חוק פיזור הכנסת יעלה כבר מחר • אדלשטיין: מקווה לבחירות נקיות

כבר ביום רביעי יעלה החוק להצבעה בקריאה שנייה ושלישית יולי אדלשטיין. "יוצאים מכנסת שהתאפיינה בין היתר באלימות מילולית בשיח פוגעני" • "מקווה שיציגו לבוחרים את הדברים שבאמת חשובים לעם, ולא בניסיון לתקוף את היריב"
אריה ריבקינד
ט"ז טבת התשע"ט / 24.12.2018 18:33

חוק פיזור הכנסת צפוי לעלות כבר מחר (שלישי) להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת – ולמחרת, ביום רביעי, יעלה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

בהתאם להחלטת ראשי הסיעות, שרת המשפטים איילת שקד מכינה את הצעת החוק לפיזור הכנסת לתאריך ה-9 באפריל, ד’ ניסן.

שקד תקיים על כך משאל טלפוני של ועדת שרים לחקיקה מחר בבוקר.

יו”ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מסר הערב הצהרה לתקשורת: “קיימתי כנהוג התייעצות עם כל ראשי סיעות הקואליציה והאופוזיציה. ביקשתי בעקבות הפרסומים על הרצון לפזר את הכנסת לקבוע את התאריך הקרוב ביותר האפשרי מבחינת החוק לקיום הבחירות לכנסת ה-21”.

הוא הוסיף: “ההסכמה הרחבה המסתמנת בכנסת היא על 9 באפריל 2019, ד’ בניסן. זה מביא אותנו למצב ששבועיים לאחר הבחירות, הכנסת ה-21 לא תוכל להתכנס, כי זה יהיה באמצע חג הפסח. הישיבה הראשונה של הכנסת הזו תתקיים ב-30 באפריל”.

אדלשטיין הביע אכזבה מכך שהקואליציה הנוכחית לא תשלים את חקיקת חוק הגיוס.

“אני גאה בחוקים רבים שחוקקה הכנסת היוצאת בתחומים של ביטחון, כלכלה, חברה ובמיוחד אני גאה בחוק הלאום. יחד עם זאת אני מביע צער על כך שברגע האחרון פספסנו הזדמנות היסטורית לחוקק את חוק הגיוס ולהסיר את הנושא מהשולחן פעם אחת ולתמיד”.

היו”ר הוסיף:  “אני רוצה לומר לאזרחי ישראל: אנחנו יוצאים מכנסת שהתאפיינה בין היתר באלימות מילולית ובשיח פוגעני. כולי תקווה ותפילה שמערכת הבחירות במדינת ישראל לכנסת ה-21 תתאפיין בענייניות, ברצון להציג לבוחרים את הדברים שבאמת חשובים לעם, ולא בניסיון לתקוף את היריב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות