תקיפת הנהג בקרית ספר: ‘המחוזי’ קיבל הערר והאריך מעצר החשוד

בבית משפט המחוזי בירושלים האריך היום (שלישי), בתום דיון בערר שהגישה המשטרה, את מעצרו של החייל המשוחרר, החשוד בתקיפת נהג אוטובוס ערבי של חברת ‘קווים’ בליל שישי ברחוב חפץ חיים בעיר מודיעין עלית. בית המשפט המחוזי נעתר לבקשת המשטרה, לאחר שזאת הגישה ערר על החלטת בימ”ש השלום בירושלים מאתמול, לשחרר את החשוד. מעצרו של החשוד
חיים טוויל
י' טבת התשע"ט / 18.12.2018 15:24

בבית משפט המחוזי בירושלים האריך היום (שלישי), בתום דיון בערר שהגישה המשטרה, את מעצרו של החייל המשוחרר, החשוד בתקיפת נהג אוטובוס ערבי של חברת ‘קווים’ בליל שישי ברחוב חפץ חיים בעיר מודיעין עלית.

בית המשפט המחוזי נעתר לבקשת המשטרה, לאחר שזאת הגישה ערר על החלטת בימ”ש השלום בירושלים מאתמול, לשחרר את החשוד.

מעצרו של החשוד הוארך עד מחר.

חקירת המשטרה נמשכת.

כפי שדווח אתמול בחרדים 10, שופטת בית משפט השלום בירושלים, חוי טוקר, דחתה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד.

בימ”ש השלום קבע בהחלטתו, כי אין מדובר בתקיפה ממניע גזעני, וכי מדובר בסכסוך נהגים. “יצוין כבר עתה כי אין החשד שמקורו של האירוע בגזענות אלא מדובר בסכסוך בין שני נהגי רכבים”, קבע בימ”ש תוך שהוא מפנה לעדות של עד ראיה לאירוע.

בדיון נחשף, כי נטען כלפי נהג האוטובוס כי הוא זה שתקף ראשון באירוע – בכך שירק לעבר הנהגים האחרים שהיו שותפים לוויכוח בזירה.

בדיון עלה, כי בידי המשטרה תיעוד של האירוע, אך עד לדיון טרם הספיקו החוקרים לצפות בתיעוד.

עוד נקבע בהחלטה, כי המעצר של החשוד בוצע שלא כחוק, שכן המשטרה עצרה את החשוד לא מכוח צו של שופט, ורק לאחר מספר ימים.

בסופה של ההחלטה הורתה שופטת בימ”ש על שחרורו של החשוד בתנאים מגבילים, הכוללים מעצר בית בביתו, וזאת גם בשל היותו נעדר עבר פלילי.

כאמור, על ההחלטה יצא צו עיכוב ביצוע ובימ”ש המחוזי ביטל את החלטת בית משפט השלום.

עו”ד דוד הלוי, שייצג את החשוד, אמר אתמול : “מרשי מכחיש בתוקף את המיוחס לו. אמנם אין בכוונתי להצדיק אלימות כלשהי מכל סוג, ואולם יש להעמיד דברים על דיוקם, שכן התמונה המצטיירת מצביעה על כך שהנהג התנהג במהלך האירוע בצורה אגרסיבית פרובוקטיבית ומתגרה, ולאחר מכן ניסה לצייר את האירוע כאירוע לאומני, דבר שאפילו המשטרה אינה מקבלת”.

לדבריו, “מרשי כלל לא נכח במקום בעת קרות האירוע. החלטת השחרור המיידית של מרשי מדברת בעד עצמה ויש בה אף ביקורת כלפי התנהלות המשטרה שהחליטה לעצור את מרשי ללא צו מעצר, בניגוד מוחלט להוראות החוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות