הגר״ד לאו לדיינים: הפסיקו להזמין מספר מתדיינים בדיוק לאותה שעה

נשיא בית הדין הגדול לדיינים: "אחד הדברים שמעיקים מאד על אלו שמתדפקים על שערי בית הדין, הוא נושא ההמתנה. המתנה ארוכה יוצרת מתח ולחץ. גליתי שמזמינים מתדיינים לדיון באותו יום ולאותה שעה"
יוסף גרינבוים
ה' טבת התשע"ט / 13.12.2018 10:09

נשיא בית הדין הגדול, הגר”ד  לאו, הורה היום (חמישי) במכתב ששיגר לכלל הדיינים – להפסיק את הנוהג בו הוזמנו מספר מתדיינים לאותה השעה, ולקבוע זמן מיוחד לכל מתדיין.

במכתבו לדיינים כותב נשיא בית הדין: ״עם כניסתי לתפקיד נשיא ביה”ד הרבני הגדול, נתוודעתי למספר נושאים שראוי לנו לשפרם. אחד הדברים שמעיקים מאד על אלו שמתדפקים על שערי בית הדין, הוא נושא ההמתנה. המתנה ארוכה יוצרת מתח ולחץ שאינו מוסיף לדיונים. כמו כן, המפגש בין הצדדים מחוץ לכתלי בית הדין יוצר אי נעימות רבה לשני הצדדים”.

הוא הוסיף: “לאחר בדיקה הבחנתי שלעתים במקומות מסוימים, מזמינים את המתדיינים לדיון באותו יום ולאותה שעה בשעות הבוקר. אין להזמין לאותה שעה מספר מתדיינים אלא לכל מתדיין יינתן הזמן שלו. בכך נמנע מהציבור מלהמתין זמן רב לדיון.

“על הדיינים לקבוע את אורך הדיון לפי הנושא שעליו יש לדון, שהרי אינו דומה אורך הדיון בהוכחות, בהסדרי ראיה או אורך דיון באישור הסכם, ועל כן יש לפרוס למשך שעות היום את זמני הדיונים”.

הגר”ד לאו ציין עוד: “אין מזרזים אלא למזורזים ולכן אחזור ואדגיש, במיוחד כעת לאחר שהשיבוצים של כלל הדיינים יצאו אל הפועל וההרכבים עובדים במלואם, אין לקבוע שני דיונים באותה השעה, יש לקבוע זמן ראוי לכל דיון בפני עצמו. בכך נמנע מציבור גדול המתנה מיותרת ואי נעימויות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה הנוהג המגונה של בתי המשפט
    14/12/2018 09:08
    דני
  1. מזמינים הרבה אנשים לאותה שעה מוקדם בבוקר.
    כך שכל דיון הוא הצגה עם קהל רב…
    כששאלתי את האחראית במקום, היא ענתה לי: ככה זה בכל העולם.
    איפה שיש משפט לא תמיד יש שכל.