ה’הצעה’ שהפילה את פרוש • ה’דיל’ של ש”ס-‘דגל’ עובד

ראש העיר היה בטוח שהכניס את ש"ס ו'דגל' למלכודת, כשהציע להן לבחור ראשונות את ראשות הוועדות • אלא שאז הן הגישו 'הצעה נגדית' וגרפו את הקופה • קריספל: "הצעתך הנדיבה היא התנהלות תקשורתית החביבה עליך" • ומי התאכזב? מי שציפו ל'גוש' שישתק העיר חצי שנה
שרי רוט
י"א טבת התשע"ט / 19.12.2018 20:25

1.

זו הייתה אמורה להיות ישיבה דרמטית, אבל גם המשתתפים בה לא חלמו עד כמה היא תהיה כזו.

ברקע נשמעו קולות של תושבים, שביקשו לראות סוף לסאגה בעיר החרדית אלעד, לאחר שהשתכנעו כי העובדה שלא כוננה קואליציה תפגע בהם ישירות. בין השאר, היו מי שלחשו להם: ההנחות בארנונה ייפגעו, אבל בהחלט לא רק. גם מנהלי מוסדות, בעיקר ‘מוסדות פטור’, חששו מהפלונטר שנוצר.

איך דואגים, מצד אחד, לאינטרסים של הרוב – ש”ס ו”דגל’ – ומצד שני לא משתקים את העיר ולא מכעיסים את התושבים?

“מלכתחילה, הרצון לא היה לשתק את העיר, לא היה לאף אחד כוונה לבצע ‘גוש חוסם’. חזרנו ואמרנו: אנחנו לא בעד ‘גוש חוסם’. כך אמרו גם משה גפני ואורי מקלב ערב הבחירות”, מסביר גורם שהיה מעורב מאחורי הקלעים במהלכים שבוצעו הערב. “אבל היה רצון שהמינויים ישקפו את הרוב במועצה, והרוב זה סיעות ‘דגל’ וש”ס, הגם שראש העיר לא מתוכם”.

 האם פרוש הצליח לפרק את ה’גוש חוסם’? מה שקרה מאחורי הקלעים

מי שישב שעות על המדוכה היה חבר ועדת הרבנים של ‘דגל’ באלעד, הדיין הגר״י סילמן, יחד עם הרב יואל פרידמן.

הרעיון הסופי היה של הגר”י סילמן – והוא היה פשוט: ראש העיר שרוליק פרוש הגיש הצעה, עליה ביקש כי תתקיים הצבעה. לפי ההצעה הזו, ימונו יושבי ראש לשלוש הוועדות החשובות, כאשר הוא מאפשר לש”ס ולדגל לבחור תחילה את הוועדות הרצויות להם, בעוד את השלישית שתיוותר תבחר אגודת ישראל.

פרוש, אלעד

כך הכל החל. ההזמנה של פרוש 

עד לרגע האחרון  – 18:00 בערב, מועד כינוס הישיבה – לא ידעו נציגי ‘דגל’ מה הוכרע: האם יש ‘גוש חוסם’ או לא? רק ממש בתחילת הישיבה הורו להם הגר”י סילמן וח״כ אורי מקלב, בשיחת טלפון, כיצד עליהם לנהוג. המהלך כולו בוצע בתיאום עם סיעת ש”ס.

לפי המהלך, הגישו שתי הסיעות ‘הצעה נגדית’ הכוללת ועדות נוספות לשתי הסיעות, וכן מינויים נוספים, מה שמאפשר להן רוב ברור בוועדות.

2.

במכתב ששיגר צוריאל קריספל, יו”ר סיעת ש”ס באלעד, ואשר הופנה לראש העיר שרוליק פרוש, הוא כתב – תחת הכותרת ‘ישיבת המועצה שנקבעה להיום וסדר היום שהוצע על ידך’:

“אנו הח”מ חברי הסיעות שס-דגל התורה-יחד שבטי ישראל תמהים על עצם העלאת הנושאים לדיון כפי שהוצעו על ידך לישיבת המועצה שנקבעה להיום, דהיינו הקמתן של שלושה ועדות – כספים, מכרזים, הנחות – שכן עדיין לא הואלת בטובך לפנות לאי מי מהסיעות האמורות לעיל כדי לפתוח במשא ומתן קואליציוני, ובנוהג שבעולם, רק לאחר שמסתיים המו”מ לשביעות רצון כל הצדדים, או אז מעלים לדיון והצבעה את הקמתן של הוועדות.

“כמי שמכירים את התנהלותך לאורך כל הקדנציה האחרונה, אין לנו ספק שמה שמניע את הצעתך הנדיבה הוא למעשה התנהלות תקשורתית הכל כך חביבה עליך ועל יועציך ולאו דווקא טובת הציבור, שכן פנייתך לתקשורת בטרם קיבלנו את ההזמנה לישיבת המועצה, מעידה כאלף עדים שכל מגמתך היא להציג את עצמך כמושיען של ישראל שכל מטרתו היא טובת הציבור, ומאידך להציג אותנו כמי שמעוניינים חלילה ‘לתקוע’ את תפקודה של העירייה בפרט וטובת תשובי העיר בכלל.

“אנו חברי הסיעות הנ”ל, המונים רוב מוחלט של חברי הבית, ניענה ל’אתגר’ התקשורתי שהצבת בפנינו, ונשתתף בהצבעה על הקמתן של הוועדות האמורות לעיל, אך בחלוקה שוויונית כפי שמסתמן מתוצאות הבחירות ובהתאם לגודלן היחסי של כלל סיעות הבית ומספרן 15=1, ולא כפי החלוקה שהוצעה על ידך.

“בטוחני, שאתה כמי שטובת העיר ותושביה לנגד עיניו, בוודאי שתצטרף להצעתנו ותצביע יחד איתנו שכן אנו נותנים מענה אמיתי לציבור וביחד נניע את גלגלי העירייה וועדותיה”.

על מכתבו חתמו שלושת הסיעות – ש”ס דגל התורה ויחד שבטי ישראל, של ברק צברי.

צוריאל קריספל

צוריאל קריספל. צילום: באדיבות המצלם

3.

וזו הייתה ההצעה הנגדית שהוגשה:

“לאור החשיבות הרבה שהעלה ראש העיר לטובת העיר ותושביה בהקמתן של שלושת הוועדות, דהיינו, ועדת כספים, ועדת מכרזים, וועדת הנחות שבעצם אי הקמתן הדבר פוגע בתפקודה של העירייה ובמתן סיוע לתושבי העיר, ולאור העובדה שאין חולק על כך, ובודאי לשם כך נבחרנו אישי איש וסיעתו ולאור העובדה שללא ספק וחולק שכל המטרה שלשמה הועמדנו לבחירת הציבור היא טובת הציבור תושבי העיר בכללותו.

“הרי ברור לכולם שהמטרה בסופו של דבר להביא לתפקודן של הוועדות, הרי שלמעשה אין זה באמת משנה מי וכמה יתפקדו מכל סיעה בוועדה זו או אחרת, אך פטור בלא כלום אי אפשר ודרכו של עולם היא חלוקה הוגנת בהתאם לגודלן של הסיעות ונציגיהן, הרינו להעלות הצעתנו הנוכחית אותה אנו דורשים להעלותה להצבעה מול הצעתו של ראש העיר שאינה משקפת בעליל את חלקן היחסי והאמיתי של הסיעות בסדר ובחלוקה שנראית לנו כנכונה ואמיתית.

הסיעה הגדולה ביותר היא סיעת שס המונה 5 חברים וביחד עם תנועת ישי-יחד שבטי ישראל מונה קבוצה זו 6 חברים, סיעת אגודת ישראל מונה 4 חברים, סיעת דגל התורה מונה 3 חברים, סיעת הבית שלנו באלעד מונה חבר 1, וסיעת איחוד הקהילות באלעד מונה חבר 1.

לאור העובדה כי הסיעות דלהלן: שס-דגל התורה-ישי חברו יחד לתמיכה בראש העיר המיועד הרב יצחק פינדרוס שנפסל בבית המשפט ובהתאם להנחייתם של גדולי ישראל סיעות אלו נשארו מתואמות לטובת כלל תושבי העיר, מונות סיעות אלו 9 חברים וכשני שליש מכלל מועצת העיר, להלן הצעתנו להקמתן וקיומן של הוועדות:

• ועדת כספים תמנה 9 חברים בחלוקה כדלהלן, סיעת אגו” תקבל 2 חברים, סיעות הבית שלנו באלעד וסיעת איחוד הקהילות באלעד יקבלו חבר 1 ויתחלקו בו לפי שיקול דעתם חצי קדנציה כל סיעה, סיעת דגל התורה תקבל 2 חברים, וסיעות שס וישי- יחד שבטי ישראל יקבלו ביחד 4 חברים.

יו”ר הוועדה יכהן …..נציג תנועת …..

• ועדת מכרזים תמנה 9 חברים בחלוקה כדלהלן, סיעת אגו” תקבל 2 חברים, סיעות הבית שלנו באלעד וסיעת איחוד הקהילות באלעד יקבלו חבר 1 ויתחלקו בו לפי שיקול דעתם חצי קדנציה כל סיעה, סיעת דגל התורה תקבל 2 חברים, וסיעות שס וישי- יחד שבטי ישראל יקבלו ביחד 4 חברים.

יו”ר הוועדה יכהן …..נציג תנועת …..

• ועדת הנחות תמנה 3 חברים נציג 1 מכל שלושת הסיעות הגדולות

יו”ר הוועדה יכהן …..נציג תנועת …..

הרב יהודה סילמן

הגר”י סילמן. רעיון פשוט. צילום: שניאור שיף

 4. 

דגל, ש”ס וסיעתו של ברק צברי  הצביעו עבור ה’הצעה הנגדית’, שעברה ברוב קולותיהם (שהרי הרוב בידם), כאשר שיתוף הפעולה ההדוק בין ש”ס ל’דגל’ נשמר, למגינת ליבם של כל מי שציפו שהחיבור יתפורר. גם נציגים ב’דגל’, שלא ממש אהבו את החיבור ואת תוצאותיו, נאלצו ליישר קו מול ההוראות של הבוסים, קרי: ועדת הרבנים באלעד.

המשמעות המעשית של מה שקרה הערב הוא ששרוליק פרוש יתקשה לנהל את מועצת העיר כרצונו. מחד, אין לו קואליציה, מאידך, הרוב נגדו – כך שכל הצבעה תסתיים בתוצאה בה חפץ הרוב.

גורם בכיר בעיר אומר הערב לחרדים 10: “חוץ מארבע הרגליים של כס ראש העיר, ביקשנו כמעט את כל מה שאפשר לבקש”.

לא, התושבים לא ייפגעו, הארנונה וההנחות יטופלו, המוסדות יקבלו תקציבים, אבל הניהול יהיה בידי ש”ס ו’דגל’.

גורם בדגל אומר לחרדים 10 הערב: “היו לחצים עד לרגע האחרון, היו קולות ממש כעוסים בתוך דגל, אבל הגר”י  סילמן התקשר למי שהיה צריך להתקשר וחייב אותו לציית”.

אז את המילים ‘גוש חוסם’ סביר להניח שלא תשמעו. זהו מונח שלא אוהבים אותו לא בש”ס ובעיקר לא ב’דגל’, אבל ‘גוש’ יש. חי, בועט ונושם.

גורמים בעיר אומרים: “את פעילות של הגוש ירגישו במועצת אלעד בכל הכוח, בתקופה הקרובה, אם לא למשך כל הקדנציה”.

עם זאת, הערב גם נרשמה אכזבה בקרב מי שציפו לחצי שנה של ‘גוש חוסם’ פעיל שישתק לחלוטין את העיר.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רקמשה חזן יעשה להם בית ספר
    19/12/2018 22:52
    אלי
  1. העיר הזאת מושחתת
    עיר מקלט בשם הדת.הכל מנפולציות. שטחים נמסרו ללא שום התחשבות העיקר מתן שוחד לפני הבחירות. .
    אנשים מגלגלים אלפי שקלים ומחזקים כמה דירות .אבל כסף לשלם ארנונה אין להם הם ממוצאים .פטור כי הם כאילו לומדים בכולל ..הגיע הזמן להכניס את מבקר המדינה לתמונה לא יתכן שהם יחיו על חשבון משלמי הארנונה .בטענה שאין להם כסף מצד שני כל אחד בנה תוספת לדירה במאות אלפי שקלים. …צריך להפסיק את הגזל הזה. משה חזן לעבודה. .

    • שימי   20/12/2018 08:04

      שכחת להזכיר אלי שרק אחת שהיא מעל משה חזן ובנו היקר היא הכאב ראש הכי חזק של פרוש ועושה לו בית ספר ושמה סמדר מזוז.
      ממנה פרוש הכי מפחד והוא לא מצליח להוריד אותה מעליו.
      משה חזן ובנו היקר התחברו לפעילות שלה לטיהור השחיתות בעיר לפני 3 שנים לערך וביחד עושים עבודת צוות ועבודת קודש כדי להעיף את פרוש ולהביא לטיהור העיר.
      מבקר המדינה הוציא דו”ח שפרוש התעלם ממנו.
      תפנה אתה למבקר המדינה והוא יטפל בתלונתך.

  2. משה חזן
    19/12/2018 22:55
    אלי
  3. האיש הזה הפך את כל העיר ומירר לפרוש את החיים. הוא והבן היקר שלו.
    כל הכבוד מקווה שיצלחו להחזיר את כל השטחים הגנובים לציבור. דחוף להביא מבקר המדינה בנושא. לעיר הזאת.

  4. תכלס פרוש קיפל את קריספל
    20/12/2018 08:44
    שרי כתבת פח
  5. אבי שטרן וברדוגו הם אנשי פרוש מובהקים מידיעה!לא השערה