הנרצחים בפיגוע: שני חיילי צה”ל הי”ד; לוחם נוסף נלחם על חייו

שני ההרוגים בפיגוע הירי בגבעת אסף הם לוחמי צה"ל: הודעות נמסרו למשפחות • בבית החולים הדסה: הרופאים ממשיכים להיאבק על חייו של החייל שנפצע קשה מאוד • המצוד אחר המחבלים נמשך • דובר צה"ל: אנו לא שוללים שהמחבלים הם חלק מהחולייה שביצעה את הפיגוע בעפרה
חיים טוויל
ה' טבת התשע"ט / 13.12.2018 15:45

שני חיילי צה”ל נרצחו לפני הצהריים (חמישי) בפיגוע ירי בצומת גבעת אסף  בין בית אל לעפרה שבחבל בנימין.

בהודעת דובר צה”ל נאמר: “בפיגוע הירי מוקדם יותר היום בצומת אסף נפלו שני לוחמי צה”ל ונפצע לוחם צה”ל נוסף באורח קשה, לאחר שמחבל פתח בירי בטרמפיאדה בצומת לעבר הלוחמים שהיו במקום.
 
“הודעה נמסרה למשפחות הלוחמים.
 
“צה”ל משתתף בצער משפחות הנופלים וימשיך ללוותן ואת משפחות הפצועים”.

כוחות הצלה שהוזעקו לזירה העניקו טיפול רפואי לשני פצועים ופינו אותם לבתי החולים בירושלים.

ישראלית בת 20, תושבת בית אל, פונתה במצב קשה לבית החולים שערי צדק. חייל שנפצע באורח קשה מאוד פונה לבית החולים הדסה עין כרם.

ד”ר באלה מיקלוש, מנהל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם, עדכן על מצב הפצוע בפיגוע בגבעת אסף: “קיבלנו פצוע בן 21 אחרי פיגוע בגבעת אסף עם חבלת ראש קשה מאוד. כרגע הוא עבר הערכה ראשונית וכרגע נמצא בחדר ניתוח ומנותח על ידי הצוות. מצבו קשה ונשקפת סכנה לחייו”.

מאוחר יותר עדכן בית החולים: “הסתיים ניתוח הראש של החייל שנפצע היום בפיגוע בגבעת אסף. הניתוח היה מורכב והשתתף בו צוות מומחים בנוירוכירורגיה ובכירורגיה פלסטית. מצבו מוסיף להיות קשה מאוד ועדיין נשקפת סכנה לחייו”.

במצב הפצועה חלק שיפור קל ומצבה התייצב, אך מוסיף להיות קשה.

מתחקיר ראשוני עולה, כי המחבל הגיע עם רכב לאזור גבעת אסף, ירד ממנו, צעד לעבר הטרמפיאדה ופתח באש מדוייקת לעבר אנשים שעמדו בצומת.

כתוצאה מהירי נרצחו שני החיילים הי”ד ושניים נוספים נפצעו באורח קשה. לאחר הירי המחבל חזר לרכב ובעזרת מחבל נוסף שהיה ברכב נמלט מהמקום ללא פגע.

המצוד אחר החשוד בירי נמשך: צה”ל תגבר כוחות והטיל כתר על העיר רמאללה.

לפי דיווח פלסטיני, הרכב שבאמצעותו בוצע הפיגוע, מיצובישי בצבע כחול, נמצא נטוש סמוך לעין תות, על ציר הזבל בין בית אל לפסגות, כאשר בתוכו תרמילים ולידו עקבות בריחה לרמאללה.

דובר צה”ל רונן מנליס אמר מוקדם יותר היום על הפיגוע בגבעת אסף: “תגברנו כבר בתחילת השבוע אחרי עפרה את הכוחות ביו”ש, מתוך רצון למנוע חקיינות. נערכים לאפשרות של חקיינות רחבה. לא מאשרים ולא שוללים שמדובר בחלק מחוליית המחבלים שעשתה את הפיגוע בעפרה”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בטקס החלפת סגן הרמטכ״ל בקריה לפיגועי הטרור: “אמש באנו חשבון עם המרצחים של הפיגועים בברקן ועפרה – והיום ספגנו פיגוע קשה עם שני חיילים הרוגים.

“אנחנו נבוא חשבון עם מי שביצע את זה”, הבטיח נתניהו. ”העקרון שמנחה אותנו הוא שמי שפוגע בנו ומי שמנסה לפגוע בנו – דמו בראשו. האויבים שלנו יודעים את זה ואנחנו נשיג אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שם לתפילה?
    13/12/2018 17:58
    איתמר
  1. שם לתפילה?