ביהמ”ש: התקיפה במודיעין עלית – סכסוך בין נהגים ולא על רקע גזעני

השופטת חוי טוקר דחתה את בקשת המשטרה להאריך מעצרו של חייל משוחרר, שנעצר בחשד כי תקף נהג ערבי של 'קווים' בליל שישי בקרית ספר: "סכסוך בין נהגים" • הסנגור: "נהג האוטובוס התגרה, ולאחר מכן ניסה לצייר את האירוע כאירוע לאומני" • חוננו: "שוב מתנפצת עלילה כנגד יהודים"
חיים טוויל
ט' טבת התשע"ט / 17.12.2018 20:32

שופטת בית משפט השלום בירושלים, חוי טוקר, דחתה היום (שני) את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של חייל משוחרר, שנעצר בחשד כי תקף נהג ערבי של חברת ‘קווים’ בליל שישי ברחוב חפץ חיים במודיעין עילית.

בימ”ש קבע בהחלטתו, כי אין מדובר בתקיפה ממניע גזעני, וכי מדובר בסכסוך נהגים.

“יצוין כבר עתה כי אין החשד שמקורו של האירוע בגזענות אלא מדובר בסכסוך בין שני נהגי רכבים”, קבע בימ”ש תוך שהוא מפנה לעדות של עד ראיה לאירוע.

בדיון נחשף, כי נטען כלפי נהג האוטובוס כי הוא זה שתקף ראשון באירוע – בכך שירק לעבר הנהגים האחרים שהיו שותפים לוויכוח בזירה.

בדיון עלה, כי בידי המשטרה תיעוד של האירוע, אך עד לדיון טרם הספיקו החוקרים לצפות בתיעוד.

עוד נקבע בהחלטה, כי המעצר של החשוד בוצע שלא כחוק, שכן המשטרה עצרה את החשוד לא מכוח צו של שופט, ורק לאחר מספר ימים.

בסופה של ההחלטה הורתה שופטת בימ”ש על שחרורו של החשוד בתנאים מגבילים, הכוללים מעצר בית בביתו, וזאת גם בשל היותו נעדר עבר פלילי.

על ההחלטה יצא צו עיכוב ביצוע וזאת בכדי לאפשר למשטרה לערר לבימ”ש המחוזי על ההחלטה.

עו”ד דוד הלוי: “מרשי מכחיש בתוקף את המיוחס לו. אמנם אין בכוונתי להצדיק אלימות כלשהי מכל סוג, ואולם יש להעמיד דברים על דיוקם, שכן התמונה המצטיירת מצביעה על כך שהנהג התנהג במהלך האירוע בצורה אגרסיבית פרובוקטיבית ומתגרה, ולאחר מכן ניסה לצייר את האירוע כאירוע לאומני, דבר שאפילו המשטרה אינה מקבלת”.

לדבריו, “מרשי כלל לא נכח במקום בעת קרות האירוע. החלטת השחרור המיידית של מרשי מדברת בעד עצמה ויש בה אף ביקורת כלפי התנהלות המשטרה שהחליטה לעצור את מרשי ללא צו מעצר, בניגוד מוחלט להוראות החוק”.

ארגון חוננו, שעו”ד דוד הלוי ייצג מטעמו את החייל המשוחרר, מסר: “שוב מתנפצת עלילה כנגד יהודים אזרחי ישראל, נדמה כי ערביי ישראל מצאו שיטה, תקפת יהודי? מיד תגיד שהותקפת כי אתה ערבי וכך תינצל.

“אנו שמחים שבימ”ש עמד על דיוקם של דברים ובסופו של דיון לאחר בחינה מקיפה של החומרים הבין את התמונה והורה על שחרורו של האזרח לביתו. צר לנו שמשטרת ישראל הולכת שבי פעם אחר פעם אחרי צהלות ההמון בתקשורת ולא אחרי הראיות והעדויות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות