יובל מור יוסף מאשקלון ויוסף כהן מבית שמש הי”ד נרצחו בפיגוע

יובל מור יוסף הי"ד, בן 20, בוגר בי"ס חב"ד באשקלון, ויוסי כהן הי"ד, בן 19 מבית שמש, שני לוחמים בגדוד 'נצח יהודה' נרצחו בפיגוע הירי בצומת גבעת אסף • יובל היה אמור לצאת היום הביתה, אבל התנדב להחליף חבר • ראש עיריית אשקלון: "זו משפחה ערכית שחווה ביום יום קשיים לא פשוטים. זה בלתי נתפס" • אביו החורג של יוסי כהן: "בשבת האחרונה הוא אמר: 'אני מודה לקדוש ברוך הוא שנתן לי את הזכות להגן על עם ישראל"
יוני גרין
ה' טבת התשע"ט / 13.12.2018 18:34

סמ”ר יובל מור יוסף הי”ד מאשקלון, בן 20,  ורב-טוראי יוסף כהן הי”ד, בן 19 מבית שמש, לוחמים בגדוד ‘נצח יהודה’, הם שני חיילי צה”ל שנרצחו היום (חמישי) בפיגוע הירי בגבעת אסף שבבנימין.

דובר צה”ל מסר: “סמל יובל מור יוסף ז”ל, לוחם בחטיבת ‘כפיר’, בן 20, מאשקלון, ורב-טוראי יוסף כהן ז”ל, לוחם בחטיבת ‘כפיר’, בן 19 מבית שמש נפלו בפיגוע הירי בצומת אסף.

סמל יובל מור יוסף ז”ל הועלה לאחר נפילתו מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון.

רב-טוראי יוסף כהן ז”ל הועלה לאחר נפילתו מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל.

הודעה נמסרה למשפחותיהם. צה”ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן”.

לוויתו של סמל-ראשון יובל מור יוסף הי”ד, תערך מחר (שישי) בשעה 11:00, בבית העלמין הצבאי באשקלון.

לוויתו של סמל יוסף כהן הי”ד, תצא מחר בשעה 10:30 מבית ההלוויות בשמגר – לבית העלמין האזרחי בהר הזיתים.

בפיגוע נפצעו באורח קשה מאוד לוחם צה”ל נוסף, ושירה סבג, תושבת בית אל, בת 20, שנפצעה באורח קשה בפיגוע ירי בצומת גבעת אסף.

סבג נותחה בבית החולים שערי צדק ומצבה מוגדר קשה ויציב. היא נפגשה עם הוריה ונמצאת בהכרה מלאה.

יובל הי”ד, בוגר בית ספר ‘אור מנחם’ של חב”ד באשקלון,  כלל לא אמור היה להיות בגזרה בה נפל. “הבוקר אבא שלו דיבר אותו, ויובל סיפר שהוא אחרי משמרת לילה והיה אמור לצאת הביתה – אבל התנדב להחליף אחרים בגזרה כדי שיוכלו לנוח”, סיפר דודו של יובל, סמי מור יוסף ל’החדשות’. “זו גזרה משמיים”.

ל’ישראל היום’ סיפר הדוד: “פשוט קשה לתפוס את זה, קשה לקבל בשורה כזאת רעה. בשעה שתיים הודיעו לי על מותו. זה לא נתפס. בן עוולה רצח אותו ואנחנו דורשים ממשלת ישראל להרוג אותו. גם מותו של המחבל לא ינחם את ההורים. אנחנו מתפללים לאלוהים שייתן את הכוח.

“יובל התעקש ללכת לקרבי למרות המצב בארץ. הוא היה בחור מדהים, להגיד ‘היה’ זה לא נתפס, קשה לדבר עליו בלשון עבר. משאת חייו הייתה לשרת ביחידה קרבית וזה מה שהוא עשה ורצה. הוא מאוד נהנה בשירות, תרם והתנדב”.

יהודית זדה, חברת המשפחה, אמרה ל’ישראל היום’: “מגיל 13 הוא קורא לנו בתורה. אנחנו צריכים למצוא קורא אחר. הוא מעולם לא פגע באף אחד. צנוע, ביישן. היה לו חשוב להתגייס, רצה להיות לוחם. מלח הארץ, ילד מקסים, משפחה שמשלימה עם הקושי. הוא מאוד רצה ללכת לקרבי, כששאלתי אותו הוא אמר לי, ‘רק קרבי'”.

תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון: “טרגדיה נוראית לעיר אשקלון. עכשיו יצאתי מהמשפחה – משפחה ערכית שחווה ביום יום קשיים לא פשוטים. להתמודד עם אסון שכזה, זה בלי נתפס. ברגע שדבר כזה בא במקרה למשפחה זה מאוד מצער. לא קל לשמוע את זעקות השבר של האימא היקרה, נעשה הכל כדי להקל על המשפחה. מי ייתן וזה יהיה המקרה האחרון.

“מדובר במשפחה שמגדלת שני ילדים בעלי צרכים מיוחדים, החייל הוא הבן היחיד. אירוע קשה, אסון בלי נתפס. עם כל הקשיים הבן בחר להתגייס ליחידה ששירת בה. זה מעבר לציונות ולמה שחווים במדינה. מקרה חמור ועצוב”.

 התייתם מאביו רופא השניים

יוסי כהן התייתם מאביו לפני כשש שנים. אביב ז”ל היה ד”ר כהן ממרפאת השיניים ‘מורשת איתן’, שנפטר ממחלה קשה. אמו נישאה שוב לאליהו מירב, ראש המועצה הראשון של עמנואל. מירב, בעברו טייס שחזר בתשובה לפני כ-45 שנים, ושיכל את חתנו בפיגוע.

יוסי כהן הי"ד

יוסי כהן הי”ד. צילום: דוצ

במהלך שירותו הוגדר יוסי כחייל בודד והתגורר בדירת בודדים בירושלים. “הוא הרגיש שהוא תורם בצבא, והאמין ששם יוכל להתחזק”, סיפר הרב דוד פוקס מ’נצח יהודה’. “הוא היה בחור שקט, מאוד חיובי, כל הזמן עם חיוך על הפנים ושמח ממה שהוא עושה”.

אביו החורג של יוסף, סיפר: “בשבתות יש לנו מנהג להודות, ובשבת האחרונה יוסי אמר: ‘אני מודה לקדוש ברוך הוא שנתן לי את הזכות להגן על עם ישראל’. הוא היה בחור נדיר”.

“יוסי היה בחור רציני, שלקח כל דבר ברצינות”, סיפר מירב. “בראש השנה האחרון החליט שהוא חייב להיות אצל רבי נחמן, והחליט שהוא טס לאומן. הוא קיבל אישור מהצבא – למרות שהתגייס פחות משנה קודם לכן – וטס”.

“ראיתי אותם חצי שעה לפני הפיגוע”

הרב דוד פוקס, מרבני עמותת ”נצח יהודה”, הכיר את החיילים שנפלו.

״הם היו בחורים מאוד נחמדים, כל היום עם חיוך”, תיאר הרב פוקס. ”החברים שלהם אהבו אותם מאוד והם היו מקובלים על כולם. ראיתי אותם היום ממש חצי שעה לפני הפיגוע. הם היו באמצע לשמור בתחנה, עברתי לידם עם הרכב שלי בדרך לשיעורי תורה בכמה פילבוקסים ולא רציתי לעצור בשביל לא להפריע להם”.

פוקס תיאר את תחושותיו בעקבות מותם של החיילים. ”לשמוע שבחורים כאלה, נמרצים ושמחים, נופלים פתאום – זה כאב אדיר.

“פגשתי את החברים שלהם – הם קיבלו את זה בהלם. הכאב הגדול רק ממקד אותם עוד יותר במשימות שניצבות מול עיניהם עכשיו. המתיישבים באיזור בו הם נפלו ממש אהבו אותם והיו בקשר טוב איתם״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הורי הילדים ששילמו את מחיר התקופה
    14/12/2018 05:57
    איתי
  1. צדיקים וטהורים שכל מילה שיצאה מפיהם – כמו מים קדושים מעולמות אחרים – ים של דמעות