“מסע השמצות מתוזמר”: נתניהו תובע 200 אלף שקלים מבן כספית

נתניהו הגיש תביעת דיבה נגד הפרשן מ'מעריב - בעקבות טורו האחרון: "הדברים שנכתבו הם שקר גס, נאמרו ללא שמץ יסוד או תשתית עובדתית והם מהווים עלילה והוצאת דיבה חמורה מאין כמוה" • נתניהו: "לא היה לי קשר להטבה ליועץ המשפטי של הכנסת"
אריה ריבקינד
ט"ו טבת התשע"ט / 23.12.2018 14:36

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (ראשון) תביעה נגד העיתונאי בן כספית בגין לשון הרע, בעקבות הטור האחרון שלו בעיתון ‘מעריב’.

נתניהו, באמצעות עו”ד נבות תל-צור, עו”ד טל שפירא ועו”ד מירב בר-זיק, דורש 200 אלף שקלים מכספית בגין לשון הרע, בשל טענת כספית כי נתניהו נתן בעצמו הטבה ליועמ”ש הכנסת, איל ינון, שבת זוגו היא המשנה ליועץ המשפטי לממשלה.

נתניהו טוען כי בפרסום של כספית היו “הכפשות בוטות וחמורות.. דברי בלע, שקרים והשמצות חסרות כל בסיס”.

התביעה מתייחסת לקטע בתוך הטור של כספית בסוף השבוע האחרון, בו עסק כספית בעובדה שבין החברים בצוות המצומצם שיסייע ליועמ”ש בהכרעה בתיקי נתניהו יהיו שניים מהמשנים ליועמ”ש, רז נזרי ועמית מררי.

“לנזרי עוד נחזור”, כתב כספי וציין, “מררי היא המשנה ליועמ”ש לעניינים פליליים, אבל גם בת זוגו של היועמ”ש של הכנסת, עו”ד אייל ינון”.

“למה זה מעניין?”, תהה כספית. “אה, כי לא מזמן קיבל ינון מהכנסת הטבה בסך 6 מיליון שקל, ברגע האחרון בטרם יפרוש מתפקידו. את ההטבה הזו (הצמדת תנאי הפנסיה התקציבית לתנאי שופט) הוביל, דחף, אישר וחוקק אחד בשם מיקי זוהר, משליחיו היעילים יותר של ראש הממשלה”.

עוד כתב כספית, לפי כתב האישום (הנוסח באתר ‘מעריב’ שונה מאז): “המצב שנוצר הוא שבן זוגה של מי שאמורה להשתתף בהכרעת גורלו של נתניהו, קיבל הטבת מיליונים בעקיפין (שאין ישירה ממנה) מידיו של ראש הממשלה (ההדגשה בכתב התביעה במקור)”.

עוד כתב כספית: “בסך הכול הגיוני. מזל שאנחנו יודעים שינון הוא איש ישר ובת זוגו גם כן, לכאורה. תארו לעצמכם מה היה קורה כאן אם זה היה הפוך. הרי החבר’ה האלה דרשו לפסול תכף ומיד את חקירות ראש הממשלה כי ‘זוהמו’ משום שכמה שוטרים חשדו שעקבו אחריהם”.

בתביעה, שהוגשה גם נגד עיתון מעריב, המו”ל אלי עזור והעורך דורון כהן, נכתב: “כתבה זו כללה פחות עובדות ויותר הכפשות בוטות וחמורות כלפי ראש הממשלה, דברי בלע, שקרים והשמצות חסרות כל בסיס. הדברים שנכתבו הם שקר גס, נאמרו ללא שמץ יסוד או תשתית עובדתית והם מהווים עלילה והוצאת דיבה חמורה מאין כמוה”.

פרקליטיו של נתניהו הבהירו עוד:  “הפרסום מייחס לראש הממשלה האשמה קשה וחמורה מאין כמוה ומדובר בשקר גס”.

בכתב התביעה מצוין כי לא היה ידוע לנתניהו על ההטבה שניתנה לינון כחצי שנה לפני צירוף מררי לצוות המשפטי שדן בתיקי נתניהו: “לראש הממשלה לא הייתה כל נגיעה לעניין”.

עוד נטען בתביעה שהוגשה, כי כספית “מנהל מסע השמצות מכוון ומתוזמר היטב נגד ראש הממשלה, מפיץ מסרים פוגעניים… שם לו למטרה לבזות את ראש הממשלה, לפגוע בשמו הטוב ובמוניטין הרב שצבר בתפקידיו הציבוריים המשמעותיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות