חידה: מדוע עיריית אלעד שילמה 798,000 ש”ח להעברת קראוונים?

יממה לאחר שצוריאל קריספל, יו"ר סיעת ש"ס באלעד, מונה ליו"ר ועדת הכספים, שיגר אליו ברק צברי בקשה: "לחקור את העברות הכספים החריגות ותשלומים ליח"צנים ויועצים" • צברי: "הגיע הזמן לעשות סדר, שכספים יילכו למקומות הנכונים כמו נוער מתמודד, במקום לפרסומים מיותרים ויח"צ"
אריה ריבקינד
י"ג טבת התשע"ט / 21.12.2018 12:35

כאב הראש החדש של שרוליק פרוש? יממה לאחר שצוריאל קריספל, יו”ר סיעת ש”ס באלעד, מונה בישיבת מועצת העיר ליו”ר ועדת הכספים, שיגר אליו ברק צברי, יו”ר סיעת שי, סדרת מכתבים, בהם הוא מבקש ממנו לעשות “סדר בכספים” של העירייה.

צברי טוען, כי נעשה “שימוש מופרז בכספי ציבור”, ודורש כי ועדת הכספים תחקור העברות כספים חריגות ותשלומים עבור מה שהוא מכנה “פרסומים מיותרים”, במיוחד במקומון ‘קוראים אלעד’.

“הגיע הזמן שכספים יילכו למקומות הנכונים לנוער, אמהות חד-הוריות והורים לילדים עם מוגבלות – במקום מאות אלפים ל’קוראים אלעד’, פרסומים ואנשי יח”צ”, אומר צברי לחרדים 10.

במכתב ששיגר לצוריאל קריספל, תחת הכותרת “שימוש חריג ביותר בכספי עירייה” – הוא כותב:

“1. מצ״ב התכתבויות עם העירייה, פסיקה, כרטסת והעברות בנקאיות.
2. עדיין ממתין לקבלת שאר המסמכים.
3. כידוע לך ההעברה נעשתה ללא היתרים, תוך שימוש מופרז בכספי ציבור.
4. אבקש לזמן ועדת כספים בהקדם לדון בנושא ולבקש מהגיזבר להגיע עם כל המסמכים שביקשתי ולזמן את האנשים המעורבים בתהליך קבלת ההחלטות ובנוסף את הקבלן.
5. המדובר בסכום עתק להעברת קראוונים המחייב בדיקה מיידית”.

במכתב נוסף ששיגר לצוריאל קריספל, כתב חבר המועצה צברי:

“הגיע הזמן לעשות סדר כללי בנושא הכספים. בגדול המגמה להפחית כספים לפרסומים מיותרים ולהעביר למחלקת הנוער והרווחה, לטובת הנוער המתמודד והאמהות החד הוריות והורים לבעלי ילדים עם מוגבלות.

אי לכך אבקש לבדוק את נושא ‘הפרסומים והייעוץ’ ולהכניס עוד שני סעיפים בזימון לוועדת הכספים, ולבקש מהגיזבר להכין כרטסות של קוראים אלעד או /ו כל חברה הקשורה אליו וכן כרטסות ‘היועצים’ לפחות בשנה האחרונה (על מנת לא להכביד)”.

צברי צירף למכתביו גם מכתב ששיגר למנכ”ל העירייה, זאב קשש:

“מצ״ב פסיקה ברורה האומרת שהעירייה פעלה בניגוד לחוק בריש גלי… (עת״מ 51787-08-18 צור ואח נ עיריית אלעד ואח).

מצ״ב כרטסת של [הקבלן] שלומי נאות, המעידה על סכום אסטרונומי שקיבל עבור העברת מבנים.

1.אני מבקש לקבל העתקי שיקים או/ו כל ההעברות שבוצעו לשלומי נאות בנושא זה. 2. העתק מההרשאה או/ו כל אישור שניתנ/ה ממנהל המחלקה להעברת המבנים”.

צברי לחרדים 10: “מסתבר שפורש העביר קראוונים לעמותה מסויימת, מספר קראוונים קטן יחסית על חשבון העירייה – בניגוד לחוק. אני ביקשתי לקבל את הכרטסת של הקבלן שהעביר את הקראוונים לפני הערעור שהוגש לבית המשפט נגד תוצאות הבחירות באלעד.

“מהכרטסת שקיבלתי מתברר שהעירייה שילמה 798,000 ש”ח להעברת שני קראוונים.

“בית משפט פסק בעתירה של שכנים שהתנגדו להצבת הקראוונים שהעירייה פעלה נגד החוק בריש גלי. אני חושב שחובתנו לבדוק את העברת הכספים החריגה הזו”.

מעיריית אלעד לא התקבלה תגובה.

 אלעד

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פרוש לכלא!!!
    21/12/2018 12:58
    אלעדי
  1. פשוט לא יאומן. חייבים לעצור את ההפקרות הזאת!

  2. פורוש גרם הרבה צער לתושבים בכך שמנע מהם בחירה
    22/12/2018 21:32
    רמי
  3. הוא צריך להבין את הכעס