עימות בהפגנת מתנחלים: מג”בניקים היכו לוחמים מגדוד ‘נצח יהודה’?

חיילים מ'נצח יהודה' מחו נגד מעצר של מתנחלים שהפגינו באזור בית אל, וניסו לשחררם • שוטרי מג"ב התעמתו איתם, היכו, ואף עיכבו שניים מהם • עו"ד איתמר בן גביר: לחקור ולהעמיד לדין את שוטרי מג"ב
חיים טוויל
ח' טבת התשע"ט / 16.12.2018 10:56

אירוע חריג ליד לבית אל:  חיילים מגדוד ‘נצח יהודה’ מחו אמש (שבת) על מעצר מתנחלים על ידי שוטרי מג”ב, לאחר שהשליכו אבנים על רכבים ערבים במהלך הפגנת מחאה על הפיגועים – ואף ניסו לשחררם. במקום התפתח עימות שבמהלכו אף עוכב אחד החיילים על ידי השוטרים.

לפי דיווח ב’החדשות’, האירוע התרחש לאחר שעשרות מתנחלים הגיעו לכניסה לרמאללה והשליכו אבנים על מכוניות ובתים של ערבים. כוח מג”ב הגיע לאזור ועצר כמה מהם.

בשלב הזה, כך לפי הדיווח, הגיע לוחם מגדוד ‘נצח יהודה’, התעמת עם השוטרים וניסה להביא לשחרור המתנחלים. אחרי כמה דקות הגיע למקום רכב צבאי שממנו יצא לוחם נוסף שפעל באופן דומה, ועליו השתלטו לוחמי מג”ב והיכו אותו.

עדי ראייה סיפרו ששוטרי מג”ב התנפלו על שני החיילים, עיכבו אותם ולקחו את נשקיהם. אחד החיילים הצליח להימלט, אך השוטרים דלקו אחריו לתוך הבסיס של הגדוד. חברי החייל חסמו בפניהם את הכניסה ולא אפשרו להם להיכנס פנימה.

השוטרים דיווחו על האירוע למפקד גדוד ‘נצח יהודה’ –  ושני הלוחמים נקראו לשיחה אצל המפקד.

מדובר צה”ל נמסר:  בפעילות הלילה של שוטרי מג”ב בפאתי רמאללה, התקיימה הפגנה בלתי חוקית של כ-50 מתיישבים. במסגרת ההפגנה נעצרו 3 חשודים אשר יידו אבנים לעבר בתים פלסטינים.

לאחר שנעצרו, הגיעו שני חיילי צה״ל שמשרתים באזור בניסיון לשחרר את העצורים. במקום התפתח עימות. שוטרי מג”ב העבירו את החיילים להמשך טיפול של מפקדיהם.

החיילים המעורבים באירוע הושעו מתפקידם עד לסיום תחקור משותף של האירוע ע״י מפקדי צה״ל ומג״ב.

עו”ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, קורא לחקור ואף להעמיד לדין את שוטרי מג”ב שהיו מעורבים באירוע.

“לא אחת שוטרי מג”ב מנצלים לרעה את סמכותם וחורגים מתפקידם, אלא שאירוע זה הוא בבחינת חציית קו אדום בהתנהלותו המחפירה של מג”ב; אם עד כה חשבנו כי נראה את שוטרי מג”ב מתנכלים למתיישבים היהודים, כפי שהם עושים לא אחת ולא שתיים, הרי שמאמש אנו עדים להתנכלות חדשה: התנכלותם של שוטרי מג”ב לחיילים אשר חבריהם לשירות הצבאי נרצחו זה עתה, וכל פשעם היה סיוע למתיישבים הגיבורים שמחו על אותו רצח”.

בן גביר הוסיף: “מעבר לבעיה המשפטית הקשה העולה מהתנהלותם של אותם שוטרים באירוע, מדובר בפשע מוסרי. האויבים שלנו רואים אל התמונות ואת הפרסומים מאותו אירוע וצוחקים עלינו. מדובר בתמונות שמחזקות את התיאבון של המחבלים השפלים לבצע עוד פיגועים. אני קורא למפקד משטרת מג”ב ולמחלקה לחקירות שוטרים לפתוח בחקירת האירוע, על מנת למצות את הדין עם השוטרים המכים”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות