העיתונאים החרדים שלפו ציפורניים נגד לפיד: פוליטיקה של שנאה, ציני

ההודעה של ח"כ יאיר לפיד כי סיעת יש עתיד תתנגד לחוק הגיוס, גררה מתקפת ציוצים בטטוויטר מצד עיתונאים חרדיים: "הלוחם המהולל בוגר סיירת 'במחנה', בחר להצביע נגד החוק שלמענו הטיף. לא בושה, תענוג!"
אבי כץ
ט"ז טבת התשע"ט / 24.12.2018 14:12

ההודעה של ח”כ יאיר לפיד כי סיעת יש עתיד תתנגד לחוק הגיוס גם אם יובא להצבעה ככתבו וכלשונו – וזאת בניגוד להצהרותיו בעבר כי יתמוך בחוק במידה ולא ייערכו בו שינויים, גררה מיד מתקפת ציוצים מצד עיתונאים חרדיים.

יוסי אליטוב, עורך עיתון ‘משפחה’ צייץ: “לפיד שתמך בחוק הגיוס בקריאה הראשונה, מתנגד לאותו חוק בדיוק בקריאה השניה והשלישית. לא הגיוס מעניין אותו. לא טובת הצבא. בטח לא בניית גשר עם האוכלוסיה החרדית. רק פוליטיקה של שנאה”.

משה גלסנר, מגיש המהדורה המרכזית של תחנת הרדיו ‘קול ברמה’, תקף: “עוד בטרם נחקק, הביא חוק הגיוס החדש הישג בלתי מבוטל: יאיר לפיד נאלץ להודות שהחרדים והגיוס הם בסך הכל כלי פוליטי ציני בידו, במאבק נטול כל בדל אידאולוגיה! ברגע האמת – הלוחם המהולל בוגר סיירת ‘במחנה’, בחר להצביע נגד החוק שלמענו הטיף. לא בושה, תענוג!”

הוא הוסיף: “אם הממשלה תבקש ארכה מבג”צ לחוק הגיוס, בשל היעדר רוב בכנסת עקב התנגדות יש עתיד, מה לדעתכם יגיב כעת יאיר לפיד?”

אריה ארליך, סגן עורך ‘משפחה’: “חוק הגיוס שהופל היום הוא גרוע מאד מהרבה סיבות, ובמרכזן העיקרון השערורייתי של ‘נפש תחת נפש’, שבמסגרתו בחור אחד שמתגייס פוטר בחור אחר שלא מתגייס. אפילו תומכיו בסיעות החרדיות הבינו את הבעייתיות שבו ודרשו תיקונים, לא כל שכן מתנגדיו הרבים שחשבו שהוא אסון. לפיד הציל שוב את עולם הישיבות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות