רובינשטיין סגר ‘דיל’: ‘בתי כנסת המריבה’ של בעלזא ו’הפלג’ יפונו

בתי הכנסת של בעלזא ו'הפלג' שפלשו ל'שטחים ירוקים' - יפונו בהסכמה • רובינשטיין: "בשעות הקרובות יושלמו הסיכומים הסופיים, כאשר הקהילות תמוקמנה בדרך כבוד והגינות, במקום ההולם את פעילותן"
אריה ריבקינד
ה' טבת התשע"ט / 13.12.2018 13:00

סאגת בתי הכנסת בבני ברק: ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, הגיע (הבוקר) לסיכום עם גבאי בתי הכנסת של חסידות בעלזא ובית הכנסת ‘דרכי שמואל’ של ‘הפלג הירושלמי’ בקרית הרצוג – על פינוי מרצון מהשטחים ה’ירוקים’ אליהם פלשו.

נציגי קהילת בעזלא יושבים בשעות אלו עם דוד פינקל, מנהל לשכתו של אברהם רובינשטיין, לסגירת הקצוות.

בהודעה שפרסמה לשכת רובינשטיין נאמר: “סאגת שטחי הציבור מגיעה לכדי סיכום והסדרה. בשעות האחרונות בסיום ימים ארוכים של הידברות מורכבת ושקטה ועירוב היועצים המשפטיים, הבשילו הדברים לכדי סיכום כולל, לפיו יפונו כלל בתי הכנסת וימוקמו בשטחים שיאושרו על ידי הרשות – לא בשטחים ירוקים ולא בכל אתר ומקום המיועדים לפעילות אחרת ושייכים לעיר ותושביה”.

בהודעה נאמר עוד: “מתחילת הדרך הכריז ראש העיר על כבודן של הקהילות ובתי הכנסת וזכאותן לקבל הקצאה כחוק וככל הקהילות בעיר. בשעות הקרובות יושלמו הסיכומים הסופיים, כאשר הקהילות תמוקמנה בדרך כבוד והגינות, במקום ההולם את פעילותן וכל השטחים יפונו.

“ראש העיר הודה לשותפים בהסדרה זו על הבנת הסיטואציה, אחריות וקבלת דיני הרשות, שיח הדדי ממוקד וענייני”.

הוא הוסיף: “תודה לתושבי העיר על אמון והבנה כי דין אחד לחוקי התכנון והבנייה בכל חלקי העיר, יחד עם שליחותנו ומחוייבותנו הציבורית והאישית למען הקהילות כולן, פריחתן ושגשוגן”.

הבוקר (חמישי)  פרסמה מערכת המודיע הודעת הבהרה: “מודעת עיריית בני ברק שפורסמה אתמול בעמוד זה – לא הייתה אמורה להתפרסם ב’המודיע’ ואנו מתנצלים על כך”. 

המודיע

כפי שדווח אתמול בחרדים 10, בהודעה רשמית שפורסמה ביומונים החרדיים, הבהירה עיריית בני ברק כי תפנה כל מבנה ציבור שיוצב על שטחים ציבוריים או שטחים ירוקים – ללא יוצא מהכלל.

בהודעת העירייה נאמר: “לפני תקופה התעוררה העיר בני ברק למציאות בלתי נתפסת. במטרה לקבוע עובדות בשטח, הונחו מספר מבנים יבילים ואף בניית קבע על שטחים בבעלות עיריית בני ברק שמטרתם שטח ציבורי בלבד מיועדים (‘שטחים ירוקים’) במחטף שאף בית המשפט קבע כי אין לו כל היתכנות חוקית שהיא”.

לדברי העירייה, מדובר בשטחי ציבור המיועדים לשטחי גינון, חורשות ומתקני ילדים בלבד, ומדובר ברכוש הציבור ועל העירייה להגן עליהם ולשמור עליהם. “השתלטות על שטחים המיועדים לגינות משחקים היא חציית קו אדום. חלק גדול מהפולשים כבר פונו ובמקומם אף הואצו הליכי הקמת גינות ופניות ירוקות לרווחת התושבים בהתאם לייעודן החוקי של השטחים אלו על פי חוק”.

העירייה הצהירה: “כל הפולשים כולם ללא יוצא מן הכלל, יפונו כחובתה של הרשות, כהכרעת בית המשפט וכהוראת מנהל התכנון ומשרד הפנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות