הליכוד הציע להצביע ולהביך את לפיד, אך החרדים התנגדו

אחרי שנתניהו כינה אותו בישיבת הליכוד בלגלוג "הודיני" - לפיד מגיב: "אם הפלתי הממשלה עם 11 ח"כים - כנראה שאני באמת קוסם" • "מעניין אותי שיותר חרדים יתגייסו ויעבדו" • "היחידים שיכולים לנצח זה יש עתיד ואני. לאף אחד, אולי להוציא הליכוד, אין ארגון ברמה שלנו"
אריה ריבקינד
ט"ז טבת התשע"ט / 24.12.2018 21:34

יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, העניק הערב (שני) ראיון לחדשות עשר והתייחס להפלת הממשלה על רקע חוק הגיוס.

“אם הצלחתי להפיל את הממשלה עם 11 ח”כים – כנראה שאני באמת קוסם”, אמר לפיד, לאחר שנתניהו כינה אותו בישיבת סיעת הליכוד “הודיני”.

לאחר ההחלטה של ראשי סיעות הקואליציה להקדים את הבחירות, לעג נתניהו ללפיד בישיבת סיעת הליכוד: “הלוליין הגדול ביותר בכל הזמנים היה הודיני, אני חושב שלפיד יצטרך לגלות תכונות של הודיני כדי לצאת מהדבר הזה, שהוא אמר שיתמוך בחוק הזה, הבאנו אותו, וכעת הוא לא תומך בחוק”.

לפי האשים בראיון:  “הם לקחו את חוק הגיוס וניסו לעשות עליו קומבינה מושחתת בכסף שלכם ושלי. אין שום דבר קדוש בעיניהם. אמרנו להם ‘נעזור לכם עם החוק, רק אל תרמו’, והם לא הצליחו להתאפק”.

“מעניין אותי שיותר חרדים יתגייסו ויצאו לשוק העבודה”, הסביר לפיד. “אמסלם אמר בקולו בוועדה, בחוק יש סנקציות נגד הישיבות. הם הבטיחו לחרדים כסף מתחת לשולחן, ואמרו שאם יהיו סנקציות ישלמו לחרדים. הם רימו את הרמטכ”ל וצה”ל”.

“בברירה בין ערכים לפוליטיקה תמיד אעדיף ערכים. מה שחשוב באמת זה ביטחון, כלכלה, יוקר מחיה וגיוס חרדים, כי זה פצע פתוח בליבה של החברה הישראלית. הגיע הזמן להיפטר מהממשלה הרעה הזאת. היחידים שיכולים לנצח זה יש עתיד ואני. אני רץ לראשות הממשלה. לאף אחד, אולי להוציא את הליכוד, אין ארגון ברמה של יש עתיד”.

לפיד הבטיח: “אם ארכיב את הממשלה הבאה אפנה לליכוד ולעבודה להרכיב ממשלת אחדות לאומית”.

ב’כאן’ דווח הערב כי בליכוד כבר התקבלה היום ההחלטה להעלות להצבעה את חוק הגיוס, גם לאחר ההודעה של לפיד כי יתנגד לחוק – ואפילו במצב שלא יהיה רוב לחוק והוא ייפול בכנסת. זאת, כדי להביך את יאיר לפיד ולהציג אותו בקמפיין הבחירות כמי שמנע בעצמו את גיוס החרדים.

אולם, ברגע האחרון, בעקבות לחץ של הסיעות החרדיות שביקשו מהליכוד שלא להעלות את החוק להצבעה, הסכימו בליכוד לגנוז את ההחלטה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות