“אין פתרון באופק”: ראשי סיעות הקואליציה ידונו במשבר חוק הגיוס

ראש הממשלה זימן את ראשי מפלגות הקואליציה לישיבה בנושא חוק הגיוס בלשכתו בצהריים • השר יריב לוין: אין פתרון לחוק הגיוס • אורי מקלב: "נתניהו בחר ללכת עם אביגדור ליברמן ויאיר לפיד ולא איתנו. הם לא מוכנים לעשות שום שינוי בחוק - מפלגת 'הליכוד' שינתה את עורה בחודשיים"
אריה ריבקינד
ט"ז טבת התשע"ט / 24.12.2018 09:39

הקרב על חוק הגיוס: לקראת חידוש הדיונים על חוק הגיוס מחר (שלישי) בוועדה המיוחדת של הכנסת, בראשה עומד יו”ר הקואליציה דודי אמסלם, יכנס בצהריים ראש הממשלה במשרדו את פורום ראשי סיעות הקואליציה.

הדיון יתקיים במשרד ראש הממשלה בשעה 13:00.

גורם פוליטי בכיר המקורב לראש הממשלה אומר, כי מטרת הפגישה היום היא להבין לאן הולכים, וכי קשה לדעת האם כבר היום תתקבל החלטה סופית.

בדיון יעלה המשבר הפוליטי שנוצר סביב החוק, לנוכח איומי ח”כי אגודת ישראל לפרוש מהקואליציה, באם החוק יאושר במתכונתו הנוכחית.

מנגד, בסיעות ש”ס ודגל התורה דוחפים לחקיקת החוק, מתוך הנחה שדחיית המועד והליכה לבחירות לא תביא חוק גיוס טוב יותר.

ח”כ אורי מקלב אמר הבוקר בראיון לגלי צה”ל, כי אין בכוונתו, כמייצג של יהדות התורה, להגיע לישיבה על חוק הגיוס. “נתניהו בחר ללכת עם אביגדור ליברמן ויאיר לפיד ולא איתנו. הם לא מוכנים לעשות שום שינוי בחוק – מפלגת ‘הליכוד’ שינתה את עורה בחודשיים”, אמר מקלב.

עם זאת, ‘דגל ושס לא יכולות לתמוך בחוק בגלוי, ולכן את ההחרמה של מקלב אפשר להבין כך: רוצה שאביגדור ליברמן ויאיר לפיד יעבירו את החוק.

שר התיירות יריב לוין התייחס הבוקר למשבר – ואמר: “בנקודת הזמן הזו אין פתרון לחוק הגיוס וגם אין פתרון באופק”.

בראיון ל’כאן ב’ הוסיף לוין: “אם כתוצאה מכך נצטרך ללכת לבחירות מוקדמות זה בוודאי לא מה שאנו רוצים אבל עדיין ניתן יהיה לומר שהממשלה כיהנה ארבע שנים ביציבות יוצאת דופן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות