בנט: אתה לא יכול גם ביטחון. ביבי: שמענו על האולטימטום

לאחר ששקד העלתה את דרישת 'הבית היהודי' למנות את בנט לשר ביטחון - התפתחו חילופי דברים קשים בין נתניהו לשרי הבית היהודי • נתניהו לבנט: "אתה עושה מעשה נואל" • כץ: "הוא יכול להיות גם שר ביטחון וגם חוץ" • שקד: "אל תחרטט, אתה מתחנף כדי לקבל את החוץ"
אריה ריבקינד
ח' טבת התשע"ט / 16.12.2018 12:09

על רקע ההידרדרות במצב הביטחוני והמתיחות בין שרי הממשלה, שהגיעה הבוקר (ראשון) לשיא עם השתתפותם של שרים בהפגנת מתנחלים נגד מדיניות נתניהו – התפתחו חילופי דברים קשים בישיבת הממשלה השבועית.

על פי הדיווח בחדשות 2, הימות החריף החל לאחר ששרת המשפטים איילת שקד הודיעה כי היא נמנעת בהצבעה על הפיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר ביטחון במינוי קבוע – והסבירה: “אני אמנע, בנט צריך להיות שר ביטחון”.

שר החינוך נפתלי בנט הצטרף לדברים ואמר לראש הממשלה: “אתה לא יכול להיות שר ביטחון. הפרצה בגדר זה לא בג”ץ, זה צה”ל”.

ראש הממשלה נתניהו הגיב בחריפות על דברי בנט ואמר לו: “אתה עושה מעשה נואל, שמענו על האולטימטומים שלכם”.

בנט לא נותר חייב והשיב לנתניהו: “חבל שבטרור לא נלחמים כמו בשרי ממשלה”.

בשלב זה התערב בחילופי הדברים שר התחבורה ישראל כץ – שאמר על נתניהו: “הוא יכול להיות גם שר ביטחון וגם שר חוץ במקביל לראש הממשלה. לא צריך לערב בין הצבעה על אישור תפקיד לבין דיון על נושאים כאלה ואחרים, שניתן לדון בהם במקומות אחרים ונסיבות אחרות.

“להגיד ששר ביטחון אחראי על פירצה בגדר בבית אל זו אמירה חסרת כל בסיס וראייה לא נכונה של התפקיד. יש לי ניסיון מבצעי משירות בצה”ל לא פחות משלך וזה לא נושא שקשור לשר ביטחון. יש רמטכ”ל, אלוף פיקוד, מפקד אוגדה והרבה אחרים בדרך.

“השרה שקד, הוטל עלייך לטפל בקיצור משך זמן ההריסה, ומדוע אתם תוקפים את ראש הממשלה?”.

בתגובה לדברים תקפה השרה שקד את השר כץ והאשימה אותו בחנופה לנתניהו: “אל תחרטט, אתה מתחנף כדי לקבל את החוץ”.

השר אלקין תקף אף הוא את בנט ואמר לו: “זו בדיחה לגלגל את האחריות המשפטית על ראש הממשלה, כשתיק המשפטים אצל איילת שקד מהמפלגה שלך. אתה הופך את הדיון לפוליטי במקום עקרוני. לקשור לפירצה בחומה בבית אל זו בדיחה. היא התרחשה כשהיה שר ביטחון במשרה מלאה (איווט). לגלגל את האחריות לראש הממשלה זו בדיחה כשתיק המשפטים נמצא בידיים של הבית היהודי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות