הצבא עצר חב”דניקית: קיצונים חסמו את ככר השבת וקרית ספר

קיצוניים חסמו הלילה את 'כיכר השבת' וכביש היציאה ממודיעין עלית, במחאה על מעצרה של רבקה חג'ג', צעירה מבית של חסידי חב"ד - העצורה כמעט שבועיים בכלא 6, בגין השתמטות • שניים נעצרו בשמואל הנביא • ב'פלג' מתנערים: "המחאה במודיעין עלית לא מתקיימת בהוראת הרבנים"
חיים טוויל
י"ד טבת התשע"ט / 22.12.2018 21:55

‘כיכר השבת’ בירושלים והרחובות הסמוכים נחסמו הערב (מוצאי שבת) לתנועה על ידי עשרות מפגינים קיצונים, במחאה על מעצרה של רבקה חג’ג’, צעירה מבית של חסידי חב”ד – העצורה כבר כמעט שבועיים בכלא 6 הצבאי, בעוון השתמטות מצה”ל.

גם צומת הרחובות שמואל הנביא ויחזקאל בירושלים נחסם על ידי הקיצונים.

מהמשטרה נמסר: “כמה עשרות חרדים קיצוניים מפגינים וחוסמים את כיכר השבת, הציר סגור לתנועה. שוטרי משטרת ישראל פועלים במקום”.

מאוחר יותר נמסר מהמשטרה: “בשעה זו מתקיימת מחאה של חרדים קיצוניים בצומת הרחובות שמואל הנביא/יחזקאל, הציר סגור לתנועה. עד כה, עצרו השוטרים הפועלים במקום 2 חשודים שהפרו את הסדר באופן בוטה. כיכר השבת פתוחה לתנועה.

“פעילות השוטרים במקום נמשכת לשמירה על הסדר הציבורי”.

רק לקראת חצות נפתח צומת הרחובות שמואל הנביא ויחזקאל לתנועה.

הפלג, שמואל הנביא

צומת שמואל הנביא ויחזקאל בירושלים. צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

אנשי ‘הפלג הירושלמי’ חסמו הערב גם  את כביש 446, הכביש היחיד מהעיר החרדית מודיעין עילית לכיוון צומת שילת.

הפעילים התייצבו בככר היציאה מהעיר, התיישבו על הכביש וחסמו את הרכבים בתוך הכיכר.

כוחות משטרה מתחנת בנימין – נקודת מודיעין עילית וצוותי יס”מ הוזעקו לזירה.

“אלפי אנשים, רכבים ועשרות אוטובוסים, תקועים כאן בפקקים כבר יותר מחצי שעה”, אומר עד ראייה לחרדים 10. “גם אמבולנס נתקע בגללם”.

‘הוועדה להצלת עולם התורה’ של ‘הפלג’ התנערה מההפגנה – ופרסמה הודעה מיוחדת: “בשעה האחרונה מתקיימת מחאה על ידי גורמים שונים בכניסה למודיעין עילית ומחוסר ידיעה משייכים את המחאה אל ציבור בני תורה.

“הננו להודיע כי כל פעולותינו נעשות על פי הוראת מרנן ורבנן שליט”א אשר מורים לנו את הדרך אשר נלך בה.

“מחאה זו איננה מתקיימת בהוראת הרבנים ובטעות מתייחסים אותה לציבור בני התורה מוסרי הנפש”.

צומת שמואל הנביא ויחזקאל בירושלים. צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

כפי שדווח בחרדים 10, הנערה מבית של חסידי חב”ד נעצרה בנתב”ג ב-10 בדצמבר בעוון השתמטות – ונכלאה. משפחתה עלתה ארצה מצרפת ומתגוררת בנתניה.

ארבעת אחיותיה של חג’ג’ קיבלו מהצבא פטור מטעמי דת, אך כל בקשותיה לקבל פטור כזה נדחו.

בני משפחתה סיפרו כי בשלב מסוים היא ‘ירדה קצת מהדרך’, אבל חזרה לתלם ושומרת מצוות. “היום היא לחלוטין בחורה דתייה ב-100 אחוז ועומדת בכל הקריטריונים למתן פטור מטעמי דת. אולי בצבא מסתמכים על תמונות מהעבר, אבל מותר לנערה ליפול קצת מבחינה רוחנית ואחר כך לחזור. לא ברור למה נתפסים על מה שהיה בעבר לתקופת זמן קצרה, בגלל אירוע רפואי מורכב במשפחה”.

לטענת בני המשפחה, אחותה של העצורה עברה אירוע מוחי נדיר בגיל 16, בשעה שרבקה הייתה בת 15. היא נאלצה לעזוב לתקופה מסוימת את הלימודים, כדי לסייע להוריה ולאחיה משום שחיי בני המשפחה נקלעו לסחרור, בעקבות הבעיה הרפואית של הבת.

“שלוש שנים הצבא נלחם בה. היא נסעה יותר מ-10 פעמים לחיפה ודיברה עם המון מפקדים וניסתה להסביר להם את הסיפור שלה, אבל אף אחד לא מוכן להקשיב”, אומרים בני המשפחה.

ב-10 דצמבר תכננו בני משפחת חג’ג’ לטוס לפריז, אך רבקה נעצרה בנמל התעופה בן גוריון – ומאז היא נתונה במעצר. “זה ממש לא הגיוני שבחורה דתייה שומרת נגיעה ושומרת צניעות תהיה בכלא, בגלל שהיא לא רוצה לעשות צבא מטעמי דת”, אומרים בני משפחה.

בכניסה למודיעין עלית. צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

ביום חמישי דיווח מנדי ריזל – הכתב בצבאי של ‘קול ברמה’ שחשף את הפרשה – כי הנערה סובלת מחום ומדלקת הדורשת טיפול אנטיביוטי.

הנערה סיפרה לבני משפחתה, כי למרות שחום גופה עלה וכי היא סובלת מכאבים עזים בבטנה, כתוצאה מדלקת כליות שבה כבר לקתה כמה פעמים בעבר – היא טרם ראתה רופא.

אמא של הנערה, אמרה ל’קול ברמה’ כי בתה ביקשה, לדבריה, לראות רופא – אך נענתה שיש הרבה עצורות ומשום  שיש תור ארוך למרפאה, היא לא תוכל לפגוש רופא לפחות עד שבת.

העצורה דרשה לראות גם קב”ן בשל המצב הנפשי שבו היא נמצאת, אך גם זאת לא מאפשרים לה.

מדובר צה”ל נמסר לחרדים 10 בתגובה: “הכלואה רבקה חדגג שוהה בבסיס הכליאה 396 בגין עבירת השתמטות משירות צבאי.

“עם כניסתה לבסיס הכליאה נפגשה עם גורם רפואי אשר קבע כי הינה כשירה למעצר. החיילת מקבלת מענה רפואי בהתאם למצבה מכלל גורמי הרפואה הרלוונטיים ומלווה ע״י סגל בסיס הכליאה”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "יזדעזע תבל ומלואה "
    22/12/2018 22:31
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כל פעולותינו נעשות על פי הוראת מרנן ורבנן שליט”א אשר מורים לנו את הדרך אשר נלך בה. ומחאה זו מתקיימת בהוראת הרבנים ובטעות מתייחסים אותה לציבור בני התורה מוסרי הנפש נגד השמד במדינת השמד.

  2. הקיצונים המשוגעים
    23/12/2018 00:13
    נתן
  3. מאיפה הגיע המנהג המקולקל לחסום כבישים ולצער אלפי אנשים אז אני חושב שכל הקיצונים האלה המטרה שלהם זה רק להרוס ולגרום נזק ואז שיש להם סיבה הם מוציאים לפועל את רחשי ליבם להרוס ולהזיק כי אין שום שכל בזה לחסום כבישים הכי טוב שישימו נייר טואלט בשירותים שלהם ובכיור שלהם ויפתחו את המים ואז יהיה להם הצפה בבית זה מחאה טובה ונכונה יותר

  4. הקיצונים
    23/12/2018 03:38
    נתן
  5. החוליגנים האלו שכל רגע פנוי שלהם חוסמים כבישים ואין מושג מאיפה הביאו את העברה הזאת הארורה והפכו אותה למצווה של חסימת כבישים וצער לאלפי אנשים מאיזה שולחן ערוך הם הביאו את זה הם משוגעים לגמרי בין אדם לחבירו. ומלאים בארס מגיל אפס לכל מי שלא הולך בדרכיהם אז הארס יוצא בכל הזדמנות שיש להם

  6. הגוש הליטאי
    23/12/2018 09:44
    חמי
  7. האלים נלחם במסי”נ באלו שאכפת להן