הרב אליהו מרב, אביו של יוסי כהן הי”ד, על בנו שנרצח בפיגוע • צפו

חרדים 10
|
ה' טבת התשע"ט / 13.12.2018 21:26
הרב אליהו מירב, אביו החורג של יוסי כהן הי”ד, שנרצח בפיגוע: “אנו מאמינים שעם ישראל זה דבר אחד, מוכרחים כולם יחד לעזור ולתת” • “מעבר לכל הוויכוחים, למה להיפגש בשכול ולומר אנו אחים, בואו ניפגש בשמחות” • “אמר בדמעות: “יוסי היה ישראלי, חרדי, לב זהב, לתפארת עם ישראל”

הרב אליהו מירב, אביו החוג של יוסי כהן הי”ד, לוחם גדוד ‘נצח יהודה’ שנרצח בפיגוע הירי בצומת גבעת אסף, סיפר לחדשות עשר על בנו ודיבר בכאב על הפילוג הגובר בחברה הישראלית.

“יוסי היה נשמה יפה וטהורה, הוא עשה שליחות, שלחנו אותו באהבה גדולה”, סיפר האב למהדורה המרכזית של חדשות עשר. “כשישבנו בסעודת שבת וכל אחד הודה על משהו, יוסי אמר: ‘אני מודה לקדוש ברוך הוא שיש לי את הזכות להגן על עם ישראל בגופי’. יוסי היה נשמה טהורה, ילד של מסירות נפש, שרק רצה לעזור מאז שהוא ילד קטן, והשם לקח אותו”.

האב הוסיף: “הוא היה ילד יקר ואוהב, היינו גאים בו והוא בנו, שלחנו אותו מתוך תחושה עמוקה של שליחות משום שאנחנו מאמינים שאנחנו מוכרחים כולם יחד לעזור ולתת, על זה גדלנו. אלה ערכים נצחיים של אהבת אדם והבריות, שום פוליטיקה לא תזיז את זה. חבל שהשכול מחבר בינינו. אולי נזכה פעם שאהבה תחבר בינינו?”

מירב, שהיה ראש העיר הראשון של עמנואל, טייס בחיל אוויר, סיפר: “שירתתי בצה”ל וחזרתי בתשובה אחרי מלחמת יום הכיפורים. אני ישראלי, אני תוצר של משבר בחברה הישראלית החילונית.

“אני מבין שכל אחד צריך לחיות באמונתו ועל פי ערכיו, אבל הכבוד ההדדי מוכרח להישמר, מוכרחים לשים סוף לשנאה הזאת, אי אפשר כך לחיות. אי אפשר לבנות בית ומדינה בצורה הזאת. מעבר לכל הוויכוחים, למה להיפגש בשכול ולומר אנחנו אחים, בואו ניפגש בשמחות”

האב השכול הוסיף בדמעות: “יוסי היה בחור ישראלי, חרדי, לב זהב, לתפארת עם ישראל ממש. יוסי רצה להיות רופא שיניים אחרי הצבא, ועכשיו הוא שומר עלינו מלמעלה”.

אימו של יוסי סיפרה בראיון ל’כאן’: “אני חושבת שמבחינתי זו סגירת מעגל נפלאה להודות, להודות ושוב להודות על המתנה שקיבלתי. לפני 19 שנים וחצי, נולד בשבת, בחצות הלילה, והחזיר את נשמתו הטהורה בפרשת השבוע של עוד יוסף חי. מבחינתי הוא עדיין חי, והוא מלווה אותנו”.

אביו של יוסי הי”ד – הרב איתן כהן ז”ל, היה רופא שיניים מוכר בבני ברק. הוא נפטר לפני מספר שנים ממחלה קשה.