ראשי הקואליציה סיכמו: נפזר את הכנסת – הבחירות יהיו בד’ ניסן

אחרי ההצהרה של לפיד: ראשי סיעות הקואליציה החליטו בישיבה שקיימו בצהריים על פיזור הכנסת • "מתוך אחריות תקציבית ולאומית - הוחלט פה אחד לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות" • ראשי הסיעות התחייבו כי השותפות בכנסת ובממשלה תימשך • התאריך שנקבע לבחירות: ד' ניסן
אריה ריבקינד
ט"ז טבת התשע"ט / 24.12.2018 14:26

ראשי סיעות הקואליציה החליטו בישיבה שקיימו בצהריים (שני) על הקדמת הבחירות לכנסת ה-21 – ל-9 בחודש אפריל, ד’ ניסן.

בהודעה שפרסמו נאמר: “מתוך אחריות תקציבית ולאומית החליטו ראשי מפלגות הקואליציה, בהסכמה ופה אחד, לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות בתחילת אפריל לאחר קדנציה של ארבע שנים מלאות. השותפות בכנסת ובממשלה תימשך גם בתקופת הבחירות”.

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין זימן ללשכתו להתייעצות את ראשי סיעות הקואליציה, בעקבות הודעתם על פיזור הכנסת והליכה לבחירות.

מאוחר יותר יזמן היו״ר גם את ראשי מפלגות האופוזיציה, כדי לסכם על תאריך פיזור הכנסת וקיום הבחירות במועד מוקדם ככל האפשר.

ההחלטה של ראשי סיעות הקואליציה התקבלה לאחר שבצהריים הודיע יו”ר מפלגת יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, במסיבת עיתונאים שקיים, כי מפלגתו לא תתמוך בחוק הגיוס, גם אם יובא להצבעה ככתבו וכלשונו.

גם יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, רמז כי יצביע נגד החוק.

בכך, למעשה, ירדה מעל סדר היום האפשרות שהקואליציה תצליח לשרוד מעבר לתאריך היעד של אישור חוק הגיוס, באמצע חודש ינואר.

לפיד אמר במסיבת העיתונאים: “לפני חודש עמדתי פה ודרשתי שנתניהו יתחייב בקולו שהחרדים לא יקבלו פיצוי כספי בקומבינה תמורת חוק הגיוס”.

לדבריו, “זה מה שהם הבטיחו לחרדים. הם אמרו להם: ‘אל תדאגו לגבי הסנקציות הכלכליות. נעביר לכם את הכסף מתחת לשולחן’. זו קומבינה. אמסלם אמר את זה בקולו בוועדה. מול המצלמות”.

לפיד הוסיף: “זה לא חוק גיוס. זה חוק גיוס כספים. אנחנו לא ניתן את ידינו לזה שמשתמטים יקבלו כסף מהמדינה. שכספי המיסים שלנו, יממנו השתמטות.  גמרנו לחכות. גמרנו להיות פראיירים שלהם. יש עתיד תצביע נגד חוק הגיוס”.

לפיד הדגיש: “נלך לבחירות. אחרי הבחירות ממשלה בראשותי תעביר את חוק הגיוס בלי קומבינות ובלי רמאויות. הגיע הזמן לרפא את הפצע הזה בחברה הישראלית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות