הרב אליהו מרב, אביו של יוסי כהן הי”ד, על בנו שנרצח בפיגוע • צפו

הרב אליהו מירב, אביו החורג של יוסי כהן הי"ד, שנרצח בפיגוע: "אנו מאמינים שעם ישראל זה דבר אחד, מוכרחים כולם יחד לעזור ולתת" • "מעבר לכל הוויכוחים, למה להיפגש בשכול ולומר אנו אחים, בואו ניפגש בשמחות" • "אמר בדמעות: "יוסי היה ישראלי, חרדי, לב זהב, לתפארת עם ישראל"
חרדים 10
ה' טבת התשע"ט / 13.12.2018 21:26

הרב אליהו מירב, אביו החוג של יוסי כהן הי”ד, לוחם גדוד ‘נצח יהודה’ שנרצח בפיגוע הירי בצומת גבעת אסף, סיפר לחדשות עשר על בנו ודיבר בכאב על הפילוג הגובר בחברה הישראלית.

“יוסי היה נשמה יפה וטהורה, הוא עשה שליחות, שלחנו אותו באהבה גדולה”, סיפר האב למהדורה המרכזית של חדשות עשר. “כשישבנו בסעודת שבת וכל אחד הודה על משהו, יוסי אמר: ‘אני מודה לקדוש ברוך הוא שיש לי את הזכות להגן על עם ישראל בגופי’. יוסי היה נשמה טהורה, ילד של מסירות נפש, שרק רצה לעזור מאז שהוא ילד קטן, והשם לקח אותו”.

האב הוסיף: “הוא היה ילד יקר ואוהב, היינו גאים בו והוא בנו, שלחנו אותו מתוך תחושה עמוקה של שליחות משום שאנחנו מאמינים שאנחנו מוכרחים כולם יחד לעזור ולתת, על זה גדלנו. אלה ערכים נצחיים של אהבת אדם והבריות, שום פוליטיקה לא תזיז את זה. חבל שהשכול מחבר בינינו. אולי נזכה פעם שאהבה תחבר בינינו?”

מירב, שהיה ראש העיר הראשון של עמנואל, טייס בחיל אוויר, סיפר: “שירתתי בצה”ל וחזרתי בתשובה אחרי מלחמת יום הכיפורים. אני ישראלי, אני תוצר של משבר בחברה הישראלית החילונית.

“אני מבין שכל אחד צריך לחיות באמונתו ועל פי ערכיו, אבל הכבוד ההדדי מוכרח להישמר, מוכרחים לשים סוף לשנאה הזאת, אי אפשר כך לחיות. אי אפשר לבנות בית ומדינה בצורה הזאת. מעבר לכל הוויכוחים, למה להיפגש בשכול ולומר אנחנו אחים, בואו ניפגש בשמחות”

האב השכול הוסיף בדמעות: “יוסי היה בחור ישראלי, חרדי, לב זהב, לתפארת עם ישראל ממש. יוסי רצה להיות רופא שיניים אחרי הצבא, ועכשיו הוא שומר עלינו מלמעלה”.

אימו של יוסי סיפרה בראיון ל’כאן’: “אני חושבת שמבחינתי זו סגירת מעגל נפלאה להודות, להודות ושוב להודות על המתנה שקיבלתי. לפני 19 שנים וחצי, נולד בשבת, בחצות הלילה, והחזיר את נשמתו הטהורה בפרשת השבוע של עוד יוסף חי. מבחינתי הוא עדיין חי, והוא מלווה אותנו”.

אביו של יוסי הי”ד – הרב איתן כהן ז”ל, היה רופא שיניים מוכר בבני ברק. הוא נפטר לפני מספר שנים ממחלה קשה.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אל תחפש במה ...
    14/12/2018 03:47
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מירב לא היה טייס … ואני לא מבין מדוע הוא לא מתקן את מה שאז הוא שיקר שהוא טייס ולפני מעל 20 שנה התברר שהוא שיקר בכנסים וספרים שהוא הציג את עצמו
    כטייס ואפילו עכשיו הוא לא מתקן את זה. והוא לא אביו של הנער היקר אביו הוא הרב איתן כהן ד”ל ואליהו מירב רק בשנתיים שלוש נכנס למשפחה… חבל שמירב לא מכבד את אביו של הנפטר ואפילו לא טורח לומר שהוא אב חורג.. מרגיש לי שהוא אוהב כותרות עם כל הצער שאני מצטער בצרעו .. נראה לי קצת מלאכותי

  2. חיילים חרדים
    14/12/2018 07:54
    מיכל קורנוסר
  3. הלואי שכ ל האבות החרדים יהיו ככה גאים בילדים שלהם שהלכו לצבא ולא יתבישו בהם כמו האבא המדהים והיקר הזה. שה’ישלח להם נחמה.

  4. חבל על השימוש שעושה התקשורת בכאב
    14/12/2018 13:59
    תגובה אב שכול מהבטן
  5. לא דן את הרב בכאבו.
    אך התקשורת לקחה אב שכול, כשעדיין הדם של בנו רותח, והשתמשה בו לצרכים שלה, והפעם מטרת גיוס חרדים.
    ולצערי, הרב שהשקפתו שונה מהשקפה של גדולי התורה, נפל כפרי בשל לצרכים הנלוזים של התקשורת השמאלנית.
    בחורי הישיבה הם נבחרי העם, התורה היא מקור חיינו, והיא השותפות היחידה והעיקרית שיש לקיום עם ישראל.
    בחורי ישיבה שנושרים, מקומם בצבא.
    מזלו של הבחור ששמר על תורה ומצוות על אף היותו בצבא, וזה הספדו ושבחו !
    יהי זכרו ברוך.

  6. בהמשך לתגובה
    14/12/2018 14:06
    בהמשך לתגובה
  7. שלא יובן לא נכון !
    אינני רוצה שיובן חלילה שאני מוריד מערכו של הבחור, שמבחינתי מת על קידוש השם. ומקומו בשמיים גבוהה מאוד.
    אלא אני מסתייג מדברי האב שמהלל את ה’דרך’ שבחר בנו לעשות דרך הצבא.
    וזאת כדי שלא ילמדו להזדהות עם השקפתו חלילה.
    המקום ינחם אותו ואת כל המשפחה בכאבם העצום בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, אמן