מסמך תיעודי קורע לב: ‘ההבטחה’ של הסופר זלמן רודרמן • צפו בקליפ

דב למל
|
י' טבת התשע"ט / 18.12.2018 14:49
ר’ יוחנן ספרנאי בן ה-89 מכפר חב”ד, היה נער צעיר, תושב רוטרדם שבהולנד, כשפרצה מלחמת העולם השנייה, במהלכה נאלץ להיפרד מכל חבריו הקרובים מה עלה בגורלם? הסופר הרב זלמן רודרמן מגיש את ‘ההבטחה’ – סיפור אנושי אותנטי • ויש קליפ עם גיבור הספר

ר’ יוחנן ספרנאי בן ה-89 מכפר חב”ד, היה נער צעיר, תושב רוטרדם שבהולנד, כשפרצה מלחמת העולם השנייה.

הוא לא ישכח את הלילה הקשה שבו החריבו מטוסי חיל האוויר הגרמני חלקים גדולים מעירו, לקראת כיבושה המהיר של הולנד. ביחד עם הוריו ושתי אחיותיו ירד למקלט ומשם האזין לדברי העידוד של מלכת הולנד, שכעבור ימים מספר תמולט עם משפחתה לאנגליה.

זאת, כמובן, הייתה רק ההתחלה. לאחר מכן באו חמש שנים נוראיות של רעב, קור ואימה גדולה, במהלכן נאלץ יוחנן להיפרד מכל חבריו הקרובים.

זה אחר זה הוצאו מבתיהם יעקב בנימין ספניאר, הרי ברקלאו, חיים אליקים הרמן, קורט יונג, בני יעקובס, לואי כהן, סוניו רוקח ושאר בני החבורה. תחילה הוסעו אל מחנה המעבר וסטרבורק ובהמשך הובלו למחנות ההשמדה אושוויץ וסוביבור.

זלמן רודרמן, יוחנן ספרנאי

צילום: יחצ

כמה מתוכם ישוב יוחנן ויפגוש בסיום המלחמה, מה עלה בגורל השאר, כיצד ניווטה ההשגחה העליונה את חייו של יוחנן בעצמו, מהי ההבטחה שנתן ערב המלחמה לחברו הטוב ביותר והאם אכן הצליח לקיים אותה?

את התשובות לכל שאלות הללו ועוד ניתן לקבל בספרו החדש של הסופר הרב זלמן רודרמן, ‘ההבטחה’ – סיפור אנושי אותנטי, שהוא גם מסמך תיעודי יוצא דופן וקורע לב.

הספר רואה אור בהוצאת ‘יפה נוף’ והוא ניתן להשגה בחנויות הרשת ובשאר חנויות הספרים המובחרות.