כך החל צה”ל להשמיד את המנהרות שחפר חיזבאללה

כוחות צה"ל החלו להוציא מכלל פעולה את 4 המנהרות שאותרו בגבול הצפון • הנטרול מתבצע באמצעים מיוחדים שאינם כוללים פיצוץ - ולא יכולים להוות עילה לתגובה • בפיקוד הצפון ערוכים בכוננות מוגברת לכל התפתחות או התדרדרות • נתניהו: "נמשיך עד שנשיג את המטרה"
חיים טוויל
י"ב טבת התשע"ט / 20.12.2018 19:22

במערכת הביטחון החלו היום (חמישי) בנטרול והשמדת מנהרות הטרור ההתקפיות שחצו לגבול ישראל ונחשפו בידי צה”ל במסגרת מבצע ‘מגן צפוני’.

דובר צה”ל מסר, כי “שלב זה יבוצע בכמה שיטות ואמצעים אשר יוציאו את המנהרות מכלל שימוש וימנעו מארגון הטרור חיזבאללה להשתמש בהן ולממש את תוכניותיו”.

האמצעים המיוחדים שמופעלים לאורך הגבול, אינם כוללים פיצוץ, על מנת לנטרל את המנהרה – ולא יכולים להוות עילה עבור הצד השני להגיב.

בצה”ל אומרים, כי האחריות על חפירת המנהרות מוטלת על ממשלת לבנון.

הצבא הזהיר את הצד הלבנוני לבל יתקרבו אזרחים או מחבלי חיזבאללה לפתחי המנהרות או ישהו בקרבתן.

במקביל, ממשיכים כוחות צה”ל במאמץ המבצעי, על-פי התכנון, לאיתור מנהרות טרור נוספות.

בפיקוד הצפון גם ערוכים בכוננות מוגברת לכל התפתחות או התדרדרות ביטחונית.

מוקדם יותר היום, התייחס ראש הממשלה לפעולות, במהלך מפגש הפסגה הטרילטרלי ישראל-יוון-קפריסין. “בעודנו מדברים על בניית צינור למטרות שגשוג, ישנם כוחות באזורנו שבונים מנהרות למטרות טרור”.

הוא  הוסיף: “לפני מספר שבועות יצאה ישראל במבצע לחשוף ולנטרל מנהרות טרור החוצות את גבולנו הצפוני עם לבנון. את המנהרות הללו בנה חיזבאללה בתמיכה ישירה של איראן ובמימונה. רשת התוקפנות שטווה איראן במזרח התיכון, מטילה אימה גם על אירופה וגם על העולם כולו.

“אנחנו ממשיכים במאמצים שלנו לנטרל את מנהרות הטרור. בשעה זו אנחנו מפעילים אמצעים מיוחדים כדי להביא לנטרול מיוחד של המנהרות הללו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות