ליברמן בורח מהתמיכה בחוק הגיוס? “מדובר במשחק מכור עם החרדים”

מפלגת ישראל ביתנו פרסמה הבוקר הודעה מיוחדת על חוק הגיוס: "האם הליכוד הבטיח שישיבות שלא יעמדו ביעדים יפוצו בסכומי כסף זהים ממקור אחר? הבטחה כזו מרוקנת את החוק מתוכן" • "חייבים גם לבדוק את הטענה שהליכוד הבטיח לשנות החוק בממשלה הבאה"
אריה ריבקינד
ט"ז טבת התשע"ט / 24.12.2018 10:53

מפלגת ישראל ביתנו פרסמה הבוקר (שני) הודעה שעשויה לרמוז על העמקת המשבר סביב חקיקת חוק הגיוס, ועל שינוי בעמדת המפלגה – שהתחייבה לתמוך בחוק, במידה ולא ייערכו בו שינויים.

“הקואליציה, במהלך ציני, הופכת את חוק הגיוס מנושא מהותי לנושא אלקטורלי”, נאמר בהודעה שפרסמה ‘ישראל ביתנו’.

לפי ‘ישראל ביתנו’, “בליכוד נוכחו לדעת שעל רקע דחיית ההצבעה על חוק הגיוס הם הפסידו קולות רבים בקרב הימין החילוני ויוצאי חבר העמים”.

עוד נאמר בהודעה: “הקואליציה יכלה להשלים את החקיקה בנושא חוק הגיוס כבר בתחילת מושב החורף, אך בגלל הכניעה ללחץ החרדים העדיפה לבקש דחייה נוספת מבג”ץ.

ב’ישראל ביתנו’ גם מבהירים מדוע הם נסוגים מהתמיכה בחוק: “עולה השאלה – האם מדובר במשחק מכור והליכוד הבטיח לראשי המפלגות החרדיות שבמידה ויהיו ישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס וידרשו לשלם קנסות, הישיבות יפוצו בסכומי כסף זהים ממקור אחר. הבטחה כזו למעשה מרוקנת את החוק מתוכן”.

במפלגה מוסיפים: “חייבים גם לבדוק את הטענה שהליכוד הבטיח לראשי המפלגות החרדיות לשנות את החוק בהתאם לדרישתם, מיד בתום הרכבת הממשלה הבאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות