בכיר ביהדות התורה: ליצמן הרס הכל, מוליך אותנו לאבדון

ליצמן חותר לפירוק הקואליציה? • ביבי סירב לפגישה עם פרוש בגלל ליצמן, ומאז הוא חדל להוביל מהלכי פשרה מול גור וסלונים, המתנגדות לחוק • מי שמוביל ניסיונות גישור הוא אייכלר בשליחות הרבי מבעלזא • בכיר: "הממשלה תיפול על הגיוס, וזה ירבוץ רק על מצפונו של ליצמן"
שרי רוט
ט"ז טבת התשע"ט / 24.12.2018 10:32

משבר חוק הגיוס: ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס היום (שני) בשעה 13:00 בצהריים את ראשי סיעות הקואליציה לדיון מיוחד בנושא חוק הגיוס, כאשר נותרו כ-20 יום עד למועד שקבע בג”ץ.

בעוד סגן שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן, מאיים בפרישת ח”כי אגו”י מהקואליציה, בדגל התורה ובש”ס רצו בכל החודשים האחרונים שהחוק שהוגש על ידי משרד הביטחון יעבור. עם שינויים, אבל שיעבור.

למען האמת, בשתי הסיעות החרדיות ישמחו גם אם החוק יעבור עתה ללא שינויים, ובהמשך, כשתיווצר הזדמנות – יוכנסו שינויים. “בדגל ובש”ס מודעים לכך שזה מסובך מול בג”צ, שיקבל את החוק של משרד הבטחון ויפסול אם יהיו בו שינויים”, אומר גורם בדגל לחרדים 10. “במקרה כזה גם התמיכה של ליברמן ושל לפיד, המתנגדים לשינוייים בחוק, לא תהיה מובטחת”

לכן, באופן רשמי, ח”כ אורי מקלב לא ישתתף בדיוני הוועדה המיוחדת של הכנסת, בראשה עומד יו”ר הקואליציה דודי אמסלם, המכינה את חוק הגיוס, והח”כים מהסיעות החרדיות ימנעו מהצבעה. אבל באופן מעשי, החוק עדיף על היעדר חוק.

גורם בכיר ביהדות התורה תוקף הבוקר, בשיחה עם חרדים 10, את סגן השר ליצמן.

לדבריו, “ממידע שלי, שמגיע מגורמים בכירים מאוד בליכוד, ידוע לי שראש הממשלה התייעץ עם ליצמן ושאל אותו אם נכון יהיה שנתניהו ייפגש עם מאיר פרוש, מי שהיה חבר בוועדה שדנה בחוק הגיוס ונחשב מומחה בתחום. ליצמן הבהיר, שזה רק יזיק וסיכל את הפגישה.

“מהרגע שנתניהו סירב לפגישה עם פרוש, פרוש הפסיק למעשה לנסות להוביל מהלכי פישור וגישור מול חסידויות גור וסלונים – החסידויות היחידות שמתנגדות לחוק. מי שנכנס לתמונה ובכל הכוח היה ח”כ ישראל איכלר, ואיתו כמובן גם האדמו”ר מבעלזא.

“גם בשעות האחרונות אייכלר מאד דומיננטי בניסיונות להוביל לפשרה. בינתיים, ללא הצלחה, כי ליצמן מתעקש ולא מוכן לשמוע אף אחד.

“הממשלה הזו תיפול בגלל חוק הגיוס, וזה ירבוץ רק על מצפונו של ליצמן. מה הוא יענה כשמערכת הבחירות תתנהל סביב חוק הגיוס וההשתמטות החרדית? מה הוא יענה מול צמחית המנדטים של יאיר לפיד?”

הגורם מוסיף: “אף אחד ביהדות התורה לא מבין לאן ליצמן חותר. שמעתי שהוא משתף פעולה עם גורמים בליכוד שלא אוהבים את נתניהו, אני לא רוצה להאמין לזה, אני עדיין מאמין שהוא חסיד שמציית להוראות רבו. אז מהבחינה הרוחנית אני לא יכול לבקר אותו, אבל מהבחינה הפוליטית, הוא מוליך את כולנו לאבדון”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תנו לפרוש וגור שלמונים
    24/12/2018 11:26
    חיים
  1. והכל יסתדר.

    תן לו בשלמונים…

  2. קידוש השם
    24/12/2018 16:29
    קידוש ה
  3. הצלחה גדולה

  4. למה הכתב שונא חסידים
    25/12/2018 00:15
    מזרחי משה
  5. לאורך כל התקופה האחרונה. הכתב מתסיס נגד החסידים