פינוי ‘בתי כנסת המריבה’ בבני ברק: מסתמנת הסכמה מול חסידות בעלז

בתי הכנסת של בעלזא ו'הפלג' שפלשו ל'שטחים ירוקים': התקדמות משמעותית מול בעלזא לקראת פינוי בהסכמה, מו"מ עם הפלג • ועל מה התנצלה הבוקר מערכת עיתון 'המודיע'?
אריה ריבקינד
ה' טבת התשע"ט / 13.12.2018 12:04

סאגת בתי הכנסת בבני ברק: ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, מנהל בשבוע האחרון מגעים עם גבאי בתי הכנסת של חסידות בעלזא ובית הכנסת ‘דרכי שמואל’ של ‘הפלג הירושלמי’ בקרית הרצוג – במטרה להוביל לפינוי מרצון מהשטחים ה’ירוקים’ אליהם פלשו.

לחרדים 10 נודע, כי מסתמנת הסכמה מול חסידות בעלזא, וכי ישנה התקדמות משמעותית בין הצדדים. גם המגעים מול ‘הפלג הירושלמי’ נמשכים, ובעירייה מקווים כי ניתן יהיה לסגור הסכמות בימים הקרובים.

הבוקר (חמישי)  פרסמה מערכת המודיע הודעת הבהרה: “מודעת עיריית בני ברק שפורסמה אתמול בעמוד זה – לא הייתה אמורה להתפרסם ב’המודיע’ ואנו מתנצלים על כך”. 

המודיע

כפי שדווח אתמול בחרדים 10, בהודעה רשמית שפורסמה ביומונים החרדיים, הבהירה עיריית בני ברק כי תפנה כל מבנה ציבור שיוצב על שטחים ציבוריים או שטחים ירוקים – ללא יוצא מהכלל.

בהודעת העירייה נאמר: “לפני תקופה התעוררה העיר בני ברק למציאות בלתי נתפסת. במטרה לקבוע עובדות בשטח, הונחו מספר מבנים יבילים ואף בניית קבע על שטחים בבעלות עיריית בני ברק שמטרתם שטח ציבורי בלבד מיועדים (‘שטחים ירוקים’) במחטף שאף בית המשפט קבע כי אין לו כל היתכנות חוקית שהיא”.

לדברי העירייה, מדובר בשטחי ציבור המיועדים לשטחי גינון, חורשות ומתקני ילדים בלבד, ומדובר ברכוש הציבור ועל העירייה להגן עליהם ולשמור עליהם. “השתלטות על שטחים המיועדים לגינות משחקים היא חציית קו אדום. חלק גדול מהפולשים כבר פונו ובמקומם אף הואצו הליכי הקמת גינות ופניות ירוקות לרווחת התושבים בהתאם לייעודן החוקי של השטחים אלו על פי חוק”.

העירייה הצהירה: “כל הפולשים כולם ללא יוצא מן הכלל, יפונו כחובתה של הרשות, כהכרעת בית המשפט וכהוראת מנהל התכנון ומשרד הפנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות