בשווי 1,300,000 שקלים: המבריחים נלכדו ‘על חם’ עם ציפורים נדירות

חשוד ממרכז הארץ נעצר בגין החזקה וסחר בבעלי חיים מוגנים בשווי של מיליון שקלים • בבית החשוד התגלו כלובים המכילים עופות מסוגים נדירים • בנתב"ג נלכדו שני חשודים שהגיעו מבלגיה עם ציפורים נדירות
חיים טוויל
ט' טבת התשע"ט / 17.12.2018 21:01

פעילויות משותפות של שוטרי מג”ב, פקחי רשות הטבע והגנים ורשות המיסים, הובילה לתפיסת חשוד במרכז הארץ, בגין החזקה וסחר בבעלי חיים מוגנים המוערכים בשווי של כמיליון ש”ח.

בנוסף סיכלו על חם  ניסיון הברחה של ציפורים מוגנות בשווי של כ-300 אלף ש”ח בנתב”ג.

פקחי רשות הטבע והגנים ושוטרי משמר הגבול פשטו השבוע על הבית במרכז הארץ, לאחר שעלה חשד לסחר והחזקה לא חוקית של בעלי חיים מוגנים.

הכוחות הבחינו, כפי שניתן לראות בתיעוד, בכלוב גדול ובתוכו מגוון עופות מסוגים נדירים: 12 עופות מסוג הורנביל, 3 ברווזי צהוב-מצב, 2 ברווזי חד-זנב ועגור חן.

העופות המוגנים הם נדירים מסוגם, ומוערכים בשווי כולל של כמיליון ש”ח.

האיש, בשנות ה-40 לחייו, תושב מרכז הארץ, החשוד בסחר והחזקת העופות המוגנים יחד עם בעלי החיים, הועברו לידי רשות הטבע והגנים, שם נחקר החשוד.

ציפורים

צילום: דוברות המשטרה

פעילות נוספת בוצעה השבוע על ידי פקחי רשות הטבע והגנים, משמר הגבול ורשות המיסים, לאחר שעלה  חשד כי ציפורים מוגנות מוברחות בנתב”ג. במסגרת הפעילות, הופעלו כוחות סמויים ונתפסו שני חשודים עם כלובים ובתוכם ציפורים מוגנות.

בבדיקה התגלו כ-25 ציפורים מסוג ‘מוטציות קקריקים’, שעל פי החשד הגיעו לישראל מבלגיה.

הציפורים הוברחו בתנאים קשים וחלקן נמצאו מתות.

השווי המוערך של הציפורים הוא כ-300 אלף ש”ח.

שני החשודים, תושבי עכו בשנות ה-50 לחייהם, הועברו לטיפול של רשות הטבע והגנים. בנוסף אחד מהחשודים קיבל קנס מרשות המיסים בשווי של 104 אלף ש”ח.

ציפורים

נתפסו בנתב”ג. צילום: רשות הטבע והגנים

יתיר שמיר, מנהל האגף לחי והצומח ברשות הטבע והגנים: “מדינת ישראל חתומה על אמנה שתפקידה לשמור על מינים הנמצאים בסכנת הכחדה. האמנה קובעת מינים המותרים ואסורים בסחר. הרשות פועלת ברמה המקומית וברמה הבינלאומית לשמירה על חיות הבר ועל המגוון האקולוגי, תוך תיאום בינלאומי עם מדינות השונות החתומות על האמנה.

“הקמת יחידת המודיעין מהווה מרכיב חשוב בקידום אכיפת החוק ושמירה על חיות הבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות