למעלה מ-14 מיליון שקלים גויסו למרכז הרפואי ‘מעיני הישועה’ בתוך 36 שעות

הצלחה אדירה ל'גיוס ההמונים' לטובת הקמת מחלקה לטיפול נמרץ ילדים ב'מעיני הישועה' • חברת צ'רידי הבינלאומית: "שיא עולמי חדש במספר התורמים בקמפיין" • התרומות ממשיכות לזרום למוקד הטלפוני ובעמדות בבתי הכנסת |•מנכ"ל המרכז הרפואי: "העבודות יחלו כבר בימים הקרובים"
יוני גרין
י"ז טבת התשע"ט / 24.12.2018 23:21

למעלה מ-20 אלף איש נענו לקריאת גדולי ישראל והאדמו”רים ופתחו את ליבם למען הקמת מחלקה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי ‘מעיני הישועה’ בבני ברק.

ההתגייסות אדירה של עמך ישראל מכל החוגים והעדות, הביאה בתום 36 שעות להיקף תרומות של יותר מ-14 מיליון שקל.

המבצע האדיר נפתח ביום רביעי בשעה 12 בצהריים, אז ניתן האות והמספרים על המסכים של חברת צ’רידי – שהובילה את הקמפיין – החלו לעלות כשעם ישראל מתגייס ומרים את נדבתו בתרומות נאות.

מאות עמדות אוישו בידי מתנדבים בחפ”ק המרכזי שהוקם בבנין האשפוז החדש בקרית המרכז הרפואי מעיני הישועה’. לחפ”ק סונפו חמ”לים של נציגי קהילות ובתי הכנסת בעיר שפעלו ללא הרף להצלחת הקמפיין. בסך הכול פעלו כ-1007 אנשים וקהילות להתרמת עם ישראל.

מחזה מרהיב היה לראות את האחדות בחפ”ק שאויש על ידי אישים מכל העדות והחוגים שהגיעו לתרום ולהתרים, וכך גם אנשי צוות המרכז הרפואי – החל מהרופאים וכלה בכוח העזר שנרתמו וגייסו את מכריהם למטרה חשובה זו.

ביקורי עידוד מיוחדים התקיימו על ידי רבנים ואישי ציבור: הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה ויו״ר וועד ההלכה של המרכז הרפואי, שאף נשא דברים בפני מאות המתרימים והטלפנים, חיזק אותם ועודד להמשיך ולהתרים.

חבר מועצת חכמי התורה הגר”ש בעדני הגיע אף הוא בהפתעה לחפ”ק המרכזי, על מנת לחזק ולעודד את המוני הפעילים המתנדבים למלאכת הקודש. הגר”ש בעדני ציין בפניהם, כי לא יכול היה להימנע מלהגיע לחזקם לאור הנחיצות שבהקמת המחלקה החשובה להצלחת חיי ילדים בעיר. הרב בעדני אף טלפן לנדיבים ואילי הון וגייס אף אותם למען המטרה.

ביקור מיוחד קיים בחפ”ק חבר מועצת חכמי התורה, הגר”ד יוסף, שעודד את המתנדבים על פעילותם הברוכה להצלת חיים. כן סיירו בחפ”ק חברי הכנסת יעקב אשר, ישראל אייכלר, ראש העיר ב”ב הרב אברהם רובינשטיין, ראש מועצת רכסים לשעבר יצחק רייך ועוד. האורחים נרתמו באופן אישי והרימו טלפונים לבעלי הון, חברות ונדיבי עם במטרה לגייסם למטרה הקדושה, באומרם: “בפיקוח נפש כידוע מצווה בגדול ומצווה בו יותר משלוחו”.

שעות אחדות לפני סיומו של הקמפיין גויסו 10 מיליון שקלים שהיו היעד הראשוני. עם התקרב סכום היעד התגייס פילנתרופ מארה״ב, מתומכיו של הרב ד”ר משה רוטשילד זצ”ל – והכריז: “אני תורם כעת מיליון ש״ח נוספים כמצ׳ינג להרחבת המחלקה לטיפול נמרץ ילדים והמשך פיתוח בית החולים. זו שעת רצון וצריך לעשות הכול כדי להציל את חיי ילדים”.

