רונה רמון ע”ה, אלמנת האסטרונאוט אילן רמון, נפטרה: “נגעה לנו בלב”

נשיאת 'קרן רמון', ששכלה את בנה ובעלה הטייסים ז"ל, נפטרה בביתה לאחר מאבק במחלה קשה •"רונה לעולם לא חדלה ממאמציה להשפיע לטובה על החברה"
יוני גרין
ט' טבת התשע"ט / 17.12.2018 17:39

רונה רמון ז”ל, פעילה ציבורית ונשיאת עמותת קרן רמון, ששכלה את בנה אסף ובעלה אילן ז”ל הטייסים, הלכה אחר הצהרים (שני) לעולמה בגיל 54, לאחר מחלה קשה.

רמון השתמשה בסיפורה האנושי כדי להוות מקור השראה לרבים.

היא שכלה את בעלה, אל”מ אילן רמון ז”ל, שהיה האסטרונאוט הישראלי הראשון, באסון מעבורת קולומביה בשנת 2003.

שש שנים מאוחר יותר, נהרג בנה סרן אסף ז”ל בתאונת אימונים בחיל האוויר.

קרן רמון, בראשה עמדה, פרסמה הודעה לאחר פטירתה: “בצער ובעצב שלא ניתנים לכמת במילים, אנחנו נאלצים להודיע על לכתה של רונה רמון, שנפטרה היום בשלווה בביתה – מוקפת במשפחתה ובחברים קרובים.

“רונה נפטרה לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. רונה היקרה הייתה אם לטל, יפתח, נועה וסרן אסף רמון שהיה טייס בחיל האוויר הישראלי, אלמנתו של אלוף משנה אילן רמון – האסטרונאוט הישראלי הראשון”. לשון ההודעה.

עוד נאמר בהודעה:  “רונה לעולם לא חדלה ממאמציה להשפיע לטובה על החברה הישראלית ולהיות משמעותית עבור הסובבים אותה. היא הייתה אישה מעוררת השראה שעזבה אותנו ביודעה שהמורשת שלה, של בנה ושל בעלה תישאר נוכחת בעשייה החינוכית הרחבה לה הייתה שותפה.

“רונה הייתה המייסדת והנשיאה של עמותת קרן רמון. היא יזמה והייתה שותפה לעשרות מיזמים חינוכיים וחברתיים- בשיתוף משרדי ממשלה ורשויות מקומיות. מיזמים שהשפיעו על עשרות אלפים מידי שנה. אנחנו כבר מתגעגעים לנוכחות המחבקת שלה”.

ראש הממשלה ורעייתו פרסמו הודעת אבל. “רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של רונה רמון. רונה עמדה בגבורה לאחר נפילת בעלה אילן ובנה אסף זכרם לברכה – טייסינו הנערצים. היא נאבקה באותה גבורה במחלת הסרטן, שלצערנו הרב הכריעה אותה היום. תמיד נזכור אותה ואת משפחתה המופלאה. יהי זכרה ברוך”.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין ורעייתו נחמה ספדו: “רונה רמון הלכה מאיתנו, כפי שחיה בינינו – אצילית, זכה, מלאת אמונה. אילן ואסף נגעו בשמים, ורונה נגעה לנו בלב. ועכשיו רונה אהובה, ‘מלאכי ציפורים מעלייך, מלווים את צעדייך’.

“לא נשכח איך בנית מתוך החורבן, נטעת משמעות בכאב האינסופי, מילאת ביצירה את החסרון שלא יוכל להימנות. נמשיך ונרבה מאורך, האור שהפצת ‘לכבוד העושים למרות הכאב, והיוצרים מתוך החושך’ נרים מבטנו למרומים ונחפש אחריכם, שלושה כוכבים זוהרים”.

הותירה אחריה שלושה ילדים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות