חוק גיוס שמאיים על עולם התורה, וברור כי רק נציגות חרדית חזקה תוכל לחוקק חוק ראוי, שייטיב עם תלמידי הישיבות”.

הוא מאשים: “למרות כל זאת, דרעי מעדיף לסכן את קיומה של תנועת ש״ס, ובלבד שלרבבות מצביעי ׳יחד׳, לא תהיה נציגות בכנסת. זה לא יעזור לו. מפלגת ׳יחד׳ תתמודד לכנסת, ובעזרת ה’ נבחר ונצליח”.

ישי מתייחס לשמועות כי הוא מבקש שוב שש”ס תסכים לאיחוד – וכותב: “ההצעה שקיבל הרב יעקב כהן ממרן ראש הישיבה שליט״א, היא היחידה שרלוונטית ומלבדה לא היה ניסיון נוסף מצידנו לחבירה אל ש״ס”.

בש”ס סירבו להגיב.