ומי מייצג את הגר”ד דרוקמן בעתירה נגד אמירותיו ‘הגזעניות’? עו”ד ערבי

רבה הראשי של קרית מוצקין התבטא בעבר נגד התבוללות - והעירייה הגישה עתירה להעמידו לדין ולהדיחו מתפקידו• מי שמייצג אותו בבג"ץ הוא עורך דין ערבי מחיפה שמסביר: "יש ביסוס לדבריו בהלכה היהודית"
חרדים 10
י' טבת התשע"ט / 18.12.2018 18:05

פרקליטו של הרב הראשי של קריית מוצקין, הגאון רבי דוד מאיר דרוקמן, הגיש היום (שלישי) לבג”ץ תשובה לעתירה של עיריית קריית מוצקין נגד שרת המשפטים איילת שקד ונגד הרב דרוקמן – בדבר הדרישה להעמיד את הרב לדין משמעתי ולהדיחו מתפקידו.

זאת, בין היתר, בשל ההתבטאויות המיוחסות לרב נגד ערבים, לאחר שהתבטא בעבר נגד נוכחות מוגברת של גברים ערבים לצד נערות יהודיות בעיר והתריע מפני התבוללות.

אלא שלפי הדיווח של ערן זינגר ב’כאן’, מי שמייצג את הרב בעתירה, הוא דווקא איימן אבו-ריא, עורך דין ערבי מחיפה.

בשיחה עם ‘כאן’ אמר אבו-ריא, כי הסכים לייצג את הרב דרוקמן על רקע מקצועי, ולאחר שבחן בעצמו את הטענות, מצא כי על אף שחלק מההתבטאויות היו מיותרות, אין בסיס משפטי לעתירה להדחת הרב.

עורך דין אבו-ריא הדגיש: “גם אם התבטאותו של הרב דרוקמן נגד התבוללות צורמת לאוזניים חילוניות, יש לדברים ביסוס הלכתי בהלכה היהודית וגם באסלאם יש איסור זהה על נשים מוסלמיות להתחתן עם מי שאינם מוסלמים”,

הוא הוסיף: “מדובר ברדיפה אישית של הרב. אני מוכן לעזור לכל מי שנרדף אישית ולא משיקולים ענייניים, גם אם מדובר ברב הידוע בעמדותיו הימניות”.

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו כתב עו”ד איימן אבו-ריא:

“מוסיף לי הרבה גאון שכבוד הרב דוד דרוקמן בחר במשרדנו לייצג אותו בעתירה מתוקשרת ומתוזמרת שהוגשה נגדו ונגד שרת המשפטים בנוגע להמשך כהונתו.

העתירה הוגשה באמצעות משרדו של חברי הנכבד השר לשעבר עו”ד משה שחל [יהיה קרב קשה כנראה], והיא קבועה לדיון בפני בית המשפט העליון בשבתו כבית דין גבוה לצדק, בוקר ליום 24/12/2018. אגב : זה התחום שבו התחלתי את חיי כמשפטן – בג”צים אם כי מזמן לא נגעתי במשפט מנהלי.

כבוד הרב דרוקמן נחשב לאחד המנהיגים החשובים והמוערכים ביותר של הציבור היהודי הדתי בישראל.

היום, התנהלה ישיבת ההכנה האחרונה לקראת הדיון. אותו משכה השליטה האישית שלי ביהדות בכלל ובדקדוקי ההלכה בפרט גם ב’אידיש’, ואותי משך העיקרון שעל אף שאיני מסכים עם חלק מדעותיו הפוליטיות של כבוד הרב, אני כן מסוגל לייצג אותו נאמנה בפני הערכאה השיפוטית הגבוהה במדינתנו מדינת ישראל.

בישיבה נכח חבר משותף, המשנה לראש עיריית קריית מוצקין, אחי היקר והטוב, יוסי פדידה. [למרות מוצאו המרוקאי או אולי בגללו, אני אוהב אותו מאד].

זה יהיה יותר ממעניין לראות שמי שמייצג רב אשר ידוע בדעותיו הימניות מאד, הוא עו”ד מוסלמי, זאת בפני הרכב של שלושה שופטים שמתוכם שני שופטים שייכים לזרם הציונות הדתית.

מצאתי חובה נעימה להודות לכבוד הרב על מספר שעות של איכות ולהדגיש בפני כולם שהנשק הכי חזק בעולם, לעניות דעתי, הוא האהבה, “ואידך זיל גמור” !! [עדיין שבוי בניחוחות הגמרא]”.

הגר”ד דרוקמן אמר לחרדים 10: “מדובר בידיד שלי, עו”ד מקצועי ביותר, אוהב ישראל, חסיד אומות העולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות