באה למוקד בב”ב עם כאבים וילדה תוך 5 דקות: ומי נכנס להיסטריה?

חרדים 10
|
ה' טבת התשע"ט / 13.12.2018 00:09
צעירה בת 25 הגיעה למוקד בבני ברק עם כאבים – ואז התברר: היא בעיצומה של לידה • הצוות נכנס לפעולה ותוך חמש דקות בלבד חגגו מזל טוב • מי שהדאיג היה דווקא הבעל: “ביקשתי מהצוות לבדוק אותו כל כמה דקות שלא יתעלף”

דרמה בלתי שגרתית התרחשה ביום שלישי במרכז ייעוץ וטיפול יום – רפואת נשים בבני ברק, כאשר אל המוקד הגיעה אישה כבת 25, בשבוע ה-37 להריונה, ודיווחה על כאבים לא אופייניים.

אלא שאז, בדיקה קצרה העלתה: היא נמצאת בעיצומה של לידה.

על מה שהתרחש דיווחה אפרת נומברג יונגר במאקו:

ענת עצמון, מנהלת הסיעוד במוקד בני ברק ומיילדת בהכשרתה, יילדה את התינוק תוך 5 דקות מהרגע שהבינו שמדובר בלידה פעילה.

“היולדת הגיעה אחרי שבלילה חוותה צירים שנחלשו לקראת הבוקר”, סיפרה עצמון.  מאחר והאישה הייתה בשבוע 37 היא לא פנתה לחדר לידה בבית חולים, אלא למוקד אבל האחות שחיברה אותה למוניטור מצאה כי מדובר בצירים וכי האישה נמצאת בעיצומה של לידה.

“מכיוון שזאת לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה, יש לנו עגלת לידה מוכנה ומסודרת כדי שהצוות לא יצטרך להתרוצץ ברחבי המוקד להביא דברים”, מספרת עצמון. “ברגע שהיא הבינה שהיא עומדת ללדת היא שאלה אותי אם יהיה בסדר ואני הרגעתי אותה”.

עצמון מספרת כי מה שהדאיג את הצוות היה דווקא מצבו של הבעל: “הוא היה היסטרי והודה שהוא מאוד מתרגש. הושבתי אותו בחוץ עם כוס מים וביקשתי מהצוות לבדוק אותו כל כמה דקות שלא יתעלף”.

“מיד לאחר הלידה דאגנו לאמצעי זיהוי וסימון ליולדת ולילוד שנולד במשקל 2.880 קילוגרם. בעלה של היולדת, שהמתין מחוץ לחדר בו התרחשה הלידה, הוזמן בתום הלידה להיכנס ולברך על הולדת הבן ובהמשך, הגיעה למקום אמה של היולדת. לאחר מכן בוצעה חבירה מסודרת מול צוות מד”א אשר קיבל את היילוד והיולדת כשהם במצב תקין ומשם פונו לבית החולים”.