סקר חדש בדק: חיבור של יאיר לפיד ובני גנץ ישנה את המפה הפוליטית?

האם ההצטרפות של בני גנץ לפוליטיקה משנה את מצבן של המפלגות? מה יקרה אם ירוץ עם לפיד ומה בתרחיש שירוץ לבד? ומה קורה בגושים? ש"ס, בכל מקרה, עם 5 מנדטים, יהדות התורה עם 7
אריה ריבקינד
ח' טבת התשע"ט / 16.12.2018 20:39

מסקר חברת ‘החדשות’ שפורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית עולה, כי חיבור בין יאיר לפיד לפיד לגנץ, צפוי לזעזע את המערכת הפוליטית ולשנות את מפת המנדטים, גם בחלוקה גושית.

המרואיינים בסקר – שערכו מנו גבע ומינה צמח ממכון המחקר ‘מדגם’ בשיתוף ‘אייפנל’ – נשאלו לאיזו מפלגה היו מצביעים “אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, ובין המפלגות הייתה מתמודדת מפלגה חדשה בראשות בני גנץ ושאר המפלגות היו נשארות כמו שהן”.

מהתוצאות עולה כי הליכוד היה מקבל 28 מנדטים, עלייה של שלושה מנדטים ביחס לסקר קודם שבו נשאלו המרואיינים  על גנץ, בעוד מפלגתו של בני גנץ הייתה זוכה ל-16 מנדטים.

יתר תוצאות הסקר: 13 מנדטים ליש עתיד, 12 לרשימה המשותפת, 10 למחנה הציוני, 9 לבית היהודי, 7 ליהדות התורה ו-6 לישראל ביתנו.

מפלגה בראשות חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס מקבלת 5 מנדטים, כך גם כולנו וש”ס.

מרצ מגרדת את אחוז החסימה ומקבלת בסקר ארבעה מנדטים.

הסקר מלמד עוד, כי ריצה משותפת של גנץ ולפיד דווקא מחלישה את כוחם המשותף.

במענה לשאלה “אם הבחירות היו מתקיימות היום, ובני גנץ יצטרף למפלגת ‘יש עתיד’ ושאר המפלגות היו נשארות כמו שהן, עבור איזו רשימה היית מצביע?” – המרואיינים השיבו כי הליכוד היה מתחזק ומקבל 29 מנדטים, בעוד יש עתיד עם גנץ הייתה מקבלת  26 מנדטים – שלושה מנדטים פחות מאשר בתרחיש של ריצה נפרדת של השניים.

לגבי שאר המפלגות, לריצה משותפת של לפיד וגנץ כמעט ואין השפעה על התוצאות.

במצב כזה, התוצאות היו: 12 מנדטים לרשימה המשותפת, 10 למחנה הציוני, 9 לבית היהודי, 7 ליהדות התורה ולישראל ביתנו.

גם כאן מפלגה בראשות לוי-אבקסיס הייתה מקבלת 5 מנדטים, כך גם כולנו וש”ס. מרצ מתחזקת במקרה כזה במנדט אחד ומקבלת גם היא עם חמישה מנדטים.

בחלוקה לגושים, הסקר מלמד כי אם גנץ היה מתמודד לבד הוא היה מצליח למשוך לכיוונו חמישה מנדטים מגוש הימין לעומת תרחיש שבו הוא לא מתמודד. ריצה משותפת עם לפיד הייתה מעבירה רק שלושה מנדטים מגוש הימין.

הסקר נערך בקרב 533 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בני 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר היא 4.3%+. הסקר בוצע היום, בעקבות גל הטרור ביהודה ושומרון וההודעה על גל ההתייקרות במשק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות