‘רון שולמית’ הפיק – ותזמורת הנשים החרדית סחפה את המרכז למוזיקה

המרכז למוסיקה במשכנות שאננים אירח קונצרט קלאסי ייעודי לנשות המגזר החרדי • באולם, שהיה מלא מפה לפה, ביצעה התזמורת החרדית המקצועית היחידה מגוון יצירות קלאסיות ויהודיות • כיבדו בנוכחותם: ראש העיר משה ליאון והשרה לשיוויון חברתי, גילה גמליאל
חרדים 10
ט' טבת התשע"ט / 17.12.2018 21:22

יום רביעי, חנוכה. 20:00 בערב. המרכז למוסיקה משכנות שאננים מלא מפה לפה בנשים חרדיות שבאו להשתתף באירוע תקדימי מסוגו במגזר: קונצרט מוסיקה קלאסית, עם נגיעות של מוזיקה יהודית ושירי חנוכה.

מי שיזם והפיק את הערב המיוחד הוא הקונסרבטוריון החרדי ‘רון שולמית’, שכבר קנה לעצמו שם והכרה כמוסד המוזיקאי-מקצועי המוביל בציבור החרדי.

מי שעומד בראש השלוחה הוא המנכ”ל, בן-ציון חסיד, בנו של מקים ומייסד הקונסרבטוריון החרדי, אריה חסיד, שביקש להעניק לנשים חרדיות פלטפורמה מותאמת ללימודי מוסיקה ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, תוך הקפדה על כל גדרי ההלכה ואורח החיים החרדי.

כמו במוסד שהקים, גם הקונצרט הזה נועד לאפשר לאשה החרדית הנאה ממוסיקה איכותית ללא קונפליקט ערכי או הלכתי. כפועל יוצא מכך, על הבמה הופיעו נשים בלבד, רבות מהן בוגרות הקונסרבטוריון, כשגם המנצחת והמנהלת המוסיקלית של הקונצרט, ברכה בדיל, היא בוגרת הקונסרבטוריון.

“הקונצרט הזה מאפשר לנו למעשה ליהנות מפירות עמל של שנים ארוכות”, אומר המנכ”ל בן-ציון חסיד: “לאחר שהמוסד שלנו קיבל הכרה ישראלית ובינלאומית רשמית, השלב הבא היה להפיק בכוחות עצמנו אירוע מוזיקלי בסטנדרט הגבוה ביותר”.

המרכז למוסיקה עצמו היה “סולד אאוט”, ולדברי חסיד “הכרטיסים אזלו זמן קצר לאחר שהוצאו למכירה”.

“אם רק השיקול הכלכלי היה עומד לנגד עיננו היינו מעבירים את האירוע לאולם גדול יותר. מלכתחילה התמקדנו גם בהנגשה של היצירות למשתתפות ובשיח ביניהן לבין היוצרות, כך שמהבחינה הזאת הלוקיישן האינטימי התאים לנו יותר ולא היינו מוכנים להתפשר בענין”.

“בכל מקרה”, הוא מסכם, “הביקוש הרב לאירוע הוכיח את הצימאון העצום בציבור החרדי למוסיקה איכותית ואנחנו נמשיך לעשות הכל כדי לספק מענה לצורך הזה”.

מי שכיבדו את האירוע בנוכחותם הם ראש העיר, משה ליאון והשרה לשיוויון חברתי, גילה גמליאל. ליאון, כך מספרים בהנהלת הקונסרבטוריון, סייע לקונסרבטוריון מיומו הראשון בכיכר ספרא, תוך הבעת איכפתיות וגילוי אוזן קשבת לצרכי המוסד בכל פעם שעניינו הגיע לפתחו.. באירוע עצמו הבטיח ליאון להמשיך לעמוד לימין המוסד החשוב ככל הניתן.

השרה גילה גמליאל, שהשתתפה בקונצרט עד לסיומו, התקשתה להסתיר את התפעלותה מהמקצועיות והגישה פורצת הדרך של הקונסרבטוריון, והבטיחה לקיים ישיבה מיוחדת בעניינו כבר בימים הקרובים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות