בני ברק: לא ננציח זכר שני לוחמי ‘נצח יהודה’ כי הם לא תושבי העיר

דובר העירייה: לצורך הנצחת זכרם של חיילי צה"ל הי"ד - יש שני רחובות שהוקדשו להנצחת הנופלים תושבי העיר • "אשר להנצחה באנדרטת הזיכרון של אחד משני החיילים שאינו תושב העיר, אך יליד העיר, הנושא ייבדק"
אריה ריבקינד
י' טבת התשע"ט / 18.12.2018 18:53

מזכיר עירית בני ברק ודוברה, אברהם טננבוים, הבהיר היום (שלישי) כי העירייה לא תקצה רחובות נוספים להנצחת זכרם של שני לוחמי ‘נצח יהודה’ – יוסי כהן ויובל מור יוסף הי”ד – שנרצחו בשבוע שעבר בגבע אסף, בשל העובדה שאינם תושבי העיר.

“הנצחת זכרם של חיילי צה”ל הי”ד, שנפלו באחת מהמערכות, או נרצחו בידי טרוריסטים חסרי צלם אנוש, היא פעולה ברוכה וחיונית, ולצורך זה ישנם שני רחובות בבני ברק – ‘הלוחמים’ ו’גיבורי ישראל’ שנקבעו על-שמם”, אמר טננבוים. ” כמו כן קיימת אנדרטה במעלה רחוב מימון שבה נחרטו שמותיהם של כ-400 תושבים שנהרגו בקרבות שונים”.

בכך השיב הדובר על הצעה לסדר היום למועצת העירייה שהגיש יעקב וידר, חבר מועצת העיר מטעם הליכוד,  שביקש להנציח את זכרם של שני הלוחמים הי”ד.

הדובר הוסיף, כי בכל המקומות בארץ אין רחובות הנקראים בנפרד על שמם של כל החיילים תושבי אותן ערים שנרצחו במלחמות או במתקפות טרור, שכן בעיר בה נפלו מאות או אלפי חיילים לא ניתן לקרוא רחוב על שמו של כל אחד מהנרצחים הי”ד, אלא ישנם לצורך זה אנדרטאות או אתרי הנצחה כלליים, וכך גם בבני ברק ישנם שני רחובות לזכר כלל הנופלים ואנדרטה למאות מהתושבים.

“בנוסף לכך, המדובר בכ-400 חיילים שנפלו על משמרתם בעת היותם תושבי העיר, ואילו שני החיילים שהוזכרו בהצעתו של חבר מועצת העיריה, אחד מהם מעולם לא התגורר בבני ברק, ואחד היה בעבר תושב העיר ואילו בעת נפילתו הוא רשום כתושב העיר בית שמש.

“משום כך, ברור שאין מקום להנציח שמם של חיילים שאינם תושבי העיר, כאשר מאות חיילים שנפלו בעת היותם תושביה לא מונצחים כל אחד בנפרד, וכבערים אחרות, אלא כללית בשני רחובות ובאנדרטת זיכרון”, ציין טננבוים – והוסיף: “אשר להנצחה באנדרטה של אחד משני החיילים שאינו תושב העיר, אך יליד העיר, הנושא ייבדק עם ההנהלה הארצית של ארגון ‘יד לבנים'”.

יצוין, כי כפי שנחשף בחרדים 10, יעקב וידר – שהגיש את ההצעה לסדר על ההנצחה – לא ביקש להנציח את זכרם דווקא ברחובות העיר.

לפי ההצעה, מזכיר עיריית בני ברק יגיש לעיון המועצה “בתוך שבעה ימים, ובתיאום עם המשפחות, חמש אפשרויות מתאימות וראויות להנצחה”.

לדבריו, “ראוי שעיר הבירה החרדית תנציח את גבורתם של חיילי הגדוד החרדי – שאחד מהם גם היה תושב העיר – ומסרו את נפשם למען עם ישראל וארץ ישראל. לכן בכוונתי להביא בהקדם לפני מועצת העיר בני ברק הצעה להנצחה ראויה של זיכרם בעיר. ה’ יקום דמם!”.

יוסי כהן הי”ד, בן 19, התגורר בעבר בבני ברק. הוא בנו של רופא השיניים הרב איתן כהן ז”ל.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות