לפיד יתנגד לחוק הגיוס: אנחנו לא פראיירים • לוין: הסיר את המסכה מפניו

יאיר לפיד הודיע במסיבת עיתונאים בכנסת: "נלך לבחירות ויש עתיד תעביר חוק גיוס בלי קומבינות" • טוען: "הבטיחו לחרדים: נעביר לכם את הכסף מתחת לשולחן" • השר לוין: לפיד הוכיח שגיוס החרדים ושילובם בחברה הם רק סיסמת בחירות
אריה ריבקינד
ט"ז טבת התשע"ט / 24.12.2018 12:48

יו”ר מפלגת יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, הודיע במסיבת עיתונאים שכינס בצהריים (שני) בכנסת כי מפלגתו לא תתמוך בחוק הגיוס, גם אם יובא להצבעה ככתבו וכלשונו – וזאת בניגוד להצהרותיו בעבר כי יתמוך בחוק במידה ולא ייערכו בו שינויים.

“לפני חודש עמדתי פה ודרשתי שנתניהו יתחייב בקולו שהחרדים לא יקבלו פיצוי כספי בקומבינה תמורת חוק הגיוס”, פתח לפיד.

לדבריו, “זה מה שהם הבטיחו לחרדים. הם אמרו להם: ‘אל תדאגו לגבי הסנקציות הכלכליות. נעביר לכם את הכסף מתחת לשולחן’. זו קומבינה. אמסלם אמר את זה בקולו בוועדה. מול המצלמות”.

לפיד הוסיף: “זה לא חוק גיוס. זה חוק גיוס כספים. אנחנו לא ניתן את ידינו לזה שמשתמטים יקבלו כסף מהמדינה. שכספי המיסים שלנו, יממנו השתמטות.  גמרנו לחכות. גמרנו להיות פראיירים שלהם. יש עתיד תצביע נגד חוק הגיוס”.

לפיד הדגיש: “נלך לבחירות. אחרי הבחירות ממשלה בראשותי תעביר את חוק הגיוס בלי קומבינות ובלי רמאויות. הגיע הזמן לרפא את הפצע הזה בחברה הישראלית”.

השר יריב לוין הגיב על הודעת ח”כ יאיר לפיד כי מפלגתו תתנגד לחוק הגיוס: “הוסרה המסכה מעל פניו של לפיד – מהות לחוד ועסקנות לחוד”.

לדבריו, “לפיד הוכיח שוב שהפוליטיקה הקטנה מובילה אותו, וגיוס החרדים ושילובם בחברה הם רק סיסמת בחירות”.

הודעתו של לפיד מגיעה לאחר הודעת סיעת ישראל ביתנו, שרמזה בהודעתה שהיא עשויה להסיר את תמיכתה בחוק.

בישראל ביתנו הבהירו, כי “מטרת ההודעה היא למנוע כל אפשרות שלאחר הבחירות הליכוד יחד עם החרדים ינסו לשנות את החוק. ישראל ביתנו תתמוך בכל מקרה בחוק הגיוס במידה ויובא בנוסח המקורי כפי שהובא על ידי ח״כ אביגדור ליברמן”.

מפלגת הליכוד הגיבה מוקדם יותר היום על הודעת מפלגת ‘ישראל ביתנו’ ממנה עלה כי אביגדור ליברמן נסוג מתמיכתו בחוק הגיוס.

“חוק הגיוס הוא עניין לאומי מהמעלה הראשונה ואסור לליברמן ולפיד להפוך אותו לפוליטיקה קטנה”, אומרים בליכוד.

לפי הליכוד, “ראש הממשלה נתניהו מחוייב לחוק שגובש על ידי צה״ל והובא לקריאה ראשונה על ידי ליברמן ובתמיכת לפיד. בניגוד לספינים שהם מפזרים, אין שום דילים או הסכמים עם אף גורם אחר – החוק יובא ככתבו וכלשונו בדיוק כפי שתמכו בו ליברמן ולפיד בקריאה ראשונה, בלי שום שינוי”.

בליכוד הדגישו: “זו שעת מבחן לליברמן ולפיד: האם יעמדו בהתחייבותם לציבור ויתמכו בחוק החשוב הזה, או שיעשו פוליטיקה קטנה על חשבון צה”ל והחברה הישראלית. הבחירה בידיהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות