הטבעת אבדה בדרך לחתונת הבן, אך ב’מגדל’ מסרבים לפצות. למה?

חברת הביטוח כמעט ושילמה את הפיצוי, אך נמלכה בדעתה ברגע האחרון • עו"ד של המשפחה: "כל עוד אין בידי 'מגדל' הוכחה למעשה פלילי של המשפחה – אין היא יכולה כלל להתנער מחבותה לפיצויים"
חיים טוויל
ט"ו טבת התשע"ט / 23.12.2018 14:23

אם המשפחה, תושבת ראשון לציון, אינה זוכרת את הרגע המר מהיום המתוק של חתונת בנה. היא זוכרת כיצד ענדה את טבעת היהלום היקרה על אצבעה לפני החתונה – אך זמן קצר לאחר האירוע, כאשר ההתרגשות החלה לפוג, שמה לב האישה, לתדהמתה: הטבעת נעלמה.

לדברי עו”ד רפאל אלמוג, המייצג את המשפחה, האישה ובעלה רכשו לפני מספר שנים “ביטוח כל הסיכונים” של הבית ותכולתו, הכולל כיסוי ביטוחי מסוג “כל התכשיטים” לתכשיטים ולדברי ערך – ובמסגרת זו בוטחה גם הטבעת.

הביטוח מכסה כל נזק או אובדן של חפצים יקרי ערך.

חוקר שנשלח מטעם חברת הביטוח ‘מגדל’, שוחח עם המבוטחים ואף ביקש להציץ בתמונות מיום האירוע –  וכך התגלה לראשונה כי הטבעת לא נמצאה על אצבעה של האישה, “אך בוודאי שאין בכך כדי לשלול את האפשרות לאובדן הטבעת בדרך לאירוע או אף במקום האירוע”, אומר עו”ד אלמוג.

לדבריו, חברת הביטוח כמעט ושילמה את הפיצוי, אך נמלכה בדעתה ברגע האחרון, והודיעה למשפחה ההמומה שמדובר ב”אירוע כוזב” – ועל כן לא מגיע להם כל פיצוי.

לדברי עו”ד אלמוג, הפוליסה אותה רכשה המשפחה איננה מחריגה אירועי אובדן של טובין מחוץ לתחומי הבית – והטבעת בוטחה למעשה הן בבית עצמו מפני פריצה, והן במקרים של אובדן מחוץ לבית.

“למעשה, כל עוד אין בידי חברת ‘מגדל’ הוכחה למעשה פלילי של המשפחה – אין היא יכולה כלל להתנער מחבותה לפיצויים”, טוען עו”ד אלמוג.

בשל סירובה של חברת ‘מגדל’ לשלם פיצוי למשפחה, הגישו האישה ובעלה תביעה נגד החברה, באמצעות עו”ד רפאל אלמוג ממשרד עוה”ד אלמוג שפירא.

בתביעה טוען עו”ד אלמוג להתנהלות בחוסר תום לב מצד חברת ‘מגדל’, התנהלות המנוגדת לחבות הביטוחית ולחוק חוזה הביטוח.

במסגרת התביעה הוא מבקש מבית המשפט להורות ל’מגדל’ לפצות את המשפחה בסכום של 40,612 שקלים (המגלמים גם ריבית והצמדה).

כמו כן מתבקש בית המשפט להטיל על ‘מגדל’ ריבית עונשית – בשל התנהלותה חסרת תום הלב.

התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות