רבני חב”ד: ‘כי קרוב’ יופיע רק פעם בשבועיים – ורק 16 עמ’

בי"ד רבני חב"ד שדן בעימות בין עיתון 'כפר חב"ד' לעסקן משה שילת - הכריע: העלון של שילת לא יופיע כשבועון, אלא רק פעם בשבועיים • יוגבל בפורמט ובמספר עמודיו, יופץ "בעיקר באזורים החרדיים" ויכלול רק שני עמודי פרסום • חרדים 10 עם פסק הדין המלא בפרסום ראשון
אבי כץ
י"ג טבת התשע"ט / 20.12.2018 23:52

מכה למשה שילת: בית דין רבני חב”ד שדן ביום שני בעימות בין עיתון ‘כפר חב”ד’ לעסקן החב”די משה שילת – הכריע כי העלון ‘כי קרוב’ ששילת החל להוציא לאור לא יופיע כשבועון אלא רק פעם בשבועיים, הוא יוגבל בפורמט ובגודל, יופץ “בעיקר באיזורים החרדיים” חרדיים, ויתפרסמו בו רק שני עמודי מודעות פרסומת.

שבועון ‘כפר חב”ד’, לעומת זאת, ימשיך לצאת לאור כעיתון הרשמי של חב”ד, כבר ארבעים שנה ברציפות.

על פסק הדין חתמו הרבנים הגרי”י ירוסלבסקי, הגרמ”מ גלוכובסקי, הגרא”י גוראריה, הגר”י הכט, והגר”מ הבלין.

הפרשה החלה לפני כחודש, כאשר שילת, יו”ר ארגון ‘תורת חב”ד לבני הישיבות’ והוצאת הספרים ‘מעיינותיך’, גייס את העיתונאי החב”די בנימין ליפקין, כדי להוציא לאור עלון חדש בשם ‘כי קרוב’.

העלון, שלפי הצהרת המו”ל נועד להפצת מעיינות חסידות חב”ד, נתקל בהתנגדות מצד אנשי עיתון ‘כפר חב”ד’, משום שלטענתם הוא נועד להוות מתחרה ועלול לגרום להם נזק של ממש.

בשל כך פנתה מערכת ‘כפר חב”ד’ לבית דין רבני חב”ד, הוציאה צו מניעה – וזימנה את שילת לדין תורה.

גורמים בחב”ד אומרים לחרדים 10, כי המטרה האמיתית של השקת העלון החדש הייתה לפרסם את פעולותיו ולהאדיר את שמו שילת, לאחר שהעלה טענות כי ‘כפר חב”ד’ מעניק פרסום רב יותר ליריבו – יו”ר צעירי חב”ד, יוסף אהרונוב,  ולדמויות המזוהות עם הממסד הוותיק.

בעיתון ‘כפר חב”ד’, מנגד, מכחישים בתוקף כי קיימת העדפה כלשהי למי מהעסקנים וטוענים כי הם מסקרים את כולם בהגינות.

החלטה, כפח

שילת, ששלושה מחברי בית הדין –  הרב יוסף הכט, הרב יוחנן גור אריה והרב משה הבלין – כתבו טורים בעלונו החדש, היה בטוח בניצחונו, אולם בתום הדין תורה נכונה לו אכזבה: בית הדין הכריע לטובת הביטאון הוותיק, אם כי הותיר מספר ‘פתחי מילוט’ עבור שילת ,לעתיד.

עוד בטרם הדין תורה, שיגר שילת מכתב חריף לבית הדין של חב”ד, בו דחה את הטענות כי עלול להיגרם לנזק ל’כפר חב”ד’, והאשים את מזכירות בית הדין ”בעזות פנים נוראה”, על מתן צו המניעה כנגד העלון החדש.

שילת גם טען במכתבו כי ראש בית הדין, הגר”י יורסלבסקי, רודף אותו, ביזה אותו בפומבי – ודרש התנצלות פומבית. לדבריו, “הרב אמר שאני מסרוחניק. שמעתי את זה משני עדים כשרים ובנפרד”.

הוא הצהיר: “אני לא מוחל על זה עד שהרב יוציא מכתב ובו הוא מבקש את סליחתי וסליחת בני ביתי על כל הגידופים, השטויות והשקרים שרגילים על לשונו נגדי כבר כמה שנים”.

שילת

שילת

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה עסקן? ת"ח רציני ביותר
    21/12/2018 10:51
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. למה בלי תואר רב? אין הרבה אנשים עם זכויות כשלו בהפצת תורה, חסידות, יראת שמים וקדושה.
    אני מוחה על הזילזול מהכינויים בכתבה

  2. שילת בחור רציני עם הרבה זכויות אבל לא יודע את מקומו ומעורר מחלוקות פעם אחר פעם
    23/12/2018 13:30
    דוד
  3. הגיע הזמן להירגע

  4. שילת הוא הסכנה הגדולה ביותר לחב״ד ולמוסדות של הרבי
    26/12/2018 22:22
    ד״ר הרמן
  5. כחוקר והיסטוריון לא חסידי, אני עומד ומשתומם. מחד פעילות ענפה באמצעות סכומי עתק של הנדבן שדבק בו, ומנגד כפירה מוחלטת בכל מינוי ומוסד שהוקם לפני ההסתלקות בתשנד.