המחבל שפצע קשה לוחם של ‘נצח יהודה’ בבית אל הסגיר עצמו לשב”כ

המחבל שתקף את לוחם 'נצח יהודה' נוה רותם בעמדה צבאית ליד בית אל הסגיר עצמו לכוחות הביטחון • הלוחם שנפצע בראשו ובפניו מדקירה וסלע שהושלך עליו, נותח ומצבו כעת בינוני • רותם ביקש להעביר מסר לעם ישראל: "אנו חזקים מאויבינו. היה לי נס ואני חי. נודה לתפילות ומעשים טובים"
חיים טוויל
ז' טבת התשע"ט / 15.12.2018 20:47

המחבל  מחמוד אל-חלבי, שתקף אתמול בבוקר (שישי) את  נווה רותם, לוחם גדוד ‘נצח יהודה’ בעמדה צבאית סמוך ליישוב בית אל – הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון.

בהודעת השב”כ נאמר: “בעקבות הפעילות המבצעית, הרציפה והממוקדת של צה”ל ושב”כ במהלך סוף השבוע, החשוד בפיגוע שבוצע אתמול בעמדה צבאית סמוך לבית אל, הסגיר עצמו לכוחות הביטחון. החשוד מועבר כעת לחקירת שב”כ”.

לפי ‘החדשות’, מדובר במפגע בודד שלא מזוהה עם חמאס ובשלב מסוים הבין שהכוחות סוגרים עליו, זאת לאחר שכוחות רבים של הצבא ובייחוד יחידת ‘דובדבן’ פעלו באיזור שבו הוא הסתתר.

במקביל השב”כ העביר לו מסרים שמוטב לו להסגיר את עצמו.

בעקבות כך, הוא יצר קשר עם השב”כ והסגיר את עצמו לידי הכוחות.

המחבל הוא בן דודו של מוהנד אל-חלבי, שביצע את פיגוע הדקירה בעיר העתיקה לפני 3 שנים במהלכו נרצחו הרב נחמיה לביא, אב ל-7 בן 41, ואהרון בנט, חייל בשירות סדיר בן 21

מבית החולים ‘הדסה עין כרם’ נמסר כי מצבו של רותם, שבתחילה נשקפה סכנה לחייו, יציב ומשתפר ומוגדר כעת בינוני. “הוא נמצא בהכרה מלאה ומתקשר עם בני משפחתו”.

החייל ביקש מבני משפחתו להעביר מסר לעם ישראל: “נוה מבקש למסור לעם ישראל שאנו חזקים מאויבינו ושהיה לו נס ושהוא חי. נודה לתפילות ומעשים טובים להחלמתו השלמה והמהירה של נוה מיכאל בן אסנת אסתר עם כל שאר הפצועים”.

בתוך כך, כוחות הביטחון הרסו ביום שישי אחר הצהריים מבנה פלסטיני הסמוך למקום הפיגוע בבית אל. מדובר במבנה  שבגללו חייב בג”ץ את צה”ל להשאיר פתח בין הישוב לבין הכפר הפלסטיני ג’ילזון.

את הפתח הזה ניצל המחבל כדי לחדור לשטח הישוב לדקור ולסקול בסלע את לוחם צה”ל ששמר בעמדה.

מבית החולים נמסר עוד כי נתנאל פלבר, חייל מגדוד ‘נצח יהודה’, אשר נפצע שלשום בפיגוע הירי גבעת אסף עודנו מונשם ומורדם, ומצבו מוסיף להיות קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו.

נתנאל פלבר

נתנאל פלבר. צילום: באדיבות המשפחה

ממשפחתו של החייל נמסר: “אנו מבקשים מהציבור להתפלל לרפואתו של בננו היקר נתנאל אילן בן שיינא ציפורה. אנו רוצים גם בהזדמנות זאת להודות לכולם על הדאגה, האהבה והתמיכה בימים קשים אלה.

“נתנאל תמיד חזר הביתה עם חיוך שהאיר את הבית. כמו כן, אנו שולחים את תנחומינו למשפחות מור-יוסף וכהן על נפילת ביניהם, חבריו של נתנאל, ומתפללים להחלמתו של החייל הנוסף שנפצע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות