בית המשפט פסק: “ישראל פרוש נתן שוחד בחירות לקהילות שונות”

למרות "שהוכח שוחד בחירות", העתירה לפסילת תוצאות הבחירות לראשות אלעד - נדחתה • עו"ד דוד דרור: "בית המשפט קיבל טענת המערער שהיה שוחד. מדובר באמירה נורמטיבית קשה וחריפה" • "נלמד היטב את פסק הדין ונשקול צעדנו" • פרוש: "מברך שבית המשפט דחה את הערעור הקנטרני"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ט"ז טבת התשע"ט / 24.12.2018 16:09

צבי דותן, שופט בית המשפט המחוזי-מרכז, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, קבע כי ראש העיר אלעד ישראל פרוש, “נתן שוחד בחירות לקהילות שונות באלעד”, אך למרות זאת דחה את העתירה שהוגשה לפסילת תוצאות הבחירות.

את העתירה הגיש אברהם חזן, תושב העיר אלעד, ובה ביקש העותר “לבטל את תוצאות ההצבעה לראשות העיר אלעד”, ולערוך בחירות מחדש, תוך פסילת פרוש מלהתמודד שוב לראשות העיר, משום שלטענתו  “בפרק הזמן הסמוך למועד הבחירות העירייה, והועדה המקומית לתכנון ולבניה אלעד, אשר בראשה עומד ישראל פורש, נקטה במסכת מאורגנת, שיטתית ורחבת היקף של חלוקת טובות הנאה בהיקפים יוצאי דופן ואשר תכליתה הטיית תוצאות הבחירות לראשות העיר ולמועצת העירייה והעולה אף כדי שוחד בחירות”.

בפסק הדין דוחה השופט את העתירה, ומותיר את תוצאות הבחירות על כנן.

עם זאת, השופט כותב בפסק דינו: “קיבלתי את הטענה כי המשיב (-פרוש) נתן שוחד בחירות לקהילת ויז’ניץ באלעד, בכך שכשלושה חודשים לפני הבחירות העלים עין ואיפשר למוסדות להתחיל בפועל בבניית בית כנסת ברחוב רבי חייא 11, על אף שלא ניתן לזה אישור שר הפנים כנדרש בחוק, ואף השתתף בעצמו בטקס יציקת היסודות”.

השופט מוסיף וכותב: “קיבלתי את הטענה כי המשיב נתן שוחד בחירות לקהילות שונות באלעד, בכך שמועצת העירייה, בהשתתפות המשיב ובראשותו, אישרה כשלושה חודשים לפני הבחירות, 30 הקצאות של מקרקעין ומבני ציבור, לטובת מוסדות חינוך ובתי כנסת, והכול במהלך מזורז ובהול, בלא שהייתה באמת כל דחיפות בעניין, בוודאי לא לגבי ההקצאות לבתי כנסת, ובלא שניתן לכך הסבר הגיוני…

“כמחצית מההקצאות ניתנו לקהילות התומכות במשיב והצביעו עבורו בבחירות”.

עם זאת השופט מדגיש: “למותר לציין את המובן מאליו, כי כל הקביעות הנ”ל הן לצורך ערעור הבחירות בלבד, ואינן מהוות כמובן הרשעה בפלילים”.

השופט כותב עוד: “הערעור נדחה חרף העובדה שהוכח שוחד בחירות, דבר שללא כל ספק מהווה ליקוי היורד לשורשו של עניין, זאת בשל כך שלא עלה בידי המערער להוכיח כי הליקוי עלול היה להשפיע על התוצאות”.

השופט קבע כי המערער יישא בהוצאות של שני משיבים בסך כולל של 15,000 שקלים.

עו”ד דוד דרור, שייצג את העותר אברהם חזן אומר לחרדים 10: “בית המשפט קיבל את טענת המערער כי הוכח שוחד בחירות, ומדובר בליקוי היורד לשורש העניין. מדובר באמירה נורמטיבית קשה וחריפה כנגד ישראל פורש”.

הוא הוסיף: “אנו מצרים על כך שבסופו של יום הבחירות לא בוטלו היות ואין לשיטת בית המשפט די בהיקיפי השוחד שהוכחו כדי להתגבר על פער הקולות. אנחנו נלמד היטב את פסק הדין ונשקול צעדנו בהתאם”.

תגובת ראש העיר אלעד, ישראל פרוש, להחלטת בית המשפט: “אני מברך על כך שבית המשפט דחה את הערעור הקנטרני באשר לתוצאות הבחירות בעיר אלעד בה נבחרתי ברוב גדול לעמוד שוב בראשות העיר בשליחותם של גדולי ישראל שליט”א.

“בעשור האחרון, הן כיו”ר ועדת ההקצאות והן כראש העיר, פעלתי להסדרת הקצאות למאות קהילות ומוסדות חינוך בעיר. בית המשפט עצמו עמד על כך שהמערער הסתיר את זהות חלק גדול מהקהילות שקיבלו הקצאות, למרות שאינן נמנות על תומכיי בבחירות.

“כפי שנהגנו עד כה, נמשיך גם בעתיד, לדאוג לכלל הקהילות בעיר, ללא הבדל של מוצא, עדה או השתייכות פוליטית”.

עתירה אלעד, פסק דין

 

 

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פרוש הולך ומסתבך...
    24/12/2018 17:22
    מנדי
  1. קפץ מעל משוכת הערעור המנהלי לתוך בור של הסתבכות פלילית

  2. ימותו הקנאים
    25/12/2018 00:13
    משה מזרחי
  3. קנאים…

  4. מי שפוגע ברבנים מקומו בכלא!
    25/12/2018 10:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. דרעי פגע ברב שך והתוצאה ידועה…
    פרוש פגע ברב קנייבסקי ובתוצאה בדרך.
    החזרן בתלמידי חכמים שנשיכתם נשיכת נחש ןעקיצתם עקיצת עקרב.
    לא קשור פוליטיקה!