“בדיחה עצובה, מפגינים נגד עצמם”: השרים מחו בהפגנה נגד הממשלה

בעקבות שורת הפיגועים: מאות השתתפו בהפגנת הימין בירושלים נגד מדיניות הממשלה - ובהם שרים בכירים מהליכוד והבית היהודי • נתניהו: "ראשי מועצות ביו"ש עושים פוליטיקה ואני לא אפגש איתם"
אריה ריבקינד
ח' טבת התשע"ט / 16.12.2018 12:48

מאות מפגינים הגיעו הבוקר (ראשון) אל גן הוורדים מול הכנסת כדי להפגין נגד מדיניות הממשלה – בעקבות סדרת הפיגועים ביהודה ושומרון.

למרבה האירוניה, בין המשתתפים היו גם שרים בכירים מהליכוד ומהבית היהודי – ביניהם בנט, שקד, אלקין ואקוניס.

בין הנואמים  היתה גם גם שרת המשפטים שאמרה: “אנחנו מבקשים מראש הממשלה להסדיר את היישוב עפרה, שהוא אחד מאבני הבניין של ההתיישבות ביו”ש. יש חוות דעת מוכנה וצריך לקבל החלטות בעניין. צריך להרחיב את היישוב. גם חלקה 84 וגם הסדרה של כל היישוב. גם בהר ברכה יש מאות יח”ד שרק דורשות אישורי בנייה וזה בהחלט דבר שצריך לדרוש מראש הממשלה לעשות בקרוב”.

היא הוסיפה: “אני חושבת שבמדינת ישראל צריך שר ביטחון במשרה מלאה ונפתלי בנט הכי מתאים לזה. צריך לעשות הרבה דברים שלא נעשים: להפסיק את המשכורות המנופחות למחבלים ולמשפחותיהם. שום

השר להגנת הסביבה זאב אלקין הגיע על מנת לבקש מהמפגינים לתת אמון בממשלה שתפעל נגד הטרור הפלסטיני ותחזק את ההתיישבות היהודית בשטחי יהודה ושומרון: “דרישת הציבור וראשי הרשויות ביו”ש לביטחון ולמענה התיישבותי היא מוצדקת לחלוטין! הגעתי להזדהות איתם ואני בטוח שבישיבת הממשלה וגם בקבינט יעלו פתרונות שונים. אין ספק שאחת מהתשובות הטובות לניסיון של המחבלים לגרש אותנו מיו”ש זה להעמיק שורשים, לחזק את הבניה ולהסדיר את ההתיישבות הקיימת”.‎

יו”ר ‘יש עתיד’, יאיר לפיד, מתח ביקורת על השתתפות שרי קבינט בהפגנת הימין ואמר: “אין בדיחה עצובה יותר משרי ממשלה וקבינט שמפגינים נגד עצמם. צה״ל והשב״כ התריעו שוב ושוב בדיונים ביטחוניים שהשטח עומד בפני התלקחות.

“במקום לצאת למהלך מדיני מעמדת כוח, במקום לנצל את התיאום הביטחוני לדיכוי הטרור, נתניהו לא עשה כלום והשרים היו עסוקים בעיקר בהדלפות. עכשיו הם מוחים על כך שהם עצמם הפקירו את הביטחון. לראשונה מזה ארבע שנים אפשר להסכים איתם”.

לפי דיווח בחדשות  עשר, במהלך ישיבת שרי הליכוד הביע ראש הממשלה כעס על ראשי מועצות ביו”ש שמפגינים נגדו מחוץ לישיבת הממשלה.

לדברי שרים שהשתתפו בישיבה, נתניהו אמר שהממשלות בראשותו עשו יותר מכל ממשלה אחרת למען ההתיישבות. “ראשי מועצות ביו”ש עושים פוליטיקה ואני לא אפגש איתם”, הוסיף נתניהו.

השר אלקין התערב ואמר לנתניהו: “ראש הממשלה – אתה צריך לפגוש אותם. גם את ראשי הרשויות בעוטף עזה פגשת”. נתניהו השיב: “אולי אקבל את המלצתך באופן חלקי – אפגש עם כמה מהם אבל לא עם כולם – כי חלק עושים פוליטיקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות