כך חוסל המחבל מברקן • קצין בכיר: “הגחנו בחשאיות, הערכנו שיילחם”

המידע על מיקומו של המחבל אשרף נעלאווה התקבל אתמול בשב"כ: "יחידות שלמות עצרו את פעילותן, כדי למנוע ממנו לבצע עוד פיגוע" • "המחבל התנהל בצורה זהירה, כמעט ולא עשה טעויות. בכמה פעמים היינו קרובים מאד אליו" • "מעריכים שלפני כשבוע-שבועיים הוא הגיע מאזור טול כרם"
חיים טוויל
ה' טבת התשע"ט / 13.12.2018 10:45

אחרי המבצע המורכב ללכידת המחבל אשרף נעאלווה, שביצע את פיגוע הירי בברקן, בסיומו חוסל הלילה (חמישי) – מתייחס הבוקר קצין בכיר למבצע.

בפיגוע שהתרחש במפעל ‘אלון מתכת’ באיזור התעשייה ברקן לפני כחודשיים נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל הי”ד וזיו חג’בי הי”ד, ועובדת נוספת נפצעה.

המחבל הסתתר במבנה במחנה הפליטים עסכר שליד שכם, ונהרג בקרב יריות עם לוחמי הימ”מ שניסו לעצור אותו. הוא היה חמוש ברובה מסוג קרלו, ככל הנראה אותו רובה ששימש אותו לביצוע הפיגוע.

הקצין הבכיר: “המידע על מיקומו התקבל אתמול בשב”כ. הגענו בצורה חשאית למרחב, והנחת העבודה שלנו הייתה שהוא יילחם ולא ייכנע. הדחיפות הייתה לעצור אותו לפני שהוא מבצע פיגוע נוסף. אנחנו נתחקר את המסלול שהוא עבר בחודשיים האחרונים”.

לדברי הקצין הבכיר, “המחבל התנהל בצורה זהירה, כמעט ולא עשה טעויות. בכמה פעמים היינו קרובים מאד אליו”.

בצבא יודעים לומר שהמחבל הסתתר בחודשיים האחרונים בשומרון ובצפון השומרון, והכוחות רדפו אחריו בכל מקום. “בחודשיים האחרונים המחבל היה במנוסה ולא נכנס לשגרה”, הדגיש הבכיר.

לפי המידע שהיה בידי כוחות הבטחון, המחבל התכוון לבצע פיגועים נוספים: “הדחיפות הייתה לעצור אותו לפני שהוא מבצע פיגוע נוסף. הושקעו משאבים אדירים. כבר שבוע שיחידות שלמות כמו דובדבן עצרו את הפעילות שלהן ועסקו רק במרדף אחריו כדי למנוע ממנו לבצע פיגוע נוסף”.

הקצין הדגיש כי בצבא יתחקרו את המסלול שעבר המחבל בחודשיים שחלפו מאז הפיגוע. לדברי הקצין, המחבל מברקן היה מפגע בודד, ורק תוך כדי המרדף אחריו והבריחה – הוא הסתייע באנשים שונים בשטח, שלא היו חלק מחוליה כלשהי.

“הוא היה מחבל בודד, אבל קיבל הרבה סיוע אחרי ביצוע הפיגוע. הוא הצליח להגיע לסייענים. אנחנו מעריכים שלפני כשבוע-שבועיים הוא הגיע מאזור טול כרם לאזור שכם”.

הקצין הבכיר מסביר: “עצרנו השנה 2700 מחבלים שהתכוונו לצאת לפיגועים וחלקם מצליח לצאת לפועל כמו במקרה הזה. הסיפור הגדול של איו”ש הוא עצם העובדה שהסיכולים נעשים מעומק השטח והיא זו שמצליחה למנוע מעוד מאות ואלפי מחבלים לבצע את זממם”.

חיסול המחבל מברקן

המבנה בו חוסל המחבל. צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

על הפיגוע בצומת עופרה והחיסול של סאלח ברגותי, אמר הקצין הבכיר: “חיסלנו את אחד המפגעים, אבל הפעילות נמשכת. 20 חשודים במעורבות בפיגוע נעצרו והם עדיין בחקירת שב”כ. אנחנו עדיין נמצאים במרדף.

“אנחנו נמצאים בתוך תהליך. לא בטוח שנתפסה כל החוליה ולכן אנחנו נערכים להגן על היישובים ועל האזרחים”

לגבי תפקוד החיילים בצומת עפרה אמר הקצין כי יתבצע בצה”ל תחקיר מקיף: “הלוחם התעשת תוך שניות ומנע מהמחבל להמשיך לבצע את הירי. הלוחם ירה ופגע ברכב של החוליה. נעשה חשבון נפש ולמידה כדי שהקצוות המבצעיים שלנו יצליחו למנוע פיגועים הכי מהר שנוכל”.

לדברי הקצין הבכיר, חמאס הוא הארגון האלים ביותר ביו”ש והוא עושה מאמץ גדול כדי לבצע פיגועים שאת מרביתם מצליחים לסכל. “ההרתעה קיימת אבל כדי לשמר אותה צריך כל הזמן לעבוד. אנחנו רואים בעת האחרונה נסיונות לבצע פיגועים וככל שהרשות חלשה יותר הסיכוי של המחבלים לבצע פיגועים גדול יותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חיסול המחבל
    13/12/2018 15:27
    איקס
  1. דומה למפלצת טראנזאורס גדול המפלצות של כדור הארץ שהיתה ידוע איי פעם.