בחורי ישיבה הגישו תובענה ייצוגית נגד ש”ס, אגו”י ודגל

שכרם של אלפי עובדים שעבדו בקלפיות בבחירות לרשויות - עדיין מעוכב • 5 בחורי ישיבה פנו לביה"ד האיזורי לעבודה בי-ם, באמצעות משרד עורכי דין ביטון בר-אשר, בבקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד ש"ס, אגו"י ו'דגל' • עו"ד יעקב ביטון: "הגיע הזמן שהתופעה תיפסק"
אריה ריבקינד
ט"ו טבת התשע"ט / 23.12.2018 09:38

הבוקר (ראשון) הוגשה לבית הדין האיזורי לעבודה בירושלים, באמצעות משרד עורכי דין ביטון בר-אשר, בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד ש”ס, אגודת ישראל, ודגל התורה, בגין הלנת שכר העובדים בבחירות 2018.

התביעה הוגשה על ידי חמישה בחורי ישיבה, שהועסקו ביום הבחירות על ידי שלושת המפלגות החרדיות, אך טרם קיבלו את שכרם, למרות שחלפו כבר כמעט חודשיים מיום הבחירות.

העיכוב בתשלום נובע מכך מאחר ומשרד הפנים הקפיא את שכר אלפי עובדי מערכת הבחירות במטות המועמדים השונים למועצת העירייה, לאחר שסיעת מרצ הגישה עתירה על תוצאות הבחירות. לפי החוק, במידה והוגש ערעור – מימון הבחירות יוקפא.

העותרים – ששימשו כחברי ועדות קלפי, משקיפים ועובדים אחרים –  מציינים כי מי שהעסיק אותן היו המפלגות, וטוענים כי “מטבע הדברים המשיבות תלויות במסגרות תקציביות אלו ואחרות, אך יחד עם זאת לא יעלה על הדעת כי שכרו של עובד שהועסק יהיה תלוי בעניינים אלו, ולא יתכן שהמשיבות יפרו את הדין ואין פוצה פה ומצפצף”.

יעקב ביטון, עורך דין

עו”ד יעקב ביטון. הגיע הזמן. צילום: באדיבות המצלם

עו”ד יעקב ביטון לחרדים 10: “התביעה הוגשה בגין הלנת שכרם של מספר רב של עובדים ברחבי הארץ. כולנו יודעים מה זה עבודה ביום הבחירות, זאת עבודה חד פעמית, עבודה קצרה ולעיתים השכר עליה נתקע במשך חודשים.

“מה שלי הפריע יותר מכל דווקא, היה כשפנו אלי אותם בחורים שעבדו בקלפי לבחירות ואמרתי להם: ‘בואו נגיש תביעה’. אז הם אמרו: ‘לא, זה תמיד ככה מתעכב הרבה זמן’. ‘יש לי חבר שמהבחירות הקודמות לא קיבל בכלל’. והגיע הזמן שהתופעה הזאת תיפסק”.

כתב התביעה:

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם לי דגל לא שילמו
    23/12/2018 13:53
    בחור ישיבה
  1. אין עם מי לדבר

  2. גם לי דגל לא שילמו
    23/12/2018 13:56
    פגוע
  3. אין עם מי לדבר