גז פלפל בפנימיית הישיבה, בעיטות, ניסיון לחטוף נשק משוטר – ומעצרים

עימות אלים בין בחורי ישיבת ׳באר יעקב׳ לבין שוטרים שהגיעו לישיבה בעקבות תלונות על רעשים והפרעה באמצע הלילה • בחורים ניסו לחלץ חבר שעוכב והחלו לתקוף שוטר בבעיטות וגידופים • שניים נעצרו • תלמידים: "יש להם עניין אישי נגד הישיבה. שוטר אמר: אני שונא אתכם, אני אנקום"
חיים טוויל
י' טבת התשע"ט / 18.12.2018 11:12

אלימות חסרת תקדים ברחוב שא נס בבאר יעקב: הלילה (שלישי), בשעה 01:30, התנהל עימות בין בחורי ישיבת ׳באר יעקב׳ בראשות הגר״ד שפירא לבין שוטרים.

ניידת סיור שהגיעה לישיבה, בעקבות תלונות משכנים על רעשים והפרעה בשעות המנוחה, נתקלה – לטענת השוטרים – באלימות קשה, פיזית ומלולית מצד הבחורים.

בעקבות התפרעות הבחורים, במהלכה הותקפו שוטרים, הוזעקו לישיבה מספר רב של ניידות יס”מ לתיגבור של השוטרים ששהו בישיבה.

לפי הטענות, חלק מהבחורים אף הזיקו לרכוש המשטרה ופינצ׳רו גלגלים של ניידות.

המשטרה בתגובה עצרה ועיכבה שני בחורים.

בחורי הישיבה אומרים לחרדים 10: “שוטרים שהגיעו בתואנה של תלונה על רעש, פרצו פנימה אל הישיבה, פתחו באלימות כנגד בחורי הישיבה ועצרו שניים – תוך שימוש בגז פלפל”.

בישיבה טוענים עוד: “המשטרה מגיעה כמעט כל יום. יש להם עניין אישי נגד הישיבה. יש שם שוטר שאמר: ‘אני שונא את הישיבה, אני אנקום בכם'”.

בחורי הישיבה מוסיפים על התנכלות השוטרים: “בצהרים שוטר עקב אחרי בחור שעישן, ראה אותו זורק את הסיגריה – ונתן לו דוח 750 שקלים”.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לחרדים 10: “בעקבות דיווח שהתקבל לפנות בוקר במשטרת ישראל על מוסיקה רועשת מהישיבה המפריעה למנוחת התושבים, הגיעו למקום שוטר ופקח שביקשו מהנערים במקום לקרוא לרב האחראי במטרה להפסיק את הרעש החריג.

“בתגובה החלו עשרות מהנערים לצעוק לעבר השוטרים ולגדף אותם, אחד מהנערים עוכב על ידי השוטר, ובתגובה לכך חבריו ניסו לחלץ אותו והחלו לתקוף את השוטר, תוך כדי בעיטות, ואף ניסיון לחטוף את נשקו של השוטר.

למקום הגיעו כוחות משטרה נוספים על מנת לסייע לשוטר ולהשליט סדר במקום. אחד הנערים נעצר ונער נוסף עוכב בחשד לתקיפת שוטרים והפרת הסדר.

משטרת ישראל רואה את האירוע בחומרה ולא תאפשר פגיעה בשוטרים ובאיכות החיים של התושבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ככה מנסחים ידיעה? יענו "אוביקטיביות"?
    18/12/2018 12:34
    צבי יעקבזון
  1. אני מכיר קצת את באר יעקב. מלכתחילה משהו נראה לי מוזר שכן לפנימייה של הישיבה אין כל כך “שכנים”. השכן הצמוד הוא “המרכז התורני”.
    הבחורים שם גם לא כל כך יודעים להרביץ. מרביתם לעמאלאך…
    עכ”פ לא אהבתי את הניסוח “האובייטקיבי” של הידיעה (להבדיל מהכותרת ההוגנת). “בעקבות התפרעות הבחורים”. זה נראה כמו קומוניקט של המשטרה.