‘חלפו הימים שפרוש יעשה דברים במחשכים, אנו עם פרוז’קטור’ • צוריאל קריספל I ראיון

יו"ר סיעת ש"ס באלעד על ניצחון ש"ס-דגל: "מה שקרה זה פארסה אחת גדולה. לא שיחקנו לידי פרוש ולא הצבענו נגד. במקום לעבוד, הוא מעסיק סוללת יח"צנים" • על הפרישה המתוכננת: "אם פינדרוס היה מתמודד - ובוודאי מנצח, הייתי נשאר כי כיף לעבוד איתו. כעת אעשה חפיפה ואעזוב"
אריה ריבקינד
י"ב טבת התשע"ט / 19.12.2018 23:49

• צוריאל קריספל, יו”ר סיעת ש”ס באלעד. כראש העיר בעבר, איך אתה מגדיר את מה שקרה הערב במליאת המועצה?

פארסה אחת גדולה. כראש עיר נהגתי יותר לעשות וכמה שפחות לשרוץ בכלי התקשורת. אך מסתבר שהזמנים השתנו, ובמקום לעבוד – השיטה היום זה להעסיק סוללת יח”צנים. איך אמרה השרה שקד? ״לחרטט״ ו״לעשות מכלום ארוחה דליקטס״…

ראש העיר ניסה ללכת לנו על הראש. לאחר שהוא הפנים שהגוש של ש”ס ודגל התורה יצוק בסלע, הוא כהרגלו הפעיל את יח”צניו, ועוד בטרם שקיבלנו את הזימון לישיבת המועצה – הוא כבר יצא בפרסום מקיר לקיר שהוא דורש את טובת העיר ורודף שלום ומציע לנו, ברוב טובו, להשתבץ בוועדות שלכאורה נוחות לו, כדי להמשיך ולשרוד ללא קואליציה, אך בחלוקה ממש לא פרופורציונלית.

לאחר התייעצות עם רבני שתי הסיעות, הוחלט להציע הצעה נגדית שמשקפת את גודלו היחסי של הגוש.

בתחילת הישיבה אנחנו איחרנו מעט, והוא העלה את ההצעה שלו, מכיוון שהוא היה בטוח שהוא יצליח להעביר את ההחלטה שלו, אך משראה שאבי שטרן (יו”ר ‘דגל’ באלעד – א’ ר’) קיבל טלפונים בהולים גם מהגר”י סילמן וגם מאורי מקלב, וההוראה שלהם הייתה חד משמעית יש ‘גוש בונה’ – הוא הבין שכלתה אליו הרעה, וביקש שיתפללו תפילת ערבית, בינתיים.

הוא אף יצא לאחר מכן החוצה למרפסת להתייעצויות עם צוות יועציו ובני משפחתו שהיו על הקו. הם הסבירו שאין ברירה ושיעלה את זה כהצעה שלו, וזאת כדי שלא ייצא ‘לוזר’. ואכן זה מה שקרה.

למרות החלקה שהייתה לו בנוסף, כאשר ביקשנו הפסקה של 5 דקות, התעכבנו מעט יותר, ואז הוא העלה להצבעה את ועדת מכרזים בהעדרנו וניסה לעשות מחטף. הסברתי לו שדבר כזה ישנה את כל ההחלטות הערב. בתחילה התעקש שלא לחזור בו, אך שי נתן מ’הבית היהודי’, שהוא בחור מנוסה, הסביר לו באוזן שהוא הורס הכל. ואז הוא הורה על הצבעה מחודשת, כפי שביקשנו.

מה אתה מצפה שאומר על ההתנהלות שלו? מצער מאוד.

• מה המשמעות של החלוקה שבוצעה?

שובצו כעת רק שלוש ועדות שהן קריטיות לגבי תפקודה של העירייה. עד כמה שהדבר יישמע מוזר, עוד לא נשמע כדבר הזה שבטרם שנפתח מו״מ, מקימים ועדות. אכן טובת העיר עמדה לנגד עינינו, במיוחד ועדת הנחות שתושבים רבים זקוקים לה. לא חשבנו שצריך להצביע נגד, ולכן מכיוון שיש לנו רוב ברור בכל הוועדות – לא שיחקנו לידיו ולא הצבענו נגד. וזאת בניגוד למה שהוא חשב לשבץ מלכתחילה.

אלעד, ועדות

ההצעה הנגדית של דגל ושס. צילום: באדיבות

• אנשיו של פרוש מציגים את מינוי הוועדות הערב כניצחון. אולי הוא בכל זאת הצליח עם המהלך, כי למעשה גלגלי העירייה מתחילים לנוע, ואין גוש חוסם שתוקע מקלות בגלגלים.

אמרתי בישיבת המועצה הראשונה: אנחנו לא ‘גוש חוסם’. אנחנו גוש משחרר… אך חלפו להם הימים שהוא קיבל הכל על מגש של כסף מבלי לדעת להתחלק עם החברים, ולעשות דברים במחשכים. אנחנו כאן, עם פרוז׳קטור ענק – להאיר הכל באור בהיר.

• היו שמועות שאתה בדרך לפרישה.  חזרת בך?

לא חזרתי בי. הודעתי לפני הבחירות שאני לא מתכוון להתמודד בקדנציה הנוכחית, נעתרתי לפניית יו״ר התנועה ללכד את הסיעה ולהוביל אותה לבחירות. אם יצחק פינדרוס היה מתמודד, היה בוודאי מנצח, והיה סיכוי שהייתי נשאר כי הוא איש חביב ומקצועי מהשורה הראשונה שאפשר וכיף לעבוד איתו, אך איני מוכן לעבור את הסיוט הזה שוב עם ראש העיר הנוכחי ולא אפרט מעבר לזה.

• אבל מונית כעת לראש ועדה…

אשתדל לעשות חפיפה עם החברים וחניכה ככל שיידרש ואז אעזוב, יש לי אחריות ומחויבות, הן לציבור שולחיי, והן לחברי הסיעה.

• כיצד הצביע הערב ברק צברי?

ברק בחלק מהוועדות הצביע בעד ובחלק מהוועדות הצביע נגד. יש לו השגות על מינויו של אדם מסוים, ולטענתו הוא אינו ראוי ולכן הצביע נגד, אך אני מציע שתשאל אותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין על האתר הזה מביא את כל האמת
    20/12/2018 16:49
    אלעד
  1. מה שנכון נכון