‘הכי קטן שאי פעם נרצח בידי מחבלים’: לווית הפג מהפיגוע

מאות בני משפחה וחברים ליוו למנוחת עולמים את בנם של שירה ועמיחי איש רן שנפטר 4 ימים לאחר פיגוע הירי בעפרה • סבו קבע את שמו - עמיעד ישראל • הסבא בכה בהספד: "צרור כדורים קטע את השמחה ואת החלומות" • "אויבינו. לא תצליחו. לעולם לא תצליחו"
חיים טוויל
ה' טבת התשע"ט / 12.12.2018 23:10

מאות בני אדם השתתפו הערב (רביעי) בהר הזיתים בהלווית תינוקם של שירה ועמיחי איש רן, שיולד כפג לאחר הפיגוע בצומת עפרה ומותו נקבע היום.

הרב רפאל איש רן, סבו של התינוק אמר בהלוויה: “הבן יקיר לי. מאוד. אתה יקר לנו. מי נקרא יקר? בני ציון היקרים המסולאים בפז. אתה מבני ציון. אל תקרי בנייך אלא בונייך. בני ציון הם אלה שבונים את ארץ ישראל. ולא הספקת. אבל אין הרבה אנשים שחיו הרבה מאוד שהצליחו לאחד את עם ישראל כמוך. כולם זועקים תפילות בפני אבינו שבשמים.

“המסר שלנו הוא שמעט אור מסלק הרבה חושך, ועם הרבה אור שלך אנחנו נסלק את כל החושך שלהם.

“המסר שלנו ברור: אותנו לא ישברו. אנחנו בוכים, נכון, אבל אותנו לא ישברו. יהיו עוד בוני ציון והם יבנו את ציון את ירושלים את ארץ ישראל כולה”.

הסב הוסיף: “בהלכה כתוב שצריך לתת שם לתינוק – וההורים שלך נתנו לך שם: עמיעד ישראל. והמשמעות שלו גדולה. עם ישראל פה לעולמי עולמים. לא נבוש, לא נכלם בתורתנו במורשתנו באמונתנו”.

חיים סילברסטיין, אביה של שירה, ספד: “עמיחי ושירה ילדינו האהובים שוכבים כעת פצועים בבית הרפואה שערי צדק. התחתנתם רק לפני 9 חודשים. וכשהתבשרנו על ההריון איזו שמחה. נכד ראשון. נין ראשון. הדלקת נר שמיני שמחה אצל הורי עמיחי – נסיעה הביתה והמתנה תמימה בתחנת בעפרה.

“ואז צרור כדורים קטע את השמחה, הציפייה והחלומות.  זה נס גלוי שחיי שירה ועמיחי ניצלו ולדאבוננו אחרי מאבק התינוק נפטר. אויב אכזרי ושפל כוון את נשקו לעבר אשה הרה כיוון שרצה לעקור אותנו מארצנו.

“אנחנו מכריזים כאן בלב ירושלים לאויבינו. לא תצליחו. לעולם לא תצליחו. אנחנו חזקים יותר מכם. אנחנו צודקים יותר מכם. אנחנו שייכים לכאן יותר מכם”.

הלווית התינוק, איש רן

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הוא הוסיף: “אנחנו ננצח אתכם. תינוקנו הרך ה’ יקום דמו, כבר עשה רבות בטרם מלאו לו 4 ימים. הוא איחד את עם ישראל בארץ ובעולם, שחיבק בתפילה, בחסד ובאהבת חינם. ולבסוף כאן ועכשיו הוא מקיים מצוות ישוב ארץ ישראל בירתנו הנצחית”.

אחיה התאום של שירה אמר: “שירה אמרה לי; “ברור לי שהסיבה שעמיעד בא לעולם היא כדי לאחד את עם ישראל”.

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, ספד גם הוא לתינוק. “הוא אולי התינוק הקטן ביותר אי פעם שנרצח על ידי מחבלים. מבחינתם, כל זיק של חיים צריך לכבות אותו. מבחינתנו כל נקודה של חיים זו דרך להרבות אור לאמונה, חיים ותקווה. כולנו מרגישים משפחה אחת עם עמיחי ושירה איש רן. הלב של כל עם ישראל פעם עם הלב של התינוק הזה ושל אבא ואמא שלו שנמצאים עכשיו בבית החולים. אנחנו נמצאים פה בשם כל עם ישראל”.

צילום: יונתן סינדל, פלאש90
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הלב נשרף
    13/12/2018 06:21
    רובי
  1. בכי זה מה שיש בעולם
    העולם בוכה ודומע על מוות אכזרי של עולל חסר יישע שממעי אמו הוציאוהו בחופזה אל מותו
    אנא ה’ הושיעה נא אנא ה’ שמור והצל את עמך ישראל אנא ה’ אמור דיייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי לצרותינו , אנא ה’ כי אי אפשר יותר