חוק הגיוס יקודם? הליכוד: להגיע להבנות עד יום שלישי, יש דד-ליין

דודי אמסלם: "היות שמגיעים למועד, אני מבין שנעביר את החוק כפי שהוא" • על לפיד: "גנב דעת ומשקר. מתפרנס משנאת חרדים, לא רוצה שהם יתגייסו ולכן עושה הכול כדי להכשיל" • על האפשרות שנתניהו יאלץ לסיים תפקידו: "יהיה שבר עצום בציבור ואנשים לא יסכימו לקבל את מי שייבחר"
אריה ריבקינד
ט"ו טבת התשע"ט / 23.12.2018 08:55

הח”כים החרדים זועמים על שבליכוד לא עדכנו אותם בחידוש הדיונים השבוע על חוק הגיוס, בוועדה המיוחדת של הכנסת, המכינה את חוק הגיוס לקריאות שניה ושלישית. לדבריהם, הם למדו על כך מהתקשורת.

לפי דיוון ב’כאן’, בעקבות כך החרדים העבירו מסרים  לליכוד ולעבר ראש הממשלה.

כתוצאה מכך מנסה יו”ר הקואליציה ח”כ דודי אמסלם להרגיע והתחייב בפניהם שביום שלישי רק ייערך דיון על החוק, אך לא ייערכו עדיין הצבעות על החוק.

עם זאת, לצד ניסיונות ההרגעה, בליכוד גם העבירו מסר נוקשה והבהירו שיש לחרדים עד יום שלישי – להגיע להבנות בינם לבין עצמם על סעיפי החוק, ובעיקר לגבי ההחלטה האם הם מתכוונים לתמוך בחוק, בגרסה כלשהי, בדגש על ח”כי אגודת ישראל, המתנגדים לחוק הנוכחי.

יו”ר הקואליציה הסביר הבוקר (ראשון), במהלך ראיון ל’כאן ב’, את החלטתו לחדש השבוע את הדיונים בחוק הגיוס בוועדה המיוחדת שבראשה הוא עומד, למרות התנגדותם של הנציגים החרדים למהלך – בהתקרבות ה’דד-ליין’ שקצב בג”ץ להשלמת החקיקה.

“העיכוב בחוק הוא בגלל שבר עמוק בעולם החרדי. הם לא מצליחים להגיע להכרעה בעניין. בית המשפט קבע מועד וזה ה-15 בינואר והמועד מתקרב, אנחנו מתחילים להניע את המהלך. במצב שנוצר אנחנו נעביר את החוק כמו שהוא. ישבתי עם כל זרם שם, לכל זרם יש את השינויים של עצמם וכך אי אפשר לקדם את החוק.

“הדד-ליין שלנו הוא ה-15 בינואר. היות שאנחנו מגיעים למועד, אני מבין שנעביר את החוק כפי שהוא”, ציין אמסלם.

אמסלם תקף בראיון את יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, שנסוג מהתחייבותו לתמוך בחוק בנוסחו הנוכחי, וטען כי התנהלותו סביב הסוגייה מושפעת מ”שנאת חרדים”.

“יאיר לפיד גנב דעת ומשקר. הוא מתפרנס משנאת חרדים, הוא לא רוצה שהם יתגייסו ולכן עושה הכול כדי להכשיל את החוק”, טען אמסלם.

אמסלם הבהיר גם, כי לטעמו הפסקת כהונתו של ראש הממשלה נתניהו בעקבות הפרשיות הנוכחיות תיחשב להפיכה שלטונית בלתי לגיטימית.

“אני סבור שמתבצעת הפיכה בישראל”, אמר אמסלם  “רוב הציבור היהודי במדינה מבין שמשהו לא בסדר קורה כאן”.

הוא הוסיף: “נניח שהמשטרה והפרקליטות ידיחו את נתניהו, יהיה שבר עצום בציבור ואנשים לא יסכימו לקבל את מי שייבחר”.

השר זאב אלקין אמר ל’קול חי’: “חוק הגיוס יוכל לעבור בכנסת הנוכחית רק אם לא יהיו בו שינויים. במציאות הפוליטית של היום אין אופציה אחרת, חוץ מללכת על ההצעה של ליברמן בלי שינויים או ללכת לבחירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות