יוסי דגן לציפי לבני: “למה את שונאת אותנו? קברנו תינוק”

ועדת חוץ וביטחון, שסיירה בזירות פיגועים, התכנסה לישיבה בעפרה עם ראשי רשויות - ובמקום התפתח עימות • לבני: "אל תשתמשו בביטחון כדי לקדם את האידאולוגיה שלכם" • דגן: "מה עשינו לך? למה לבוא בטון המתנשא הזה? לא היית מעזה לדבר כך לראש רשות מעוטף עזה"
אריה ריבקינד
ח' טבת התשע"ט / 16.12.2018 14:33

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת התכנסה בצהריים (ראשון) לישיבה בעפרה, בנוכחות ראשי רשויות מקומיות ביו”ש  – בהמשך לסיור שערכו חברי הוועדה בזירות פיגועי הירי בשבוע שעבר, בגבעת אסף ובצומת עפרה.

במהלך הדיון אמרה ח”כ ציפי לבני: “כולנו ביחד בכאב הזה. החובה לתת ביטחון לכל אזרח גם ביו”ש וחובתו של צה”ל לעשות מה שנדרש. צה”ל מקבל גיבוי מכל אחד מאיתנו. את ההכרעה מה נותן ביטחון צריכים לקבל ראשי מערכות הביטחון – ולא אתם.

“אני שומעת אתכם בימים האחרונים ויש נקודה שבה אתם מאבדים אותי. אני מציעה לא לבלבל בין ביטחון לאידאולוגיה. אל תטענו שהאידאולוגיה שלכם קשורה לביטחון”.

לבני הוסיפה: “אתם רוצים למנוע מאיתנו היפרדות אי פעם מהפלסטינים. אני אמשיך לפעול כדי שנוכל אי פעם להיפרד מהם. החמאס לא מקבל את הקיום שלכם כאן, הוא לא מקבל את הקיום של תל אביב.

“אל תשתמשו בביטחון כדי לקדם את האידאולוגיה שלכם. נמשיך לספק ביטחון לתושבים. את הויכוח מה צריך לעשות להיפרד או לספח נעשה בנפרד. לא על רקע הטרור ולא על רקע הפיגועים”.

דבריה של לבני עוררו את זעמם של רבים מהנוכחים בחדר, וראש מועצת שומרון יוסי דגן הטיח בה דברים קשים: “את לא היית מעזה לדבר כך לראש רשות מעוטף עזה. אנחנו קברנו תושב. תינוק בן 3 ימים.  למה לבוא בטון המתנשא הזה? תכבדי אותנו. למה את שונאת אותנו? למה את מתנשאת עלינו? אפילו בזמן כזה. קברנו תינוק. בשום סיטואציה אחרת לא היית אומרת דברים כאלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תכלס צודקת... דגן מנסה לעשות קומבינה פוליטית
    17/12/2018 12:50
    אביאל
  1. תכלס צודקת… דגן מנסה לעשות קומבינה פוליטית