“ליצמן שמח כשהוחלט על בחירות לפני פסח. אף אחד לא מבין למה”

יוני גרין
|
ט"ז טבת התשע"ט / 24.12.2018 17:43
גורם בכיר בקואליציה לחרדים 10: “בישיבת ראשי סיעות הקואליציה התגלו שני מבוגרים אחראים – דרעי, שממש גיבה את נתניהו באופן מיוחד, ומשה כחלון – שברגע האמת גילה נאמנות, וניסה להציע פתרונות ואפשרויות כדי למנוע את הפירוק” • “מי שחושב שביבי שוכח נאמנויות – טועה”

ראשי סיעות הקואליציה החליטו בישיבה שקיימו בצהריים (שני) על הקדמת הבחירות לכנסת ה-21 לד’ בניסן.

בהודעה שפרסמו נאמר: “מתוך אחריות תקציבית ולאומית החליטו ראשי מפלגות הקואליציה, בהסכמה ופה אחד, לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות בתחילת אפריל לאחר קדנציה של ארבע שנים מלאות. השותפות בכנסת ובממשלה תימשך גם בתקופת הבחירות”.

בשיחה של גורם בכיר בקואליציה עם חרדים 10, הוא מספר כי בישיבה של ראשי הסיעות היום, התגלו שניים כמבוגרים האחראים.

“האחד הוא – אריה דרעי, שממש דיבר בעד נתניהו ובעד הממשלה, וגיבה את נתניהו באופן מיוחד. השני הוא שר האוצר משה כחלון, שברגע האמת גילה נאמנות, ולמרות שכבר תקופה ממושכת הוא נערך לבחירות ניסה להציע פתרונות ואפשרויות כדי למנוע את פירוק הקואליציה”.

לדברי הבכיר, “זה נראה היה שמי שהכי שמח כשהכריזו שהבחירות יתקיימו לפני פסח הוא יעקב ליצמן, אף אחד לא מבין למה”.

הבכיר הוסיף: “מי שחושב שביבי שוכח נאמנויות – טועה. לדרעי ולכחלון שמורה אצלו כעת כוכבית זוהרת”.

דרעי, כחלון

כחלון ודרעי. גילו נאמנות. Hadas Parush/Flash90

כפי שדווח הבוקר, גורם בכיר ביהדות התורה תקף, בשיחה עם חרדים 10, את סגן השר יעקב  ליצמן. “אף אחד ביהדות התורה לא מבין לאן ליצמן חותר. שמעתי שהוא משתף פעולה עם גורמים בליכוד שלא אוהבים את נתניהו, אני לא רוצה להאמין לזה, אני עדיין מאמין שהוא חסיד שמציית להוראות רבו. אז מהבחינה הרוחנית אני לא יכול לבקר אותו, אבל מהבחינה הפוליטית, הוא מוליך את כולנו לאבדון”.

“בעזרת השם ובעזרתכם – נצליח”

ההחלטה להקדים את הבחירות התקבלה לאחר שבמסיבת עיתונאים שקיים בצהריים הודיע יו”ר מפלגת יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, כי סיעתו לא תתמוך בחוק הגיוס, גם אם יובא להצבעה “ככתבו וכלשונו”.

בכך למעשה ירדה מעל סדר היום האפשרות שהקואליציה תצליח לשרוד מעבר לתאריך היעד של אישור חוק הגיוס, ב-15 לינואר.

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד: “אני בא לכאן מישיבת ראשי מפלגות הקואליציה. אנחנו הסכמנו פה אחד להגיש חוק לפיזור הכנסת וללכת לבחירות בתחילת אפריל. הממשלה תשלים ארבע שנים מלאות של כהונה עם הישגים כבירים”.

הוא הוסיף:  “הקואליציה הנוכחית היא בעיניי הגרעין לקואליציה הבאה. אנחנו באים לבקש מנדט ברור מהבוחר להמשיך להוביל את מדינת ישראל בדרך שלנו. הדרך הזאת עשתה רבות לאזרחי ישראל והדרך הזאת תעשה רבות לטובת מדינת ישראל. בעזרת השם ובעזרתכם – נצליח”.