בבית החולים החליטו בעקבות הבשורה להמשיך את הקמפיין, והיעד הועלה ל- 12 מיליון ש״ח עד חצות הלילה. ואכן, עד חצות הלילה עברו גם את היעד השני ובסופו של דבר נתרמו כאמור 14,067,595 שקלים שנתקבלו מ-19,810 תורמים.

לאחר ההצלחה הגדולה פצחו המונים בצהלה בחפ”ק המרכזי שברחבת ‘מעייני הישועה’ כמו גם בריכוזים חרדיים נוספים.

מעייני הישועה

בסיפוק רב התקבלה הבשורה בבתי גדולי ישראל והאדמו”רים, שבירכו את מנהלי ‘מעייני הישועה’ על ההצלחה והביעו איחוליהם כי המחלקה לא תצטרך להיות בשימוש, אולם במידת הצורך תהיה מחלקה נחוצה זו בתוך העיר.

התרגשות מיוחדת הביעו ראשי ארגוני הרפואה וההצלה שהיו אלו שעמדו ודחקו להקים מחלקה לטיפול נמרץ לילדים בעיר בני ברק. 140,000 ילדים ותינוקות מרוחקים כ-35 דקות נסיעה מטיפול נמרץ ילדים הקרוב, ועד עתה כבר עלה הדבר בחיי ילדים רבים.

מנכ”ל ‘מעיני הישועה’, הרב שלמה רוטשילד, קיבל את ברכת גדולי ישראל ואמר כי הציבור הביע אמון ב’מעיני הישועה’. “אנו נמשיך בעבודת הקודש לפתח את מפעליו הקדושים שהוקמו בידי אבי המייסד הד״ר משה רוטשילד זצ״ל”.

מעייני הישועה

הוא הוסיף כי העבודות להקמת המחלקה יחלו כבר בימים הקרובים.

בראש המחלקה לטיפול נמרץ לילדים יעמוד פרופ’ חיים ביבי מבכירי הרופאים בישראל בתחום. בנוסף לכך יוקמו מחלקה לטיפול ואישפוז בהפרעות אכילה לבני נוער ו-2 חדרי ניתוח חדישים ומצוידים.

המנכ”ל מסר את תודתו למאות עובדי בית החולים שהתגייסו בכל כוחם, יומם וליל, לגיוס תרומות מהמוני עמך בית ישראל. תודה מיוחדת ונרגשת מסר לפורום נשות מעיני הישועה ולעומדת בראשה ציפי רוטלוי, על התגייסותם המיוחדת שהניבה למעל ממיליון שקלים בקמפיין הנוכחי.

תודה מיוחדת מסר גם לחברי הדירקטוריון ולידיד בית החולים הפילנתרופ  אייל משיח, על חלקו בכל מסע ההתרמה והתגייסותו כמאצ’ר באופן אישי, על הפעלתו לגיוס תרומות נוספות, ועל הליווי האישי מקרוב של כל המבצע בחפ”ק המרכזי לאורך כל היממה.

מעייני הישועה

אייל משיח אמר: “מסירות הנפש שפיעמה בליבות מאות המתנדבים והמתנדבות ראויה לכל שבח, בזכותכם הגענו ליעד, ואף עברנו אותו”.

בחברת צ’רידי הבינלאומית לגיוס המונים מצ’ינג שליוותה את כל הקמפיין אמרו בתום המבצע כי זהו שיא עולמי חדש במספר התורמים בקמפיין העומד על למעלה מ-20 אלף איש.

במעיני הישועה מציינים כי התרומות ממשיכות לזרום ללא הפסקה למוקד הטלפוני (03-308-700 או * 3780) ובעמדות בבתי הכנסת מאנשים המבקשים לקחת חלק ב’הצלת חיים’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות