נחשף: מדוע הסכים הגראי”ל זצ”ל לארח את הנשיא שמעון פרס בביתו

ח"כ יעקב אשר סיפר לנציגי 'דגל' על דמותו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל - וחשף: מה ענה ראש הישיבה זצ"ל על השאלה האם לארח בביתו את נשיא המדינה -ומה היה הנימוק להחלטה
אריה ריבקינד
ט' טבת התשע"ט / 17.12.2018 17:22

נציגי ‘דגל התורה’ ברחבי הארץ התכנסו אמש (ראשון) ביישוב יד בנימין לכינוס מיוחד לרגל שנה להסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגראי״ל שטינמן זצ״ל.

ח”כ יעקב אשר ספד לראש הישיבה בסיפור מאלף על דמותו: “הוא כל כך התרגש מנושא הגיוס, אף פעם לא ראינו שהוא כל כך התרגש כמו בנושא הגיוס. אנחנו היינו עדים איך באמצע, פתאום, היה נהיה אדום. ולא פעם ולא פעמיים ראינו דמעות זולגות מעיניו. היה שואל: ‘למה? למה הם לא רוצים שילמדו?’

מצד שני, בלי לערבב דבר בדבר, ראינו קור רוח לאורך כל הדרך.

הוא שמע, הרהר, כמה פעמים החזיר אותנו לעשות שיעורי בית. לא פעם ראינו מויפת’ים. אני עדיין זוכר איזה משפט מסוים שרצו לכתוב והוא אמר לחכות עוד יום. למחרת זה השתנה. היה נס.

הקור רוח, המחשבה שלו איך להביא את העגלה הטעונה הזו להמשך הנסיעה שלה, לדעת לעקוף מכשולים בלי להישבר. זו הייתה אחת הנקודות שהטרידה אותו כל הזמן.

אני זוכר כשהייתי ראש העיר בני ברק, הזמנו לעיר את נשיא המדינה דאז שמעון פרס. באתי לרב, יחד עם עוד כמה אנשים, לשאול אם יהיה אפשר להכניסו לבית. אמרתי לראש ישיבה: ‘מגיעה לו הכרת הטוב על תמיכתו בחוק הגיוס’.

אבל לא הצלחתי לשכנע אותו.

אבל פתאום הסכים. הימים היו ימי ועדת טל וכל הנספחים. הוא הסביר: היום הוא נשיא המדינה, אם יגיע הנושא הזה להכרעה – דעת הנשיא חשובה. לכן קיבל אותו באותו ביקור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות