מחדל: רגע לפני הכלא – מנהלת של לשכת השר לשעבר נמלטה מהארץ

מחדל 1: מרי אגדזניאן, מנהלת הלשכה של מיסז'ניקוב, שאמורה הייתה לרצות 26 חודשי מאסר בשל 'עוקץ' קשישים במאות אלפי שקלים, נמלטה באמצעות דרכון זר • מחדל 2: רק אחרי יותר משנה החלו בפרקליטות לבדוק מדוע לא התייצבה בכלא
חיים טוויל
ח' טבת התשע"ט / 16.12.2018 11:46

מרי אגדזניאן, מנהלת לשכתו של השר לשעבר סטס מיסז’ניקוב, הצליחה להימלט מהארץ זמן קצר לפני שהייתה אמורה להיכנס לכלא, בגין עבירות מרמה חמורות. כך נחשף היום (ראשון) בתוכנית ‘קלמן ליברמן’ בכאן רשת ב.

אלא שהפרקליטות החלה לבדוק את הפרשה רק לאחרונה, יותר משנה אחרי שהמנהלת לשעבר הייתה אמורה להתייצב בכלא, בעקבות החשיפה בנושא ברדיו כאן רקע ברוסית.

אגדזניאן, מנהלת הלשכה של השר לשעבר, נחשבה דמות מוכרת בסניף המקומי של ישראל ביתנו בראשון לציון.

בית המשפט גזר עליה 26 חודשי מאסר בגין הונאה של עולים מרוסיה, בעיקר קשישים. בין השאר, קבע בית המשפט כי היא גבתה מהם מאות אלפי שקלים במרמה בטענה שמדובר במקדמה לדיור ציבורי. רק מאוחר יותר התברר שמדובר ב’עוקץ’.

לפי פסק הדין, מנהלת הלשכה לשעבר הייתה אמורה לפצות ב-400 אלף שקלים את נפגעי העוקץ. מרבית הסכום, 300 אלף שקלים, כלל לא הועבר לקורבנות – ואיש לא פיקח על כך שהוא מגיע, כפי שקבע בית המשפט.

בעקבות הרשעתה, היא הייתה אמורה להתחיל לרצות את עונש המאסר שלה ב-19 בנובמבר 2017, אלא שכמה ימים קודם לכן היא נמלטה מהארץ באמצעות דרכון זר.

בשב”ס דיווחו לפרקליטות על כך שהיא לא התייצבה למאסר, אך הנושא לא טופל ואיש לא יצר קשר עם בני משפחתה או עורך דינה.

הפרקליטות החלה לטפל בפרשה רק בחודש האחרון, בעקבות פרסומים, תלונות ושאילתות בעניין שהוגשו הן מטעם נפגעי העבירה והן על ידי רדיו כאן רקע.

רק בעקבות כך, המשטרה והפרקליטות החלו לבדוק את המקרה ואת האפשרות שאגדזניאן ברחה מהארץ באמצעות דרכון זר, שלא היה מסונכרן עם צו עיכוב היציאה מהארץ שהוצא לדרכונה הישראלי.

כעת מתברר: יום לפני שהייתה אמורה להתייצב בכלא, בן זוגה הגיע לתחנת משטרה בראשון לציון ודיווח שהיא נעלמה יחד עם בתה בת השלוש.

אגדנזיאן נמצאת בקשר עם גורמים בארץ, ואמרה להם כי אין לה דרך להחזיר את הכספים. לדבריה, היא פעלה אז בשליחות גורמים אחרים בישראל ביתנו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות